Archiwalne

Kolejnej edycja Akademii e-Seniora realizowana przez UPC

05.06.2008

Zainteresowanie korzystaniem z internetu wśród seniorów szybko rośnie. Dowodzi tego m. in. popularność organizowanych przez UPC kursów, w trakcie których osoby powyżej 50 roku życia uczą się korzystania z zasobów sieci.

Zajęcia tegorocznej edycji Akademii e-Seniora UPC rozpoczęły się na przełomie maja i czerwca br. w pracowniach internetowych UPC w 10 miastach w Polsce. Weźmie w nich udział kolejny 1000 osób powyżej 50-go roku życia, które chcą aktywnie uczestniczyć w życiu społeczności internetowej.

V edycja Akademii e-Seniora
W 2008 roku UPC Polska kontynuuje program społeczny Akademii e-Seniora, który odpowiada na istniejący problem społeczny – wykluczenie technologiczne osób starszych. Obejmuje on szereg działań, w tym kursy obsługi komputera i korzystania z Internetu skierowane do osób starszych, a także szkolenia dla instruktorów prowadzących zajęcia w ramach Akademii. Elementami Akademii e-Seniora są także nowa edycja podręcznika, dedykowana strona www i prężnie działające Kluby e-Seniora. W 11 pracowniach na terenie całej Polski z metody edukacyjnej dla seniorów w trakcie V edycji Akademii skorzysta około 1000 seniorów. Program jest realizowany we współpracy z Akademią Rozwoju Filantropii w Polsce.

Odsetek osób starszych w populacji internautów dynamicznie rośnie, jednak popularność internetu wśród tej grupy jest ciągle niewystarczająca. Wykluczenie technologiczne osób starszych w znacznej mierze wynika z braku niezbędnych umiejętności. Dlatego, aby zlikwidować cyfrowy podział należy zadbać przede wszystkim o upowszechnienie umiejętności korzystania z internetu oraz o zwiększenie świadomości różnych jego zastosowań i ułatwień, jakie się z nimi wiążą. Doświadczenia Akademii e-Seniora pokazują, że w wielu przypadkach kluczowe są właśnie kompetencje korzystania, bo mimo pewnego lęku przed poznawaniem zasobów sieci, motywacje osób starszych do zdobywania umiejętności są imponujące.

Akademia e-Seniora to inicjatywa skierowana do szerokiego grona aktywnych osób po pięćdziesiątym roku życia. Grupa wiekowa 50+ ma ograniczone możliwości edukacji w dziedzinie nowych technologii, dlatego UPC stworzyło program, który otwiera możliwość korzystania z bogactwa cyfrowego świata bez kompleksów.

Wśród osób powyżej 55 roku życia z komputerów i internetu korzystają przede wszystkim osoby pracujące – jak pokazują badania Diagnozy społecznej z marca 2007, z internetu korzysta 46% takich osób, podczas gdy wśród niepracujących zaledwie nieco ponad 7%. Często, niepracujący seniorzy nigdy wcześniej nie mieli kontaktu z komputerem i nie mieli szansy nauczyć się jego obsługi w pracy.

Nazwa programu – Akademia e-Seniora – została wybrana nieprzypadkowo. Senior to osoba mająca wiedzę, doświadczenie życiowe, często będąca autorytetem dla młodszych pokoleń. Brak umiejętności korzystania z nowych technologii nie powinien powodować wykluczenia tej grupy ze społeczeństwa.

Kursy odbędą się w dwóch edycjach: wiosenno-letniej i jesiennej. W pierwszej weźmie udział około 500 seniorów, podobna liczba osób będzie mogła skorzystać z zajęć jesienią. Najbliższa edycja kursów rozpocznie się na przełomie maja i czerwca, w zależności od miejscowości i ośrodka.

Zajęcia Akademii e-Seniora UPC będą odbywały się w 10 pracowniach internetowych UPC oraz pracowni partnerskiej w Krakowie. Miasta, w których będą organizowane kursy to: Warszawa, Katowice, Gdańsk, Kielce, Lublin, Szczecin, Bydgoszcz, Kraków, Wrocław i Opole. Placówki służą propagowaniu internetu, szczególnie wśród osób, które znajdują się poza zasięgiem nowych technologii. Wśród partnerów lokalnych programu znalazły się organizacje pozarządowe, instytucje publiczne, jednostki działające w oparciu o prawo spółdzielcze.

Strona WWW
Akademia e-Seniora UPC nie ogranicza się do kursów. Dedykowana strona http://www.akademiaeseniora.pl/ została odświeżona i wzbogacona o nowe funkcjonalności. Na stronie znajdują sie informacje o projekcie, partnerach, słowniczek podstawowych pojęć, linki do najciekawszych stron. Ponadto użytkownicy serwisu będą mogli zadać pytanie ekspertowi a odpowiedzi będzie można znaleźć na stronie.

Klub e-Seniora
Po zakończeniu kursów ich absolwenci (i nie tylko oni) będą mogli się spotykać w wyznaczonych godzinach w internetowym klubie e-Seniora w pracowniach UPC. W ramach klubu będą mogli nieodpłatnie skorzystać z internetu.

Akademia e-Seniora powstała przy współpracy z Akademią Rozwoju Filantropii, która jest partnerem społecznym akcji.

źródło: UPC

UPC Już pół miliona domów i firm w Polsce z modemem Connect Box od UPC

Connect Box pojawił się w ofercie UPC dwa lata temu i od tamtej pory całkowicie zmienił doświadczenie korzystania z Internetu. Modem zyskał uznanie już ponad 500 tys. abonentów spośród ponad milionowej bazy klientów Internetu UPC Polska. To nowoczesne urządzenie, pełniące też funkcję routera, zapewnia szybkie i niezawodne połączenie z Internetem w całym domu. czytaj więcej

UPC UPC Biznes startuje z nową ofertą dla firm z segmentu SoHo i odświeża markę

UPC Biznes wprowadza nową identyfikację wizualną oraz kampanię pod hasłem „Otwórz się na sukces”. Pierwszym etapem nowej kampanii jest start oferty dedykowanej firmom sektora Small office/Home office. Znajdują się w niej cztery prędkości internetu, w tym dwie nowe – 200 Mb/s i 400 Mb/s wraz z wysokimi prędkościami wysyłania danych 20 i 40 MB/s, Premium WiFi, bogaty wybór kanałów telewizyjnych, Telefon bez limitu oraz Pakiety Bezpieczeństwa i gwarantowane poziomy świadczenia usług (SLA). Oferta podzielona została na trzy grupy: Start, Smart i Pro. Każda z nich odpowiada różnym potrzebom przedsiębiorców z segmentu SoHo. czytaj więcej

UPC Vintom zwycięzcą jubileuszowej, 5. edycji programu THINK BIG, prowadzonego przez UPC Biznes

Podczas wielkiego finału tegorocznej edycji programu THINK BIG odbywającego się pod hasłem „Let’s Connect to Grow”, jury zdecydowało o przyznaniu nagrody głównej firmie Vintom, czyli twórcy rozwiązania do automatycznego generowania spersonalizowanej komunikacji wideo. Laureat otrzymał 10 tys. euro oraz zaproszenie do współpracy z UPC. Na gali wręczono również Nagrodę Publiczności – 10 tys. euro w głosowaniu gości wygrała firma 4-D, czyli autorzy inteligentnego narzędzia, analizującego zmiany zachodzące w mózgu. Finał THINK BIG stał się także okazją do zaprezentowania nowego logotypu oraz kampanii UPC Biznes pod hasłem „Otwórz się na sukces”. czytaj więcej

UPC UPC Polska kontynuuje inwestycje w budowę sieci światłowodowej pozwalającej na wprowadzenie gigabitowych prędkości dla polskich klientów

Dostęp do gigabitowej sieci przyszłości wsparty innowacyjnymi rozwiązaniami cyfrowymi – modemem Connect Box, systemem Smart WiFi wraz z Boosterami oraz aplikacją Connect App – zapewni klientom jeszcze lepszą jakość internetu w domu i nowe możliwości korzystania z cyfrowej rozrywki i komunikacji od UPC. czytaj więcej