MNI Premium, spółka zależna notowanej na warszawskiej giełdzie Grupy MNI, wprowadza na rynek nową usługę mediową z kategorii Premium. Format iQuiz pozwala na prowadzenie konkursów telewizyjnych opartych o technologie SMS i IVR, w których nie tylko pierwsza połączona osoba ma szanse wygranej. Z oferty MNI Premium jako pierwsza skorzystała telewizja MTV.
„Głównym atutem wyboru rozwiązania iQuiz przez MTV Networks Polska jest jego innowacyjność. Mimo że mamy już ponad półtoraroczne doświadczenia z aplikacjami tego typu, MNI była pierwszą firmą oferującą rozwiązanie polegające na zapewnieniu graczom jeszcze większej dawki interakcji z telewizją poprzez system IVR. Z jednej strony, jako że jest to aplikacja zajmująca jedynie niewielką część ekranu, nie wpływa negatywnie na oglądalność kanału. Z drugiej strony poprzez możliwość interakcji, wzięcia czynnego udziału w zabawie oraz wygranie nagród, stanowi treść dodaną pasma, na którym jest emitowana.” – wyjaśnia Marek Sochocki, Digital Media Specialist w MTV Networks Polska.
„iQuiz jest skierowany do wszystkich, do których nie przemawiają obecne formuły telewizyjnych konkursów sms-owych na żywo. W związku z jego nowatorskimi cechami: dłuższym czasem rozgrywki (eliminacje i finał) i pełniejszym uczestnictwem widzów liczymy na duże zainteresowanie. Dodatkowo aplikacja jest w pełni modyfikowalna – do potrzeb klienta można dostosować nie tylko całą wizualizację, ale i system rozgrywki.” – wyjaśnia Jacek Staszewski, Dyrektor Działu Nowych Mediów w MNI Premium.
iQuiz pozwala na trzy typy rozgrywek: konkurs sms-owy, IVR – w którym bierze się udział dzwoniąc pod wskazany numer – oraz mieszany, dwuetapowy. Mechanizm jest prosty: na ekranie w określonym czasie pojawiają się pytania, na które odpowiadają uczestnicy. Każda osoba, która zgłosi się do udziału w konkursie, ma szansę wygrać nagrodę. Jedynym warunkiem jest jak najszybsze udzielenie prawidłowych odpowiedzi na kilka następujących po sobie pytań. Uczestnicy konkursu są powiadamiani o kolejnych etapach, o wynikach oraz o instrukcji obsługi.
W trakcie trwania iQuiz w wybranym miejscu na ekranie pojawiają się informacje niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia konkursu oraz elementy graficzne. Te ostatnie: ticker z awatarami uczestników, moduły pokazujące pytanie i możliwe odpowiedzi, aktualny ranking (top 5), sekcję prezetnującą sponsora lub inne informacje promocyjne, można dowolnie modyfikować i dopasowywać do treści aktualnie wyświetlanych na ekranie. Jednocześnie na jednym kanale może być przeprowadzanych kilka turniejów iQuiz.
źródło: MNI Premium