W przeddzień Międzynarodowego Dnia Seniora, Koalicja „Dojrz@łość w sieci” oraz Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych ogłaszają III edycję Konkursu „Dojrz@łość w sieci. Dobre Praktyki”. Wydarzenie jest objęte patronatem honorowym Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Bronisława Komorowskiego oraz tradycyjnie, patronatem Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Konkurs ma na celu popularyzację inicjatyw rozwijających umiejętności i zachęcających do korzystania z nowych technologii osoby powyżej 50. roku życia. W tym roku poszukiwane będą szczególnie projekty o międzypokoleniowym charakterze. Zgłoszenia do konkursu przyjmowane będą od 1 do 31 października, a jego wyniki zostaną ogłoszone 12 grudnia br.
Celem konkursu jest stymulowanie działań edukacyjnych poprzez zebranie, przedstawienie i promocję wzorcowych inicjatyw w zakresie edukacji cyfrowej osób po 50-tym roku życia, które przyczyniają się do zmniejszenia poziomu wykluczenia cyfrowego seniorów poprzez efektywne wykorzystanie nowych technologii oraz pokazanie, jak nowe technologie mogą łączyć pokolenia.
Praktyki zgłaszane do konkursu nie muszą się ograniczać do wykorzystania Internetu, mogą także dotyczyć wykorzystania szeroko pojętych nowych technologii, w tym np. możliwości aparatów fotograficznych czy telefonów komórkowych wykorzystywanych w połączeniu z komputerem. Do konkursu można zgłaszać działania z zakresu edukacji cyfrowej osób powyżej 50 roku życia, które mają zarówno charakter cykliczny, długofalowy, jak również jednorazowy. Poza prezentacją działania należy również pokazać jego wymiar indywidualny, czyli przykład konkretnej osoby, która skorzystała z uczestnictwa w danym przedsięwzięciu. Do zgłoszenia można dołączyć zdjęcia lub linki do stron www czy materiałów w serwisie YouTube. Tegoroczna edycja konkursu jest wyjątkowa także dlatego, że po raz pierwszy
Koalicja zdecydowała o przyznaniu nagród między innymi w postaci tabletów i aparatów cyfrowych
Adresatami konkursu są organizacje, instytucje i firmy, które podejmują różnorodne działania na rzecz edukacji cyfrowej dojrzałych Polaków. Poprzez konkurs Koalicja „Dojrz@łość w sieci” oraz Porozumienie chcą popularyzować inicjatywy zmierzające do zmniejszenia poziomu wykluczenia cyfrowego, zwłaszcza w grupie szczególnie na to narażonej, jaką są seniorzy. Konkurs ma się przyczynić do kontynuacji realizowanych inicjatyw, a także do inspirowania innych podmiotów w korzystaniu z najlepszych, skutecznych rozwiązań.
Konkurs będzie miał następujący przebieg:
- od 1 do 31 października br. wnioski w formie opisów będą zgłaszane za pośrednictwem aplikacji dostępnej na stronie internetowej Koalicji;
- w listopadzie br. Kapituła Konkursu, złożona z przedstawicieli różnych sektorów – administracji, biznesu, organizacji pozarządowych, mediów – dokona oceny wniosków typując zwycięzców oraz grupę wniosków, która będzie poddana głosowaniu Internautów, w celu wyłonienia laureata nagrody publiczności.
- w dniach 24 – 30 listopada spośród 6 wybranych przez Kapitułę praktyk Internauci będą mogli w formie głosowania wybrać tę, która ich zdaniem jest najlepsza
- wyniki konkursu zostaną ogłoszone 12 grudnia br.
Najciekawsze przykłady dobrych praktyk zgłoszonych do konkursu będą promowane przez Koalicję i Szerokie Porozumienie oraz zostaną opisane w publikacji zamieszczonej m.in. na stronach internetowych Koalicji i Porozumienia.
Szczegółowe informacje na temat konkursu znajdują się na : http://www.dojrzaloscwsieci.pl/
* * *
Koalicja Cyfrowego Włączenia Generacji 50+ „Dojrz@łość w sieci” powstała w marcu 2010 r. z inicjatywy UPC Polska i Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce. Celem działań Koalicji jest zjednoczenie firm, organizacji pozarządowych, urzędów i instytucji na rzecz zachęcenia osób starszych do aktywnego korzystania z Internetu. Współzałożycielami Koalicji zostały: Fundacja dla Uniwersytetu Jagiellońskiego, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, F-Secure, IBM, Microsoft, Onet.pl, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan oraz Związek Harcerstwa Polskiego. Członkami Koalicji są również Fundacja Aktywizacja, Fundacja Dobra Sieć, Fundacja Widzialni, Stowarzyszenie Społeczeństwa Wiedzy, Orange Polska i Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie. Parterem przedsięwzięcia jest Urząd Miasta Krakowa oraz Deloitte. Koalicja ma charakter nieformalny i jest otwarta na kolejne podmioty, które chciałyby zaangażować się w kampanię na rzecz przeciwdziałania e-wykluczeniu osób starszych. Wagę działań Koalicji doceniły Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, obejmując ją swoim patronatem.
źródło: UKE
News Jak wybrać sprzęt audio do domowego kina: Kompleksowy przewodnik
W dzisiejszych czasach, kiedy technologia rozwija się w zawrotnym tempie, stworzenie idealnego domowego kina stało się bardziej osiągalne niż kiedykolwiek wcześniej. Kluczowym elementem każdego zestawu kina domowego jest sprzęt audio, który może znacząco wpłynąć na jakość odbioru dźwięku. Wybór odpowiednich akcesoriów audio jest nie tylko kwestią estetyki, ale przede wszystkim funkcjonalności i jakości dźwięku. W tym artykule przyjrzymy się, jak wybrać najlepsze akcesoria audio, które poprawią jakość dźwięku w Twoim domowym kinie, oraz jakie elementy są niezbędne, aby cieszyć się pełnią możliwości Twojego sprzętu. czytaj więcejWiadomości firmowe Nieustanna ewolucja w ochronie danych: na tapecie BotGuard i Picus Security
Jak chronić się przed Content Scraping? Jakie jest kluczowe rozwiązanie dla CISO? W dobie, gdy dane są nową walutą, a cyberprzestępcy stają się coraz bardziej wyrafinowani, CISO (Chief Information Security Officer) muszą zmierzyć się z rosnącymi zagrożeniami. Dodatkowo co chwile powstają nowe zagrożenia, a nadążenie z wszystkimi pojęciami ze świata cybersecurity może być przytłaczające. czytaj więcejNews Stwórz efektowne stoisko na targi branżowe z trybunką reklamową
Uczestnictwo w tragach branżowych to znakomita okazja zarówno do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, jak i spotkania się z potencjalnymi klientami. W targach biorą udział przede wszystkim osoby zainteresowane daną branżą i jej ofertą, dlatego warto zadbać o jak najciekawsze stoisko. Można je stworzyć z pomocą materiałów promocyjnych drukowanych oraz trybunki wystawienniczej, która pomaga wyróżnić prezentowana ofertę i lepiej zapamiętać markę.1. Czym jest trybunka reklamowa?
2. Trybunki reklamowe przykuwają uwagę na targach czytaj więcej