Archiwalne

Kobiety i mężczyźni w internecie - co nas różni

11.08.2009

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Mężczyźni w internecie spędzają najwięcej czasu na szukaniu informacji, podczas gdy kobiety wolą go poświęcić na podtrzymywanie internetowych znajomości. Nie tylko sam rodzaj aktywności, ale również ocena negatywnych zjawisk w sieci jest zależna od płci - pokazują badania „Mądry Internet”, wykonane na zlecenie Netii.

Wyniki badań „Mądry Internet”, poświęcone zachowaniom polskich internautów pokazują, iż płeć ma wpływ na to jaką aktywność preferujemy oraz jak oceniamy zjawiska w sieci.

Mężczyźni biorący udział w badaniu wskazali, że najwięcej czasu spędzanego w internecie, poświęcają na pozyskiwanie informacji, pracę i naukę oraz rozrywkę (odpowiednio – 30, 26 oraz 25 proc. respondentów). Kobiety zdecydowanie preferują pracę i naukę oraz podtrzymywanie kontaktów z innymi internautami (29 i prawie 25 proc. respondentów).

Kobiety bardziej towarzyskie w internecie
Mężczyźni częściej od kobiet dokonują transakcji kupna i sprzedaży przez internet (83 proc. wobec 76 proc. kobiet) oraz przeglądają profilowane serwisy informacyjne (73 proc. wobec 61 proc.). Mężczyźni chętniej także korzystają z możliwości pobrania za darmo filmów, muzyki czy programów (65 proc. wobec 54 proc.). Mężczyźni chętniej niż kobiety korzystają też w filmów dostępnych w internecie odpłatnie (24 proc. wobec 18 proc).

Domeną kobiet jest korzystanie z zamieszczanych w internecie bezpłatnych porad specjalistów (61 proc. wobec 54 proc. mężczyzn). Więcej kobiet posiada również konto na portalu społecznościowym (87 proc. wobec 76 proc.) oraz jest w nich bardziej aktywne (55 proc. wobec 46 proc.).

Negatywne zjawiska – kobiety są wrażliwsze
Kobiety w większości przypadków są również bardziej wyczulone na negatywne zjawiska w internecie. Mężczyźni byli bardziej kategoryczni w negatywnej ocenie szkodliwych zjawisk jedynie w przypadku rozsyłania informacji, materiałów promocyjnych do wszystkich możliwych odbiorców oraz nieużywania polskich znaków. Kobiety w zdecydowanie częściej potępiają m.in. zamieszczanie w Internecie materiałów bez zgody ich twórców, czy też używania w internetowych dyskusjach obraźliwych sformułowań oraz oszczerstw.

O badaniu „Mądry Internet
Badanie „Mądry Internet” zostało przeprowadzone na zlecenie Netii przez MillwardBrown SMG/KRC w maju 2009 r., metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview). W badaniu wzięło udział 1004 respondentów, stanowiących reprezentatywną grupę polskich internautów. Celem badania było stworzenie obrazu aktywności online polskich internautów oraz zbadanie ich opinii, dotyczącej różnych zachowań w Sieci.

Spośród respondentów badania „Mądry Internet” 46 procent to kobiety, 54 procent to mężczyźni.

źródło: Netia

News Nowe kanały na Netia TV

W nowej ofercie Netia TV będziemy mogli skorzystać z dołączonych dopiero co kanałów telewizyjnych: E! Entertainment HD oraz Romance TV HD. Do końca marca użytkownicy tej oferty będą mogli skorzystać całkowicie za darmo (w tzw. Oknie otwartym). czytaj więcej

News Netia zasilana zieloną energią

Ekologia jest na topie. Coraz więcej nowoczesnych firm stawia na zieloną energię. Do grona tych firm dołącza Netia. czytaj więcej

Netia Netia z ofertą innowacyjnych rozwiązań WiFi marketingu dla biznesu

Netia, jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce, wraz w usługami dostępowymi, zaoferowała swoim Klientom biznesowym pełen pakiet narzędzi analitycznych WiFi Marketing. Rodzina rozwiązań pod marką Netia WiFi Marketing pozwala firmom zwiększyć przychody, pozyskać nowych Klientów, a także wzmocnić ich lojalność. czytaj więcej

Netia Nie ma jak w sieci – nowy format reklamowy Netii

Netia zaprezentowała nowy format reklamowy, którego pierwsza odsłona reklamuje najnowszą ofertę pakietową światłowodowego internetu z TV z Ligą Mistrzów do końca roku za darmo. Nowym bohaterem marki jest sympatyczny, błękitny pajączek. czytaj więcej

Netia Netia: światłowodowy internet na 9 miesięcy (nie tylko) dla studentów

Netia wprowadziła nową ofertę szybkiego, stacjonarnego dostępu do internetu nawet do 900 Mb/s, z umową na okres zaledwie 9 miesięcy. Promocja w sam raz dla studentów, ale operator nie ogranicza jej dostępności tylko do nich. Podstawowa prędkość internetu w ramach oferty to obecnie aż 150 Mb/s. czytaj więcej

Netia Netia: internet i TV z Ligą Mistrzów UEFA do końca roku bez opłat

Netia wprowadza nową ofertę promocyjnych pakietów z szybkim, światłowodowym dostępem do internetu, aż do 900 Mb/s i usługami telewizyjnymi z dostępem na żywo do meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, w rewelacyjnie niskich cenach. Oferty są dostępne zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów. czytaj więcej

Netia Netia: solidne wyniki za II kw. 2018 r.

Netia S.A. w drugim kwartale br. wypracowała 343 mln zł przychodów i 93 mln zł Skorygowanego Zysku EBITDA oraz blisko 12 mln zł zysku netto. Wzrosły m.in. przychody z transmisji danych. Spółka utrzymała też pozytywne trendy w zakresie wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu, TV i usług mobilnych. czytaj więcej

Netia Netia: światłowód w domach jednorodzinnych

Netia wprowadza nową ofertę światłowodowego dostępu do internetu do 900 Mb/s i pakietów z TV dla mieszkańców domów jednorodzinnych. Nowe oferty są dostępne również z rabatem smartDOM dla klientów Grupy Cyfrowy Polsat, której Netia jest częścią. czytaj więcej

Netia Netia Cloud Tunnel – szybki dostęp do dowolnej chmury na świecie

Netia poszerzyła ofertę rozwiązań dla klientów biznesowych o usługę Netia Cloud Tunnel, która pozwala na zestawianie bezpiecznych i niezawodnych połączeń z ponad 100 platformami chmurowymi na całym świecie, w tym Amazon Web Services, Microsoft Azure, czy Google Cloud. czytaj więcej

Netia Wakacje od abonamentu w Netii

Netia wprowadziła nową ofertę wakacyjną pod hasłem „wakacje od abonamentu w Netii”, w której przez 3 miesiące cena internetu lub internetu + TV, wynosi 1 zł za usługę. Oferta dostępna jest również z rabatem smartDOM dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. Podczas sezonu wakacyjnego Netia promuje również usługę monitoringu w specjalnej cenie. czytaj więcej

News Nowe kanały na Netia TV

W nowej ofercie Netia TV będziemy mogli skorzystać z dołączonych dopiero co kanałów telewizyjnych: E! Entertainment HD oraz Romance TV HD. Do końca marca użytkownicy tej oferty będą mogli skorzystać całkowicie za darmo (w tzw. Oknie otwartym). czytaj więcej

News Netia zasilana zieloną energią

Ekologia jest na topie. Coraz więcej nowoczesnych firm stawia na zieloną energię. Do grona tych firm dołącza Netia. czytaj więcej

Netia Netia z ofertą innowacyjnych rozwiązań WiFi marketingu dla biznesu

Netia, jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Polsce, wraz w usługami dostępowymi, zaoferowała swoim Klientom biznesowym pełen pakiet narzędzi analitycznych WiFi Marketing. Rodzina rozwiązań pod marką Netia WiFi Marketing pozwala firmom zwiększyć przychody, pozyskać nowych Klientów, a także wzmocnić ich lojalność. czytaj więcej

Netia Nie ma jak w sieci – nowy format reklamowy Netii

Netia zaprezentowała nowy format reklamowy, którego pierwsza odsłona reklamuje najnowszą ofertę pakietową światłowodowego internetu z TV z Ligą Mistrzów do końca roku za darmo. Nowym bohaterem marki jest sympatyczny, błękitny pajączek. czytaj więcej

Netia Netia: światłowodowy internet na 9 miesięcy (nie tylko) dla studentów

Netia wprowadziła nową ofertę szybkiego, stacjonarnego dostępu do internetu nawet do 900 Mb/s, z umową na okres zaledwie 9 miesięcy. Promocja w sam raz dla studentów, ale operator nie ogranicza jej dostępności tylko do nich. Podstawowa prędkość internetu w ramach oferty to obecnie aż 150 Mb/s. czytaj więcej

Netia Netia: internet i TV z Ligą Mistrzów UEFA do końca roku bez opłat

Netia wprowadza nową ofertę promocyjnych pakietów z szybkim, światłowodowym dostępem do internetu, aż do 900 Mb/s i usługami telewizyjnymi z dostępem na żywo do meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA, w rewelacyjnie niskich cenach. Oferty są dostępne zarówno dla nowych, jak i obecnych klientów. czytaj więcej

Netia Netia: solidne wyniki za II kw. 2018 r.

Netia S.A. w drugim kwartale br. wypracowała 343 mln zł przychodów i 93 mln zł Skorygowanego Zysku EBITDA oraz blisko 12 mln zł zysku netto. Wzrosły m.in. przychody z transmisji danych. Spółka utrzymała też pozytywne trendy w zakresie wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu, TV i usług mobilnych. czytaj więcej

Netia Netia: światłowód w domach jednorodzinnych

Netia wprowadza nową ofertę światłowodowego dostępu do internetu do 900 Mb/s i pakietów z TV dla mieszkańców domów jednorodzinnych. Nowe oferty są dostępne również z rabatem smartDOM dla klientów Grupy Cyfrowy Polsat, której Netia jest częścią. czytaj więcej

Netia Netia Cloud Tunnel – szybki dostęp do dowolnej chmury na świecie

Netia poszerzyła ofertę rozwiązań dla klientów biznesowych o usługę Netia Cloud Tunnel, która pozwala na zestawianie bezpiecznych i niezawodnych połączeń z ponad 100 platformami chmurowymi na całym świecie, w tym Amazon Web Services, Microsoft Azure, czy Google Cloud. czytaj więcej

Netia Wakacje od abonamentu w Netii

Netia wprowadziła nową ofertę wakacyjną pod hasłem „wakacje od abonamentu w Netii”, w której przez 3 miesiące cena internetu lub internetu + TV, wynosi 1 zł za usługę. Oferta dostępna jest również z rabatem smartDOM dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. Podczas sezonu wakacyjnego Netia promuje również usługę monitoringu w specjalnej cenie. czytaj więcej

News Nowe Technologie w Logistyce i Przemyśle w 2024 - Od AI po Elektryfikację - artykuł ekspercki Blulog

Przedstawiamy artykuł ekspercki, który analizuje pięć kluczowych trendów technologicznych, które już teraz kształtują sektor logistyczny i przemysłowy, oraz przewiduje, jakie zmiany mogą nastąpić w 2025 roku. czytaj więcej

News Na czym polega konfekcja druków reklamowych?

Konfekcjonowanie to pojęcie, które ma szerokie zastosowanie nie tylko w różnych sektorach produkcyjnych oraz w logistyce i magazynowaniu, ale także w dziedzinie marketingu i reklamy. Przed dotarciem do miejsc docelowych, materiały marketingowe muszą być odpowiednio przygotowane. Proces ten obejmuje takie elementy jak ulotki, broszury, katalogi oraz foldery, które często są pakowane w folię, a następnie w większe opakowania zbiorcze. Często materiały te są również zestawiane razem z innymi elementami, takimi jak listy, bony, próbki kosmetyków czy inne gadżety promocyjne. czytaj więcej

News Lekcja organizacji, czyli dlaczego warto sprawić sobie porządny kalendarz na 2022 rok

W dzisiejszych czasach większość z nas wiedzie aktywny tryb życia. Każdy dzień obfituje w wyzwania, którym stawiamy czoła w sferze zawodowej i w prywatnej. Aby odnosić sukcesy i zachowywać balans między natłokiem obowiązków a chwilą dla przyjaciół, rodziny i dla samego siebie, niezbędna jest właściwa organizacja. Co zrobić, by się nią cieszyć? Pomocny okaże się kalendarz! czytaj więcej

News Xiaomi Mi 11 i Apple iPhone 12 - co je różni?

Oba tytułowe smartfony to modele, które zostały wypuszczone na rynek w ostatnim czasie. Xiaomi Mi 11 miał swoją premierę w grudniu 2020 roku, a Apple iPhone 12 miał swoją premierę trochę wcześniej, bo w październiku 2020 roku. Oba modele to bardzo dobre urządzenia, z tej samej półki cenowej, dlatego chcąc wybrać jedno z tych urządzeń, warto spojrzeć na detale, które je różnią. czytaj więcej