Archiwalne

Liderzy rynku IT zakładają forum UCIF w celu poprawy interoperacyjności Unified Communications

24.05.2010


Firmy Polycom, HP, Juniper Networks, Microsoft oraz Logitech/LifeSize informują o wspólnym przedsięwzięciu, jakim jest założenie forum o nazwie Unified Communications Interoperability Forum (UCIF), non-profit związku światowych liderów w dziedzinie technologii, współpracujących ze sobą, aby propagować ideę otwartych rozwiązań unified communications (UC). Celem UCIF jest dostarczanie opartych na standardach interoperacyjnych urządzeń i oprogramowania UC pochodzącego od różnych producentów i dostawców, instalowanego w przedsiębiorstwach i u dostawców usług, co umożliwi organizacjom i konsumentom płynną komunikację i współpracę.

Będąc świadomymi, że interoperacyjność oparta na otwartych standardach jest głównym wymogiem instalacji środowisk UC w nowoczesnych organizacjach, członkowie forum UCIF zamierzają współpracować w celu ułatwienia powszechnego korzystania z ujednoliconej komunikacji, jak również dostarczać niezawodne i nowoczesne środowiska UC w ramach rozwiązań mobilnych, przeznaczonych dla komputerów osobistych oraz rozwiązań typu „immersive telepresence”.

“Tradycją firmy Polycom jest zapewnianie klientom możliwości komunikacji bez barier, dzięki zastosowaniu standardowych rozwiązań otwartej współpracy,” powiedział Andy Miller, prezes i dyrektor generalny firmy Polycom. “Zgodnie z opracowaną przez nas strategią Polycom Open Collaboration Network, dostarczamy innowacyjne, wysokiej jakości, elastyczne rozwiązania audiowizualne, które współdziałają z wiodącymi platformami UC, zapewniając wszechstronność i ochronę inwestycji naszych klientów. Wyłącznym celem forum UCIF jest propagowanie otwartych, opartych na standardach rozwiązań, jak również eliminowanie prób zmierzających do propagowania własnych zastrzeżonych rozwiązań wbrew wspólnym interesom klientów. Cieszymy się, że jesteśmy założycielem forum UCIF i pomysłodawcą tej szlachetnej misji oraz, że możemy promować interoperacyjność w całej branży UC.”

“Interoperacyjność jest nie tylko kluczowym warunkiem wdrożenia przez klienta rozwiązania unified communications, ale również nieodłącznym elementem dostarczania starszych, bieżących oraz przyszłych narzędzi, usług oraz infrastruktury UC przez wielu dostawców. Do tej pory próby osiągnięcia interoperacyjności były podejmowane sporadycznie, co dawało klientom niewielką pewność, że ich bieżące i planowane inwestycje są chronione i będą mogły działać w przyszłości zgodnie z oczekiwaniami,” powiedział Jonathan Edwards, analityk Unified Communications z IDC. “Cieszę się, że firma Polycom podjęła rolę lidera forum UCIF. Wspólnie, firmy te mogą upowszechnić stosowanie otwartych standardów i opracować programy nakładające na producentów odpowiedzialność tworzenia i dostarczania rozwiązań zapewniających klientom końcowym spokój i ochronę inwestycji – coś, co z pewnością przyspieszy upowszechnienie technologii UC.”

Forum UCIF będzie wykorzystywało istniejące standardy branżowe jak również będzie zajmowało się opracowywaniem nowych standardów w celu wyeliminowania luk pomiędzy obecnymi protokołami a szeroko pojętą interoperacyjnością. Członkowstwo w forum UCIF jest otwarte dla wszystkich dostawców urządzeń i oprogramowania, dostawców usług oraz operatorów sieciowych. Więcej informacji na temat UCIF na stronie http://www.ucif.org/.

Informacje o Forum UCIF
Unified Communications Interoperability Forum (UCIF) to sojusz non-profit światowych liderów technologii komunikacyjnych, którzy współpracują ze sobą w celu zwiększenia potencjału, jaki oferuje ujednolicona komunikacja (unified communications - UC) poprzez zwiększanie wydajności, obniżanie kosztów wdrożenia oraz poprawę interoperacyjności w środowiskach UC. Wizją forum UCIF jest umożliwienie interoperacyjności otwartych, standardowych urządzeń i oprogramowania UC w przedsiębiorstwach, u dostawców usług, oraz organizacjach klientów, co może być środkiem generowania nowych potencjału biznesowego dla wszystkich członków, jak również sposobem upowszechnienia technologii i usług UC. UCIF zajmuje się tworzeniem i testowaniem profili interoperacyjności, wytycznych implementacyjnych oraz najlepszych praktyk w zakresie interoperacyjności pomiędzy produktami UC a istniejącymi aplikacjami komunikacyjnymi i biznesowymi.

źródło: Polycom

Wiadomości firmowe Cisco i NetApp wspierają transformację cyfrową

Nowy produkt FlexPod SF to element infrastruktury konwergentnej, który ułatwia przeprowadzenie transformacji cyfrowej dzięki wysokiej wydajności, dużej niezawodności, elastycznym opcjom programowania oraz poziomej skalowalności niezbędnej w środowiskach obsługujących wiele podmiotów biznesowych. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Cisco i NetApp wspierają transformację cyfrową

Nowy produkt FlexPod SF to element infrastruktury konwergentnej, który ułatwia przeprowadzenie transformacji cyfrowej dzięki wysokiej wydajności, dużej niezawodności, elastycznym opcjom programowania oraz poziomej skalowalności niezbędnej w środowiskach obsługujących wiele podmiotów biznesowych. czytaj więcej

News Supermicro X12, czyli nowości produktowe od Supermicro

Supermicro wprowadziło w ostatnim czasie do swojej oferty nową serię produktową oznaczoną jako X12. Jest to kolejna seria z rzędu wypuszczona przez amerykańskiego producenta ze wparciem dla procesorów Intel. czytaj więcej

News Co to jest SLA w hostingu? Jakie SLA jest dobre? Sprawdź!

Bardzo często decydując się na korzystanie ze specjalistycznych usług czy zaawansowanych systemów informatycznych siłą rzeczy skazujemy się na wsparcie osób trzecich. Wynika to chociażby z braku odpowiedniej wiedzy, kwalifikacji, dostępu do systemów itd. O ile zapewnienie ciągłości działania systemu czy dostępu usługi jest dla kluczowe dla Twojego biznesu powinieneś koniecznie zadbać o odpowiednie zapisy umowne lub wykupić dodatkowe SLA. Czym jest i jak działa SLA? Na co powinieneś zwrócić uwagę w kontekście usług hostingowych? czytaj więcej

News Chat boty i obsługa klienta - okiem eksperta Banku Pocztowego

Sztuczna inteligencja szturmem wdziera się w coraz to nowe dziedziny naszego życia. Już 90 % Polaków dostrzega obecność AI. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji towarzyszą nam obecnie na każdym kroku, ułatwiając chociażby dojazd do punktu docelowego czy wybór filmu na wieczorny seans. Wykorzystanie nowych technologii wspomaga również firmy w obsłudze klienta – zmienia się sposób komunikacji marka-konsument, na znaczeniu zyskują voiceboty i chatboty. Wszystko po to, aby odpowiadać na potrzeby konsumentów i budować pozytywne customer experience. czytaj więcej

News Logistyka w e-commerce

Jesteśmy w momencie, w którym sektor logistyczny przechodzi zauważalne zmiany, a jednym z winowajców tych intensywnych ruchów jest rozwój handlu elektronicznego. Tylko przy utrzymaniu dobrej logistyki wszystkie dostawy mają szansę być terminowe, a zwroty i wymiany kontrolowane. Jeśli logistyka e-commerce nie zadziała, firma nie będzie rentowna, a klienci zadowoleni. Obsługa dostaw to prawdziwe wyzwanie, szczególnie dla mniejszych sklepów. czytaj więcej