Wszyscy klienci Sferii korzystający z taryf NOMADex 30 i NOMADex 100 mogą korzystać z usługi limitu kwotowego.
Jest to usługa skierowana przede wszystkim do rodziców, którzy chcą wiedzieć ile ich dzieci rozmawiają przez telefon. Limit kwotowy sprawia, że po jego przekroczeniu z telefonu z limitem nie można wykonywać kolejnych połączeń.
Nie jest to jednak blokada taka jak w telefonach pre-paidowych. Oznacza to, że po zablokowaniu linii wynikającym z przekroczenia określonego limitu, dziecko lub inny użytkownik takiego numeru będzie mógł nie tylko zadzwonić na telefon alarmowy, ale także dodzwonić się pod jeden z wybranych numerów w swoim pakiecie, np.: do mamy. Takie rozwiązanie daje rodzicom i dzieciom poczucie bezpieczeństwa.
Limit kwotowy sprawia, że abonenci SFERII mogą samodzielnie ustalać jaką kwotę chcą wydać w danym miesiącu na rozmowy ze swojego telefonu nomadycznego. Dla każdego telefonu można określić inny limit: 10, 25, 50 lub 75 zł. Limit kwotowy można zmienić na wyższy w dowolnym momencie cyklu rozliczeniowego, natomiast na niższy - od nowego okresu rozliczeniowego. W przypadku, gdy ustalony limit zostanie przekroczony abonent sam decyduje o jego zwiększeniu lub zablokowaniu. Informacja o stanie limitu kwotowego jest przesyłana SMS-em przy 80% i 100% wykorzystaniu limitu.
źródło: Sferia