Archiwalne

Kontrola wdrożenia eurotaryfy

18.09.2007

Zobacz więcej na Play.pl.

Operatorzy terminowo wykonali obowiązki wynikające z unijnego rozporządzenia w sprawie roamingu międzynarodowego.

W dniach od 13 sierpnia do 7 września 2007 r. pracownicy Urzędu Komunikacji Elektronicznej przeprowadzili kontrolę realizacji przez dostawców usługi telefonii komórkowej:

  • Polską Telefonię Komórkową Centertel Sp. z o.o.,
  • Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o.,
  • Polkomtel S.A.,
  • P4 Sp. z o.o.,
  • Avon Mobile Sp. z o.o.,
  • emFinanse Sp. z o.o.,

przepisów w sprawie opłat detalicznych za połączenia realizowane w roamingu regulowanym i przejrzystości informacji dotyczących opłat detalicznych - wynikających z art. 4 i art. 6 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 czerwca 2007 r. w sprawie roamingu w publicznych sieciach telefonii ruchomej wewnątrz Wspólnoty oraz zmieniającego dyrektywę 2002/21/WE (Dz. Urz. WE L z 2007 r. Nr 171, str. 32 in.).

Przepisy rozporządzenia wprowadziły na terenie całej Unii Europejskiej maksymalne wartości opłat za połączenia roamingowe na poziomie hurtowym i detalicznym. Na poziomie detalicznym klientom powinna być zaoferowana przez operatorów eurotaryfa, która nie mogła przekroczyć 0,49 EUR (bez podatku VAT) za minutę każdego wykonywanego połączenia lub 0,24 EUR (bez podatku VAT) za minutę każdego odbieranego połączenia poza granicami macierzystego kraju.

Rozporządzenie to zobowiązywało również operatorów telefonii ruchomej do zaoferowania eurotaryfy wszystkim swoim klientom do 30 lipca 2007 r., a Klienci, którzy dokonali wyboru eurotaryfy i poinformowali o tym swojego operatora w odpowiednim czasie, powinni zostać przełączeni na eurotaryfę najpóźniej do 30 sierpnia 2007 r.

Wyniki przeprowadzonej przez UKE kontroli wskazują, że wszyscy kontrolowani dostawcy usługi telefonii komórkowej z wyprzedzeniem poinformowali swoich klientów o zamiarze wprowadzenia eurotaryfy i możliwości skorzystania przez nich z jednej z nowych taryf roamingowych oraz do dnia 30 sierpnia 2007 r. wprowadzili eurotaryfę.

źródło: UKE

News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS

W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcej

News Czy polskie dzieci są uzależnione od smartfonów?

Smartfony to już nieodłączny element naszego codziennego życia. Dotyczy to zarówno dorosłych jak i dzieci. Niewątpliwie mają one wiele zalet i ułatwiają nam życie w różnych kwestiach. Jest jednak także druga strona medalu - nadmierne korzystanie z nich przez najmłodszych budzi poważne obawy wśród rodziców i nauczycieli. czytaj więcej

News Jak skutecznie wdrożyć ISO 9001 w organizacji: krok po kroku

ISO 9001 to międzynarodowy standard zarządzania jakością, który zapewnia przejrzystą strukturę procesów oraz pozwala na ciągłe doskonalenie przedsiębiorstwa. Jednym z najpopularniejszych tematów związanych z tym standardem jest wdrażanie iso 9001 krok po kroku, ponieważ dzięki właściwej implementacji normy firma staje się bardziej konkurencyjna, a jej usługi oraz produkty – bardziej wiarygodne dla klientów. W poniższym artykule przedstawimy, jakie korzyści płyną z wdrożenia systemu ISO 9001, na co zwrócić szczególną uwagę na każdym etapie prac oraz jakie działania są kluczowe, aby cały proces przebiegał zgodnie z planem i zakończył się sukcesem. czytaj więcej

News Artykuł ekspercki: AIoT (Artificial Intelligence of Things) - przyszłość w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych

Integracja sztucznej inteligencji i Internetu Rzeczy (AIoT) wyznacza nowe standardy w transporcie i magazynowaniu produktów wrażliwych, takich jak leki czy żywność. Dzięki możliwościom precyzyjnego monitorowania, przewidywania awarii oraz optymalizacji procesów w czasie rzeczywistym, AIoT staje się nieodzownym narzędziem do minimalizowania strat i zapewnienia zgodności z wymogami prawa. czytaj więcej

News Nowe Technologie w Logistyce i Przemyśle w 2024 - Od AI po Elektryfikację - artykuł ekspercki Blulog

Przedstawiamy artykuł ekspercki, który analizuje pięć kluczowych trendów technologicznych, które już teraz kształtują sektor logistyczny i przemysłowy, oraz przewiduje, jakie zmiany mogą nastąpić w 2025 roku. czytaj więcej