Archiwalne

GTS Central Europe otwiera nowoczesne centrum danych

24.08.2010


GTS Central Europe (GTS), wiodący operator telekomunikacyjny w Europie Środkowowschodniej, działający w oparciu o własną infrastrukturę teleinformatyczną, otworzył w Pradze nowe centrum danych.

Otwarcie obiektu, o łącznej powierzchni 720 m2, jest odpowiedzią GTS na rosnące zapotrzebowanie klientów na usługi hostingowe oraz kolokacji. Rozwój oferty GTS w obszarze usług centrów danych w regionie Europy Środkowowschodniej jest zbieżne z rozbudową sieci światłowodowych – zarówno szkieletowej jaki i dostępowej, które łączą wszystkie centra danych należące do Grupy. Pierwszym klientem praskiego centrum będzie firma Tesco Stores.

Otwarcie nowego obiektu w Pradze doskonale uzupełnia ostatnie akwizycje GTS - zakup rumuńskiego operatora Datek i węgierskiego Interware, oba podmioty świadczą usługi z obszaru centrum danych. Obecnie GTS jest w posiadaniu 10 centrów danych, które są rozlokowane w Czechach, Polsce, Rumunii, na Słowacji i Węgrzech, co czyni Grupę GTS największą i jedyna firmę oferującą tego typu usługi w całym regionie. Biorąc pod uwagę fakt, że wszystkie te obiekty połączone są poprzez infrastrukturę sieciową GTS, klienci firmy mają pełną elastyczność w korzystaniu z usług oferowanych przez centra danych w różnych krajach, takich jak np. tworzenie kopii zapasowych.

„Jesteśmy jedynym operatorem telekomunikacyjnym posiadającym własne centra danych jednocześnie w kilku krajach regionu Europy Środkowowschodniej. By sprostać ciągle rosnącym wymaganiom klientów robimy znaczące inwestycje w rozbudowę naszej infrastruktury i powiększanie portfela usług. Niezmiernie cieszymy się, że otwarcie naszego nowego centrum zbiega się w czasie ze współpracą z firmą Tesco Stores” – mówi Adam Sawicki, Prezes Zarządu Grupy GTS.

„Od wielu lat korzystamy z usług oferowanych przez GTS w zakresie kolokacji oraz wykorzystania sieci. Należące do GTS wyjątkowo bezpieczne centra danych i oferowane przez nie usługi łączności są absolutnie krytyczne dla naszego biznesu, jako że każda usterka w działaniu serwerów niezwłocznie znajduje odbicie w poziomie usług dla naszych klientów. Uwaga jaką GTS przykłada do wysokiej jakości oferowanych rozwiązań oraz obsługi klienta przekonało Tesco Stores do korzystania z usług kolokacji w nowo otwartym centrum danych w Pradze” – podkreśla Jan Trhoň, Szef działu IT na Europę Środkowowschodnią, Tesco Stores Czechy.

Fizyczne bezpieczeństwo i dostępność operacyjna są niezmiernie ważne dla klientów korzystających z centrów danych, z tego względu każdy taki obiekt należący do GTS jest wyposażony w najnowsze rozwiązania technologiczne obejmujące karty chipowe, drzwi ognioodporne, pełen monitoring obiektu 24 godz./ 7 dni w tyg., zamykane szafy i regały. Ponadto, czynnikiem krytycznym jest ciągłość pracy, w wypadku problemów z dostawami prądu, GTS wyposażył wszystkie swoje centra danych w systemy zasilania awaryjnego (UPS) – akumulatory dla krótkookresowych oraz generatory prądu dla długookresowych przerw. Większość centrów danych należących do GTS jest klasyfikowana na poziomie Tier 3/4.

Nowo otwarte centrum w Czechach jest w stanie pomieścić do 180 szaf i jest wyposażone w najnowsze rozwiązania technologiczne, włączając wejście na kartę dostępu wyposażoną w biometryczne czytniki odcisków palców.

Portfel usług oferowanych przez centrum obejmuje hosting serwerów (zarządzany i niezarządzany), kolokację (powierzchnia, szafy, zasilanie, klimatyzacja), bezpieczeństwo i przechowywanie danych (firewalls, IDS, macierze dyskowe), rozwiązania gwarantujące ciągłość działania przedsiębiorstwa (business continuity), i aplikacje, takie jak: zarządzanie bazami danych i pocztą elektroniczną, przechowywanie oraz tworzenie kopii zapasowych. Ponadto, klienci korzystający z usług kolokacji, dzięki międzynarodowej sieci światłowodowej oraz sieci metro GTS, mogą korzystać z jej dużej przepustowości, a dzięki mnogości połączeń istnieje również łatwa komunikacja między centrami danych GTS.

źródło: GTS CE

Wiadomości firmowe Modernizacja obsługi klienta dzięki innovaphone myApps: Bezpieczny Contact Center we własnym centrum danych

Istnieje wiele dobrych powodów, dla których warto hostować Contact Center w chmurze. Istnieje co najmniej tyle samo dobrych powodów, dla których warto zainstalować Contact Center we własnym wewnętrznym centrum danych, zachowując w ten sposób kontrolę nad wrażliwymi danymi. czytaj więcej

News Supermicro X12, czyli nowości produktowe od Supermicro

Supermicro wprowadziło w ostatnim czasie do swojej oferty nową serię produktową oznaczoną jako X12. Jest to kolejna seria z rzędu wypuszczona przez amerykańskiego producenta ze wparciem dla procesorów Intel. czytaj więcej

Aruba Cloud Grupa Aruba oficjalnie uruchamia Globalny Cloud Data Center, jedno z największych centrów danych w Europie

Grupa Aruba oficjalnie uruchamia Globalny Cloud Data Center – największy kampus data center we Włoszech i jeden z największych w Europie. czytaj więcej