Archiwalne

Gwiazdy polskiego kina i teatru wspierają programy społeczne Telekomunikacji Polskiej

08.11.2007

Krystyna Janda i Katarzyna Figura zostały ambasadorkami programów Edukacja z Internetem TP oraz Telefon do Mamy, które realizuje Fundacja Grupy TP. Ponadto Edward i Olaf Lubaszenko, zagorzali kibice futbolu, będą promować Puchar TP im. Marka Wielgusa - największe rozgrywki piłkarskie dla dzieci w kraju. Wszyscy występują w kampanii i będą wspierać społeczne działania Telekomunikacji Polskiej na rzecz dzieci.

- Wzięłam udział w kampanii z wielką radością, ponieważ uważam, że dostęp do Internetu jest jednym z najważniejszych narzędzi wyrównywania szans społecznych - mówi o swoim zaangażowaniu w program Edukacja z Internetem TP Krystyna Janda, która w kampanii dotyczącej programu występuje z córką, aktorką Marią Seweryn. - Od lat działam w fundacjach i akcjach na rzecz ułatwiania dostępu dzieci z najuboższych regionów Polski do Internetu i jestem z tej aktywności bardzo dumna. Internet uważam za największą zdobycz naszych czasów  - dodaje.

- Uważam, że Telefon do Mamy jest niezwykłym i wspaniałym programem, który wspiera drugiego człowieka. To dla mnie wielki honor i radość, że jako ambasador tego projektu mogę wspierać innych. Wszyscy wiemy jak ważny jest kontakt z najbliższymi, bliskość leczy nas i nasze dzieci - mówi Katarzyna Figura o swoim udziale w programie Telefon do Mamy.

Dzięki Edukacji z Internetem TP ok. 13,5 tysiąca szkół w kraju, w których uczy się około 4 mln dzieci, otrzymało dostęp do Internetu z TP na bardzo korzystnych warunkach. Ponadto, Fundacja Grupy TP szkoli nauczycieli aby przekonać ich o zaletach wykorzystania multimediów i Internetu w nauczaniu. Zadbaliśmy też o bezpieczeństwo dzieci w Internecie - Fundacja Grupy TP wspiera ogólnopolską kampanię Dziecko w Sieci. 

Efektem 4 lat działania programu Telefon do Mamy jest 1065 kolorowych automatów telefonicznych na dziecięcych oddziałach szpitalnych w całym kraju. Oznacza to, że praktycznie z każdego szpitala w kraju mali pacjenci mogą bezpłatnie zadzwonić do bliskich. Do tej pory do szpitali wysłaliśmy ponad 600 tys. kart telefonicznych. Szacujemy, że z Telefonów do Mamy skorzystało prawie 1 mln małych pacjentów. Rozwinięciem programu jest budowanie przyszpitalnych minipracowni komputerowych z dostępem do internetu. Znajdują się już w 89 szpitalnych szkołach.  

Edukacja z Internetem TP i Telefon do Mamy to jedne z najlepszych programów społecznych w kraju skierowanych do dzieci. Zdobyły wiele nagród i wyróżnień. Znalazły się m.in. wśród najlepszych praktyk CSR (Corporate Social Responsibility) w Europie, prezentowanych na targach The European MarketPlace on CSR w Brukseli.

TP wspiera też młode talenty piłkarskie. Firma, która jest głównym sponsorem polskiej reprezentacji piłkarskiej od 5 lat współfinansuje jedną z największych w kraju dziecięcych imprez piłkarskich - Puchar TP im. Marka Wielgusa. Organizatorem turnieju jest Polski Związek Piłki Nożnej, a od 2005 roku Honorowy Patronat nad tym wydarzeniem obejmuje UEFA. Tylko w 2007 roku do udziału w rozgrywkach zgłosiło się 2300 drużyn reprezentujących uczniowskie kluby sportowe i szkoły podstawowe. W eliminacjach wystąpiło blisko 25 tysięcy dzieci z całej Polski. - Piłka jest moją pasją. Jeżeli mój udział w kampanii może pomóc wzbudzić w dzieciach miłość do sportu lub odkryć młode talenty, to robię to z wielką przyjemnością - mówi  Olaf Lubaszenko.

źródło: TPSA