Archiwalne

Kara za regulamin neostrady tp

19.02.2007

Telekomunikacja Polska S.A. została ukarana przez Urząd Komunikacji Elektornicznej za nieprzedłożenie do zatwierdzenia projektu zmiany "Regulaminu świadczenia usługi neostrada tp".

W dniu 16 lutego 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wydał decyzję o nałożeniu na Telekomunikację Polską S.A. kary pieniężnej w wysokości 100.000 zł za nieprzedłożenie do zatwierdzenia projektu zmiany „Regulaminu świadczenia usługi neostrada tp", przesłanego przez TPS.A. swoim abonentom wraz z informacją o jego wejściu w życie w dniu 1 grudnia 2006 r.

Ustalając wysokość kary, Prezes UKE wziął pod uwagę fakt, iż nieprzedłożenie do zatwierdzenia projektów regulaminów przez przedsiębiorcę zobowiązanego (w tym przypadku „Regulaminu świadczenia usługi neostrada tp”) powoduje, że do obrotu wszedł wzorzec umowny, który może nie spełniać wymogów wynikających z przepisów Prawa telekomunikacyjnego. „Regulamin świadczenia usługi neostrada tp” jest jednym z podstawowych, obok cennika, dokumentów ustalającym warunki świadczenia usługi neostrada tp i stanowi powszechną formę kształtowania stosunku umownego pomiędzy TP S.A. a Abonentem.

Z tego też powodu fakt nieprzedłożenia do akceptacji „Regulaminu świadczenia usługi neostrada tp” - przed wprowadzeniem go w życie - nabiera szczególnego znaczenia, skutkuje to bowiem brakiem możliwości zapewnienia ze strony Prezesa UKE odpowiedniej ochrony użytkowników tej usługi.

źródło: UKE

News Przejście z ISDN na VoIP - Nowoczesna Telefonia Dla Firm

Przez wiele lat w telekomunikacji, dominowała technologia ISDN. Było niezbędnym rozwiązaniem dla firm, które potrzebowały stałych połączeń telefonicznych oraz dostępu do podstawowych funkcji cyfrowych telefonii, ponieważ umożliwia jednoczesne przesyłanie danych i głosu. Nowocześniejsze rozwiązania VoIP wypierają ISDN, pomimo jego zalet, takich jak niezawodność i jakość połączeń. czytaj więcej

News Jak skutecznie wdrożyć ISO 9001 w organizacji: krok po kroku

ISO 9001 to międzynarodowy standard zarządzania jakością, który zapewnia przejrzystą strukturę procesów oraz pozwala na ciągłe doskonalenie przedsiębiorstwa. Jednym z najpopularniejszych tematów związanych z tym standardem jest wdrażanie iso 9001 krok po kroku, ponieważ dzięki właściwej implementacji normy firma staje się bardziej konkurencyjna, a jej usługi oraz produkty – bardziej wiarygodne dla klientów. W poniższym artykule przedstawimy, jakie korzyści płyną z wdrożenia systemu ISO 9001, na co zwrócić szczególną uwagę na każdym etapie prac oraz jakie działania są kluczowe, aby cały proces przebiegał zgodnie z planem i zakończył się sukcesem. czytaj więcej