Archiwalne

I kwartał 2010 w Netii także z zyskiem

06.05.2010

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji


6 maja 2010 r. - Netia SA ogłosiła wyniki finansowe za I kwartał 2010. Przychody wyniosły 387 mln zł, co oznacza wzrost o 3 proc. w stosunku do I kwartału 2009. Spółka zanotowała zysk EBITDA w wysokości 93,5 mln zł i zysk netto w kwocie 14,3 mln zł. Netia podwyższyła prognozę liczby klientów usług szerokopasmowych na koniec 2010 r. z 680 tys. do 700 tys.

„I kwartał 2010 r. rozpoczęliśmy bardzo dobrze, pozyskując 44 tys. klientów usług szerokopasmowych. To drugi najlepszy kwartał pod względem poziomu wzrostu netto. Nasza baza klientów usług szerokopasmowych wzrosła do ponad 603 tysięcy, a udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych to już 10,5 proc.” - powiedział Mirosław Godlewski, Prezes Zarządu Netii. – „Po wprowadzeniu łączy o wyższych prędkościach w atrakcyjnych cenach spodziewamy się stabilizacji ARPU z usług szerokopasmowych do końca roku. Wyniki I kwartału wyraźnie pokazują, że Netia jest obecnie spółką zyskowną, a oczekuję dalszego wzrostu rentowności. W kolejnych kwartałach będziemy realizować priorytetowy program Klientomania – który ma na celu dodatkowe zwiększanie jakości świadczonych usług i poziomu obsługi klienta.”

Coraz lepsze wyniki finansowe
Przychody Netii w I kwartale 2010 r. wyniosły 387,0 mln złotych, rosnąc o 3 proc. w stosunku do I kwartału 2009 r. , natomiast EBITDA wyniosła 93,5 mln zł, co stanowiło wzrost o 34 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

W I kw. 2010 roku spółka osiągnęła dodatnie przepływy pieniężne na poziomie operacyjnym (bez uwzględnienia nabycia sieci ethernetowych) w kwocie 64,5 mln zł.
Spółka odnotowała też zysk netto w wysokości 14,3 mln zł.

Środki pieniężne i obligacje skarbowe wykazane przez Netię na dzień 31 marca 2010 r. wyniosły 206,3 mln zł, a środki dostępne w ramach niewykorzystanej linii kredytowej to 295 mln zł.

Dynamiczny wzrost liczby klientów
Liczba klientów usług szerokopasmowych na dzień 31 marca 2010 r. wyniosła 603 tys., co stanowi wzrost o 8 proc. z poziomu 559 tys. na koniec grudnia 2009 roku. Niemal wszyscy nowi klienci zostali pozyskani w sposób organiczny.

Liczba klientów usług głosowych na dzień 31 marca 2010 r. wyniosła 1 173 008, co stanowiło wzrost o 1 proc. z poziomu 1 158 448 na koniec 2009 r.

Szacowany przez Spółkę udział w rynku aktywacji netto stacjonarnego dostępu do internetu w I kwartale 2010 r. wyniósł 35 proc., natomiast udział Netii w rynku wzrósł do 10,5 proc. (z 8,4 proc. w I kw. 2009 r.).
W I kwartale 2010 r. spółka miała łącznie 59 505 klientów, obsługiwanych na bazie LLU, co zapewnia jej pozycję lidera w zakresie rozwoju tych usług w Polsce.

Dodatkowo Spółka podwyższyła prognozę liczby klientów usług szerokopasmowych na koniec 2010 r. (bez uwzględnienia potencjalnych akwizycji) z 680 tys. do 700 tys. Pozostałe elementy prognozy na 2010 rok oraz prognoza średnioterminowa pozostają bez zmian.

źródło: Netia

Netia Nowe promocje Netii dla małego biznesu

Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą lub małe firmy, wybierając internet (nawet 900 Mb/s) w Netii, otrzymają za symboliczną złotówkę Telewizją Osobistą i dostęp do HBO przez 2 miesiące gratis. W ramach letniej odsłony promocji MultiPlan Firma można też m.in. zakupić w bardzo atrakcyjnych cenach usługi mobilne. czytaj więcej

Netia Netia odświeżyła swoją ofertę promocyjną

W zależności o wybranego pakietu z TV, operator dodaje HBO HD (z HBO GO) przez 2 lub 3 miesiące gratis, bez zobowiązań. W cenie internetu światłowodowego 100 Mb/s (49,90 zł miesięcznie) przez pierwsze 3 miesiące Klienci otrzymają łącze o prędkości 300 Mb/s. Do internetu i pakietów na sieci własnej Netia dodaje gratis usługę mobilną z nielimitowanymi połączeniami głosowymi w Polsce. czytaj więcej

Netia Rusza konkurs Netii na innowacyjne produkty z obszaru ICT

Netia ogłosiła konkurs na innowacyjne produkty z obszaru IT, Big Data, digital marketing, WIFI i cloud dla klientów biznesowych. Celem i jednocześnie nagrodą w konkursie jest stworzenie z wybranymi partnerami nowych usług i produktów, które będą oferowane Klientom Netii. czytaj więcej

Netia Netia na podbój rynku MŚP. Omnichannelowa komunikacja w chmurze

Netia chce zawojować rynek małych i średnich firm swoją nową ofertą dotyczącą zintegrowanej komunikacji w chmurze, skrojoną specjalnie pod potrzeby i możliwości tego segmentu. Od 1 lipca br. za symboliczną złotówkę można aktywować usługę Nowej Netii, która umożliwia swobodne wykonywanie i odbieranie połączeń z smartfonu, tabletu, czy laptopa - przy wykorzystaniu dowolnego numeru stacjonarnego – w dogodnym dla siebie miejscu. czytaj więcej

Netia Kolokacja Netii z najnowocześniejszym systemem gaśniczym

Netia zakończyła pierwszy etap modernizacji oraz rozbudowy swojego Data Center w Warszawie. Obecnie, jako pierwsza firma w Polsce, dysponuje w swoim Centrum Kolokacji najnowocześniejszym systemem gaśniczym z „cichymi dyszami”. czytaj więcej

Netia Komunikacja zintegrowana w chmurze Netii obsypana nagrodami

„Nowa Netia”, czyli kompleksowe rozwiązanie komunikacji zintegrowanej w chmurze, zostało wyróżnione dwoma prestiżowymi nagrodami – „Best in Cloud 2017” magazynu Computerworld oraz „Turbiny Polskiej Gospodarki 2017” Gazety Finansowej. czytaj więcej

Netia Netia z nagrodą "Premium Brand"

Po raz 12. Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” ogłosiła laureatów badania reputacji osób oraz marek. Wśród uhonorowanych w tym roku marek znalazła się także Netia. Firma otrzymała tytuł „Marki Wysokiej Reputacji – Premium Brand”. czytaj więcej

Netia Kamera! Akcja! Startuje Netia Off Camera

Dzisiaj, 28 kwietnia, startuje jeden z największych festiwali kina niezależnego w tej części Europy. Netia Off Camera potrwa kilka dni i przyniesie wszystkim uczestnikom niezapomniane wrażenia. Jubileuszowa 10. edycja to masa atrakcji, nie tylko tych filmowych. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za I kw. 2017 r.

Netia S.A. zaprezentowała wyniki finansowe za I kw. 2017 roku. Spółka osiągnęła przychody w wysokości 365 mln zł (-2 proc. k-d-k) i utrzymuje relatywnie stabilną rentowność, wyrażoną Skorygowanym zyskiem EBITDA w kwocie 96 mln zł (marża 26,3 proc.). Spółka odnotowała przy tym blisko 12 mln zł zysku netto. czytaj więcej

Netia Netia Światłowód – kampanie lokalne w 17 miastach

W kwietniu Netia rozpoczęła nową kampanię promocyjną, pod hasłem: "Światłowód Netii jest już w Twoim mieście". Zgodnie ze strategią, polegającą na możliwie najbliższej, bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami, sięgnięto wyłącznie po lokalne nośniki reklamowe i media. czytaj więcej

Netia Nowe promocje Netii dla małego biznesu

Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą lub małe firmy, wybierając internet (nawet 900 Mb/s) w Netii, otrzymają za symboliczną złotówkę Telewizją Osobistą i dostęp do HBO przez 2 miesiące gratis. W ramach letniej odsłony promocji MultiPlan Firma można też m.in. zakupić w bardzo atrakcyjnych cenach usługi mobilne. czytaj więcej

Netia Netia odświeżyła swoją ofertę promocyjną

W zależności o wybranego pakietu z TV, operator dodaje HBO HD (z HBO GO) przez 2 lub 3 miesiące gratis, bez zobowiązań. W cenie internetu światłowodowego 100 Mb/s (49,90 zł miesięcznie) przez pierwsze 3 miesiące Klienci otrzymają łącze o prędkości 300 Mb/s. Do internetu i pakietów na sieci własnej Netia dodaje gratis usługę mobilną z nielimitowanymi połączeniami głosowymi w Polsce. czytaj więcej

Netia Rusza konkurs Netii na innowacyjne produkty z obszaru ICT

Netia ogłosiła konkurs na innowacyjne produkty z obszaru IT, Big Data, digital marketing, WIFI i cloud dla klientów biznesowych. Celem i jednocześnie nagrodą w konkursie jest stworzenie z wybranymi partnerami nowych usług i produktów, które będą oferowane Klientom Netii. czytaj więcej

Netia Netia na podbój rynku MŚP. Omnichannelowa komunikacja w chmurze

Netia chce zawojować rynek małych i średnich firm swoją nową ofertą dotyczącą zintegrowanej komunikacji w chmurze, skrojoną specjalnie pod potrzeby i możliwości tego segmentu. Od 1 lipca br. za symboliczną złotówkę można aktywować usługę Nowej Netii, która umożliwia swobodne wykonywanie i odbieranie połączeń z smartfonu, tabletu, czy laptopa - przy wykorzystaniu dowolnego numeru stacjonarnego – w dogodnym dla siebie miejscu. czytaj więcej

Netia Kolokacja Netii z najnowocześniejszym systemem gaśniczym

Netia zakończyła pierwszy etap modernizacji oraz rozbudowy swojego Data Center w Warszawie. Obecnie, jako pierwsza firma w Polsce, dysponuje w swoim Centrum Kolokacji najnowocześniejszym systemem gaśniczym z „cichymi dyszami”. czytaj więcej

Netia Komunikacja zintegrowana w chmurze Netii obsypana nagrodami

„Nowa Netia”, czyli kompleksowe rozwiązanie komunikacji zintegrowanej w chmurze, zostało wyróżnione dwoma prestiżowymi nagrodami – „Best in Cloud 2017” magazynu Computerworld oraz „Turbiny Polskiej Gospodarki 2017” Gazety Finansowej. czytaj więcej

Netia Netia z nagrodą "Premium Brand"

Po raz 12. Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” ogłosiła laureatów badania reputacji osób oraz marek. Wśród uhonorowanych w tym roku marek znalazła się także Netia. Firma otrzymała tytuł „Marki Wysokiej Reputacji – Premium Brand”. czytaj więcej

Netia Kamera! Akcja! Startuje Netia Off Camera

Dzisiaj, 28 kwietnia, startuje jeden z największych festiwali kina niezależnego w tej części Europy. Netia Off Camera potrwa kilka dni i przyniesie wszystkim uczestnikom niezapomniane wrażenia. Jubileuszowa 10. edycja to masa atrakcji, nie tylko tych filmowych. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za I kw. 2017 r.

Netia S.A. zaprezentowała wyniki finansowe za I kw. 2017 roku. Spółka osiągnęła przychody w wysokości 365 mln zł (-2 proc. k-d-k) i utrzymuje relatywnie stabilną rentowność, wyrażoną Skorygowanym zyskiem EBITDA w kwocie 96 mln zł (marża 26,3 proc.). Spółka odnotowała przy tym blisko 12 mln zł zysku netto. czytaj więcej

Netia Netia Światłowód – kampanie lokalne w 17 miastach

W kwietniu Netia rozpoczęła nową kampanię promocyjną, pod hasłem: "Światłowód Netii jest już w Twoim mieście". Zgodnie ze strategią, polegającą na możliwie najbliższej, bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami, sięgnięto wyłącznie po lokalne nośniki reklamowe i media. czytaj więcej