Archiwalne

GIODO potwierdził obawy Polkomtela

07.09.2009

Zobacz więcej na Plus.pl.

GIODO potwierdził obawy Polkomtel S.A. odnośnie bezpieczeństwa danych osobowych w procesie przenoszenia numerów.

Jak informuje operator, Polkomtel S.A. dokłada największych starań, by proces przenoszenia numerów pomiędzy operatorami komórkowymi odbywał się zgodnie z prawem. W szczególności zapewniona musi w nim być ochrona danych osobowych użytkowników. W związku z tym Polkomtel wystąpił w lipcu br. do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych o zbadanie, czy model tymczasowy stosowany przez innych operatorów strukturalnych w lipcu i sierpniu br. był dopuszczalny. Przypomnijmy, że model tymczasowy opierał się na wymianie danych osobowych w plikach Excel przesyłanych zwykłą pocztą elektroniczną i w ocenie Polkomtel był niezgodny z prawem.

GIODO podzielił obawy i zastrzeżenia Polkomtel dotyczące tymczasowego wariantu realizacji procesu przenoszenia numerów, stwierdzając, że model tymczasowy niedostatecznie zabezpiecza poufne dane klientów. GIODO podkreślił w szczególności, iż:

1. Niewywiązywanie się z obowiązków w zakresie odpowiedniego zabezpieczenia danych osobowych użytkowników może skutkować odpowiedzialnością karną,
2. W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych brak jest precyzyjnych wytycznych w zakresie realizacji obowiązków operatorów w zakresie ochrony danych osobowych, dlatego też powinny być stosowane zasady bezpieczeństwa danych wynikające z rozporządzenia MSWiA w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych,
3. Przesyłanie danych osobowych użytkowników w ramach zwykłych plików Excel skutkować może powstaniem odpowiedzialności karnej operatora.

GIODO podkreślił również, że na odpowiedzialność operatorów nie ma wpływu zbyt krótkie vacatio legis rozporządzenia w sprawie przenoszenia numerów, czy też brak porozumień międzyoperatorskich. Oznacza to, że każdy z operatorów indywidualnie ponosi odpowiedzialność za zapewnienie pełnego bezpieczeństwa przesyłanych danych i stosując określony tryb musi się liczyć z konsekwencjami, jakie za sobą niesie.

Stanowisko Polkomtel podważające legalność trybu tymczasowego było publicznie atakowane przez innych operatorów. Opinia GIODO w pełni potwierdza, że Spółka słusznie protestowała przeciw pośpiesznemu wprowadzaniu niedopracowanych rozwiązań, które mogą narazić interesy klientów.

GIODO podziękował Polkomtel za przekazane informacje oraz ze względu na ich wagę postanowił wystąpić do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w tej sprawie.

źródło: Polkomtel

Plus Plus: Piąte doładowanie GRATIS wciąż trwa

W Plusie dostępna jest promocja „5te doładowanie GRATIS”, w której wystarczy czterokrotnie doładować konto usługi na kartę w sieci Plus, by piąte zasilenie otrzymać za darmo. czytaj więcej

Plus 2x więcej GB, czyli kolejne HAPPY DAYS w e-sklepie Plusa

Kolejna promocja dla klientów e-sklepu Plusa, w której można mieć dwa razy większy podstawowy pakiet internetowy, czyli 100 GB za 49,99 zł w ofercie na 24 miesiące z routerem domowym Huawei B315s LTE lub tabletem Huawei MediaPad T3 8` na raty. czytaj więcej

Plus Plus: Gigabajty od Spider-Mana

Plus to jedyna sieć, którą wybrał kultowy Człowiek-Pająk! Teraz Spider-Man wspiera promocję, w której można mieć ekstra nawet 15 GB! Od dziś jest ona dostępna dla klientów ofert na kartę oraz mix, a mogą z niej skorzystać zarówno dotychczasowi, jak i nowi użytkownicy. czytaj więcej

Plus Plus: Sprawdź własność sprzętu kupowanego z drugiej ręki

Plus uruchomił na swojej stronie internetowej specjalny formularz pozwalający na sprawdzenie czy sprzedane na raty urządzenie telekomunikacyjne stanowi nadal własność operatora. czytaj więcej

Plus Plus: JA+ Centralka Firmy - nowa usługa dla małych firm

Mała firma może działać jak duża, dzięki nowej usłudze dla klientów Plusa z rynku SOHO - Centralka Firmy. Umożliwia ona zaawansowane zarządzanie połączeniami telefonicznymi przychodzącymi na numer główny firmy. Usługa zaprojektowana została przede wszystkim dla osób prowadzących działalność gospodarczą lub dla małych firm, ale jej funkcje mogą się sprawdzać także na użytek prywatny. Centralka Firmy działa na numerze komórkowym w sieci Plus. czytaj więcej

Plus Plus: Piąte doładowanie GRATIS wciąż trwa

W Plusie dostępna jest promocja „5te doładowanie GRATIS”, w której wystarczy czterokrotnie doładować konto usługi na kartę w sieci Plus, by piąte zasilenie otrzymać za darmo. czytaj więcej

Plus 2x więcej GB, czyli kolejne HAPPY DAYS w e-sklepie Plusa

Kolejna promocja dla klientów e-sklepu Plusa, w której można mieć dwa razy większy podstawowy pakiet internetowy, czyli 100 GB za 49,99 zł w ofercie na 24 miesiące z routerem domowym Huawei B315s LTE lub tabletem Huawei MediaPad T3 8` na raty. czytaj więcej

Plus Plus: Gigabajty od Spider-Mana

Plus to jedyna sieć, którą wybrał kultowy Człowiek-Pająk! Teraz Spider-Man wspiera promocję, w której można mieć ekstra nawet 15 GB! Od dziś jest ona dostępna dla klientów ofert na kartę oraz mix, a mogą z niej skorzystać zarówno dotychczasowi, jak i nowi użytkownicy. czytaj więcej

Plus Plus: Sprawdź własność sprzętu kupowanego z drugiej ręki

Plus uruchomił na swojej stronie internetowej specjalny formularz pozwalający na sprawdzenie czy sprzedane na raty urządzenie telekomunikacyjne stanowi nadal własność operatora. czytaj więcej

Plus Plus: JA+ Centralka Firmy - nowa usługa dla małych firm

Mała firma może działać jak duża, dzięki nowej usłudze dla klientów Plusa z rynku SOHO - Centralka Firmy. Umożliwia ona zaawansowane zarządzanie połączeniami telefonicznymi przychodzącymi na numer główny firmy. Usługa zaprojektowana została przede wszystkim dla osób prowadzących działalność gospodarczą lub dla małych firm, ale jej funkcje mogą się sprawdzać także na użytek prywatny. Centralka Firmy działa na numerze komórkowym w sieci Plus. czytaj więcej

News Czy polskie dzieci są uzależnione od smartfonów?

Smartfony to już nieodłączny element naszego codziennego życia. Dotyczy to zarówno dorosłych jak i dzieci. Niewątpliwie mają one wiele zalet i ułatwiają nam życie w różnych kwestiach. Jest jednak także druga strona medalu - nadmierne korzystanie z nich przez najmłodszych budzi poważne obawy wśród rodziców i nauczycieli. czytaj więcej

News Jak skutecznie wdrożyć ISO 9001 w organizacji: krok po kroku

ISO 9001 to międzynarodowy standard zarządzania jakością, który zapewnia przejrzystą strukturę procesów oraz pozwala na ciągłe doskonalenie przedsiębiorstwa. Jednym z najpopularniejszych tematów związanych z tym standardem jest wdrażanie iso 9001 krok po kroku, ponieważ dzięki właściwej implementacji normy firma staje się bardziej konkurencyjna, a jej usługi oraz produkty – bardziej wiarygodne dla klientów. W poniższym artykule przedstawimy, jakie korzyści płyną z wdrożenia systemu ISO 9001, na co zwrócić szczególną uwagę na każdym etapie prac oraz jakie działania są kluczowe, aby cały proces przebiegał zgodnie z planem i zakończył się sukcesem. czytaj więcej

News Fotowoltaika dla firm - jak uzyskać dofinansowanie w 2025 roku?

Instalacje fotowoltaiczne wciąż są jednym z najlepszych rozwiązań dla przedsiębiorców, którzy chcą ograniczyć stałe koszty prowadzenia firmy. Jest to co prawda niemała inwestycja, stąd też duża część właścicieli firm odkłada ją w czasie, ale warto ją poczynić. Istnieje bowiem wiele instrumentów finansowych, które pomogą zrealizować to przedsięwzięcie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Dodatkowo dzięki programom dofinansowania fotowoltaiki przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty inwestycji. Czy jednak w 2025 roku można liczyć na takie samo wsparcie? Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom. czytaj więcej

News iPhone nie reaguje na dotyk? Sprawdź, jak rozwiązać problem

Ekran dotykowy to jeden z najważniejszych elementów każdego telefonu, w tym oczywiście iPhone’a. To właśnie ekran umożliwia sprawne korzystanie z urządzenia, nawigację po systemie oraz obsługę aplikacji. Niestety, zdarza się, że ekran przestaje reagować na dotyk. Przyczyny tego problemu mogą być różne – od drobnych błędów systemowych po poważniejsze uszkodzenia sprzętowe. Jak rozwiązać problem w sytuacji, gdy iPhone nie reaguje na dotyk? Co zrobić? Sprawdź koniecznie nasze wskazówki. czytaj więcej