Archiwalne

MediaTel przejmuje spółkę eTel

20.12.2007

MediaTel SA, w dniu 20 grudnia 2007 r., zawarł z Telekom Austria Beteiligungen GmbH umowę zakupu 100% udziałów w firmie eTel Polska Sp. z o.o., będącej częścią Grupy Telekom Austria.

MediaTel SA zapłaci za nabywane udziały 2 mln 350 tys. EUR oraz wyemituje akcje o wartości 3 mln PLN dla Telekom Austria lub podmiotów wskazanych przez austriacką spółkę.

eTel świadczy w Polsce usługi jako operator telekomunikacyjny od 2000 roku. Zatrudnia blisko 80 osób. Oferuje kompleksowe rozwiązania telekomunikacyjne dla firm, obejmujące wysokiej klasy transmisję głosu wraz z usługami dodanymi, transmisję danych oraz usługi internetowe na terenie Austrii, Czech, Polski, Słowacji oraz na Węgrzech.

Obecnie usługi firmy dostępne są dla klientów instytucjonalnych na terenie całego kraju. W 2006 roku osiągnęła przychody w wysokości 39,5 mln PLN.

- Planujemy integrację obu firm na poziomie operacyjnym. Nastąpi to już w pierwszym kwartale 2008 roku. Dostrzegamy wiele korzyści wynikających z efektu synergii. Kupiliśmy nie tylko udziały eTela, ale również know-how, umowy z klientami, wysokiej jakości usługi oraz rozległą strukturę handlową tej firmy. Są też obszary, gdzie można znaleźć oszczędności. Najważniejszym z nich jest redukcja kosztów związanych z wykorzystywaniem infrastruktury telekomunikacyjnej. Przejęcie eTela wzmacnia też naszą pozycję na rynkach zagranicznych, w szczególności Austrii, Niemczech oraz w unijnych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. – powiedział Jacek Niedziałkowski, Wiceprezes Zarządu MediaTel SA.

- Planowane działania pozwolą istotnie zwiększyć skalę działalności biznesowej MediaTela i znacząco poprawić wyniki finansowe spółki – dodaje Wiceprezes.

Kupno eTel Polska jest elementem realizowanej strategii, którą zarząd MediaTela przedstawił w październiku br. i konsekwentnie wdraża. Strategia przewiduje koncentrację działalności na rynku biznesowym, rozwój w drodze przejęć i akwizycji firm z branży oraz wdrożenie innowacyjnych technologii, które pozwolą MediaTelowi umocnić pozycję w Polsce i z powodzeniem wejść na rynki sąsiednie.

źródło: MediaTel