Firma NDI, członek jednego z większych na Górnym Śląsku dostawców Internetu - Konsorcjum Tyskich Firm Internetowych (KTFI) - wdrożyła nowoczesny serwer telekomunikacyjny Datera Call-eX.
Zapewni on Konsorcjum dostęp do najniższych na rynku stawek za połączenia VoIP, a także umożliwi zostanie wirtualnym operatorem VoIP. Inwestycja NDI w serwer Datera Call-eX to gwarancja dobrej jakości połączeń i najniższych stawek, jakie na rynku VoIP oferuje Datera (od 5 gr. brutto za minutę z sekundowym naliczaniem). Provider ma pełną swobodę i może dowolnie kształtować cennik dla klienta końcowego.
Ponadto NDI może świadczyć usługi VoIP w pakiecie z Internetem, ale też oferować telefonię VoIP jako wirtualny operator na terenie całego kraju. Niskie ceny usług od Datery pozwolą mu być jeszcze bardziej konkurencyjnym na rynku operatorów VoIP.
„Wdrożenie serwera telekomunikacyjnego Call-eX oznacza dla nas przede wszystkim możliwość zastosowania innowacyjnych rozwiązań, przy zdecydowanie niższych nakładach finansowych. Wcześniej ponosiliśmy wysokie koszty związane z oferowaną przez nas usługą telefonii VoIP i terytorialnie ograniczeni byliśmy wyłącznie do Górnego Śląska. Dzięki innowacyjności Datera Call-eX, nie tylko możemy obniżyć koszty zakupu minut, które potem możemy sprzedawać po takiej samej cenie, jak dotychczas, ale już wkrótce staniemy się też wirtualnym operatorem VoIP działającym na terenie całej Polski” - mówi Marcin Skrzyński, Kierownik Działu IT w NDI.
Podobne możliwości stoją przed wszystkimi dostawcami Internetu w Polsce, jeśli tylko zdecydują się na wdrożenie u siebie Datery Call-eX. Dodatkowo takie wdrożenie pozwala ISP na pełną automatyzację zarządzaniem usługą telefonii VoIP. Całość obsługiwana jest z panelu www, a provider może zakładać dowolną liczbę kont użytkowników. Ma też możliwość korzystania z wielu operatorów, a w przypadku ewentualnej awarii u jednego z nich, w prosty sposób może przejść na usługi innego.
Połączenia wychodzące i przychodzące są rejestrowane w systemie i w postaci billingu trafiają do klientów telefonii VoIP. Usługi telefoniczne mogą być rozliczane w systemie pre-paid bądź post-paid zarówno dla providera, jak i jego użytkownika. Więcej o dystrybutorach centrali IP PBX Datera Call-eX na stronie http://www.datera.pl/pl/sub/dilerzy.html
Źródło: Datera