Archiwalne

FreecoNet udostępnia API systemom zewnętrznym

03.12.2008

FreecoNet – usługodawca telefonii internetowej – udostępnił bezpłatnie swoim użytkownikom interfejs programowania aplikacji, tzw. API. Pozwoli to na integrację zewnętrznych systemów informatycznych z platformą FreecoNet i tworzenie użytecznych rozwiązań telekomunikacyjnych.

Dzięki możliwości użycia API (ang. Application Programming Interface), programiści będą mogli wykorzystać funkcjonalności systemu FreecoNet do różnego rodzaju aplikacji zewnętrznych. Sposoby zastosowania FreecoNet API są praktycznie nieograniczone i zależą tylko od wyobraźni i pomysłowości twórców. Jako przykład takiego rozwiązania może posłużyć wbudowanie funkcji inicjowania połączeń telefonicznych w systemach CRM czy portalu społecznościowym lub też możliwość pobierania spisu połączeń do systemu kontroli ruchu telefonicznego.

„Pomysł stworzenia API pochodzi tak naprawdę od naszych użytkowników, którzy na blogu FreecoNet zgłaszali propozycję rozbudowy platformy, w tym m.in. o API. Uznaliśmy, że jest to ciekawa idea, która pozwoli lepiej wykorzystać potencjał naszej platformy VoIP. Obecnie do dyspozycji użytkowników FreecoNet oddaliśmy pierwszą wersję API, opartą o wymianę parametrów poprzez popularny mechanizm REST. Użycie REST pozwala na korzystanie z API przy pomocy każdego języka programowania, który posiada obsługę HTTPS, m.in. PHP, Java, JavaScript czy ActionScript, jak również z każdego systemu operacyjnego. Nie wszystkie zaawansowane funkcje są już dostępne, jednak obecna wersja FreecoNet API jest ciągle rozbudowywana i udostępniana bezpłatnie. Liczymy jednocześnie na współpracę użytkowników, którzy zgłaszając swoje uwagi i propozycje – będą tak naprawdę wyznaczali kierunek rozwoju FreecoNet API” - mówi Michał Szymański, R&D Manager, FreecoNet SA.

Szczegółowa dokumentacja API wraz z przykładami zastosowań została udostępniona na blogu technicznym FreecoNet i można ją znaleźć pod adresem http://techblog.freeconet.pl/. Nowy blog został stworzony specjalnie w celu informowania o API oraz wymiany poglądów na temat technicznej strony platformy FreecoNet. - „Od początku istnienia FreecoNet, społeczność skupiona wokół naszej platformy VoIP – instalatorzy, programiści czy nawet hakerzy – ma istotny wpływ na rozwój naszego przedsięwzięcia. Bardzo mocno wsłuchujemy się w jej głos, bo jest on dla nas nieocenioną inspiracją, która często pozwala być o krok przed konkurencją” - podkreśla Szymański.

źródło: FreecoNet

News Nowe Technologie w Logistyce i Przemyśle w 2024 - Od AI po Elektryfikację - artykuł ekspercki Blulog

Przedstawiamy artykuł ekspercki, który analizuje pięć kluczowych trendów technologicznych, które już teraz kształtują sektor logistyczny i przemysłowy, oraz przewiduje, jakie zmiany mogą nastąpić w 2025 roku. czytaj więcej

News Skuteczność marketingu SMS w erze cyfrowej

W dzisiejszych czasach, kiedy dominujący udział w komunikacji marketingowej zdobyły platformy cyfrowe, takie jak media społecznościowe i e-mail marketing, marketing SMS zyskuje na znaczeniu jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi dotarcia do klientów. Marketing SMS, znany również jako reklama SMS, to strategia, która polega na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych do grupy docelowej w celu promocji produktów, usług lub budowania relacji z klientami. czytaj więcej

Wiadomości firmowe MOVEit w języku polskim: Progress prezentuje nową wersję konsoli

Progress MOVEit to zaawansowane rozwiązanie do zarządzania i automatyzacji transferu plików, które zapewnia pełną widoczność i kontrolę nad plikami wysyłanymi do partnerów, klientów i pracowników w firmie. MOVEit gwarantuje bezpieczeństwo plików zarówno podczas transferu, jak i w bazie danych, spełniając przy tym wewnętrzne polityki oraz zewnętrzne regulacje takie jak NIS2 i DORA. czytaj więcej

News Jak voice bot AI sprawdza się w call center?

W dobie cyfrowej transformacji, call center przechodzą ewolucję, adaptując nowoczesne technologie do usprawnienia obsługi klienta. Wśród nich, voice boty AI (sztuczna inteligencja) odgrywają kluczową rolę, redefiniując sposób interakcji z klientami. Te inteligentne systemy, wykorzystujące zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego i przetwarzanie języka naturalnego, oferują szereg korzyści, które mogą diametralnie zmienić krajobraz obsługi klienta w centrach kontaktowych.

czytaj więcej