Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że Prezes UKE słusznie ukarał Telekomunikację Polską S.A. za brak przedłożenia projektów zmiany cennika i regulaminu dla pięciu ofert promocyjnych usługi dostępu do Internetu.
W dniu 27 października 2008 r. odbyła się rozprawa przed Sądem Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej SOKiK) na skutek odwołania złożonego przez Telekomunikację Polską S.A. od decyzji Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 16 lutego 2007 r. Decyzją ta Prezes UKE nałożył na TP karę pieniężną w wysokości 500.000 zł za nieprzedłożenie do zatwierdzenia projektów zmiany cennika i regulaminu świadczenia usługi neostrada tp w postaci 5 okresowych ofert promocyjnych, obowiązujących od dnia 16 października 2006 r., tj.:
- oferty okresowej „zostań z neostradą tp za złotówkę" - w okresie od 16.10.2006 r. do 30.04.2007 r.,
- promocji ”neostrada tp na godziny” w okresie od 16.10.2006 r. do 31.12.2006 r.,
- promocji „podkręć prędkość” w okresie od 16.10.2006 r. do 31.12.2006 r.,
- promocji „startowa promocja neostrady tp” w okresie od 16.10.2006 r. do 31.12.2006 r.,
- promocji „neostrady tp-megaInternet” w okresie od 16.10.2006 r. do 31.12.2006 r.
Wydanym wyrokiem SOKiK oddalił odwołanie TP od zaskarżonej decyzji. W ustnych motywach wyroku Sąd wskazał, iż podzielił w całości ustalenia i ocenę prawną zawartą przez Prezesa UKE w zaskarżonej decyzji.
Sąd wskazał, iż ustawa z dnia z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (dalej także nowe Pt) zawiera Dział II regulowanie rynku telekomunikacyjnego. Zgodnie z przepisami tego działu Prezes UKE przeprowadza analizę rynków właściwych wyrobów i usług telekomunikacyjnych, a po ustaleniu, że na rynku nie występuje skuteczna konkurencja, wyznacza przedsiębiorcę o znaczącej pozycji na rynku właściwym oraz nakłada obowiązki regulacyjne przewidziane w ustawie.
Jednocześnie do czasu podjęcia ww. decyzji i ich uprawomocnienia się ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. w Dziale XII, w rozdziale 2 zatytułowanym „przepisy przejściowe” zawiera uregulowania o charakterze przejściowym pozwalające na utrzymanie dotychczas nałożonych obowiązków. W ten sposób ustawodawca zapewnił płynne przejście z obowiązków nałożonych na podstawie ustawy z dnia 21 lipca 2000 r Prawo telekomunikacyjne (dalej stare Pt) do obowiązków na podstawie nowego Pt. Przepis przejściowy, na podstawie którego TP miała obowiązek przedstawiać do zatwierdzenia zmiany cenników, stanowił art. 221 ust 1. pkt 1 lit. l nowego Pt.
Sąd zauważył również, iż elementem cennika była opłata za utrzymanie łącza, czyli usługa utrzymania przyłączenia w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych wąsko i szerokopasmowych. To dodatkowo uzasadniało obowiązek przedstawiania cenników do zatwierdzenia, albowiem jest to elementem regulowany przez Prezesa UKE.
Sąd wskazał, iż niezasadna jest argumentacja TP jakoby nałożenie kary powinno nastąpić po przeprowadzeniu osobnego postępowania kontrolnego. W oparciu o przepisy działu X nowego Pt nie można przyjąć, że wymierzenie kary pieniężnej może nastąpić wyłącznie po przeprowadzeniu przez Prezesa UKE postępowania kontrolnego. Sąd wskazał tu na wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie sygn. akt VI Aca 929/07.
źródło: UKE
News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS
W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcejNews Usługi Starlink - zasady działania i dostępność
Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej