Archiwalne

Mediatel S.A. po pierwszym kwartale 2009

12.05.2009

Mediatel S.A. operator telekomunikacyjny notowany na GPW odnotował kolejny udany kwartał.

Przychody ze sprzedaży wyniosły 55,3 mln PLN, a wynik na poziomie EBiTDA 5,025 mln PLN. W porównaniu do wyników pierwszego kwartału 2008 roku spółka zanotowała wzrost na poziomie przychodów 108% oraz na poziomie zysku EBITDA ponad 1300%.

– „Pierwszy kwartał obecnego roku był dla nas bardzo udany. Wyniki finansowe są imponujące, szczególnie jak na czas bessy z którą zmagały się spółki giełdowe. Dodatkowo zakończyliśmy wieloletnie spory z Telekomunikacją Polska S.A. Mediatel wkracza w kolejny kwartał jako gracz silny, stabilny i zorientowana na potrzeby akcjonariuszy, gdyż w planach mamy wypłatę pierwszej w historii spółki dywidendy.“ – powiedział Marcin Kubit, Prezes Zarządu.

Stałym elementem strategii Mediatela jest konsolidacja polskiego rynku telekomunikacyjnego, co pozwoli spółce dołaczyć do grona pierwszoligowych graczy. W najbliższym półroczu spółka planuje sukcesywnie zwiększać skalę działalności, zwłaszcza umacniając pozycje w segmencie usług hurtowych i usług głosowych dla przedsiębiorstw. Nowością będzie uzupełnienie oferty o usługi transmisji danych (IP).

– „Wzmocnienie pozycji na rynku hurtowym nastąpi poprzez zakup hurtowego operatora działającego w Stanach Zjednoczonych. Firma, którą planujemy zakupić zbliżona jest profilem działania do Premium Internet – hurtownika, którego Mediatel nabył na początku 2008 roku. Analogicznie jak w przypadku Premium Internet zamierzamy kupić tylko najważniejsze aktywa. W efekcie będziemy bliżej naszych klientów za granicą i ominiemy pośredników. Równolegle do akwizycji w Stanach Zjednoczonych prowadzimy rozmowy na temat potencjalnych akwizycji w Polsce i nie wykluczamy zakupów europejskich. Jednakże Polska jest dla nas regionem kluczowym z uwagi na plany konsolidacyjne.“ – dodaje prezes.

źródło: Mediatel

Netia Netia: solidne wyniki za II kw. 2018 r.

Netia S.A. w drugim kwartale br. wypracowała 343 mln zł przychodów i 93 mln zł Skorygowanego Zysku EBITDA oraz blisko 12 mln zł zysku netto. Wzrosły m.in. przychody z transmisji danych. Spółka utrzymała też pozytywne trendy w zakresie wzrostu liczby szybkich dostępów do internetu, TV i usług mobilnych. czytaj więcej

T-Mobile Wyniki T-Mobile za 2Q2018: Rośnie liczba klientów i satysfakcja z usług

W ciągu roku T-Mobile pozyskał 358 tysięcy klientów, z czego 100 tysięcy w samym drugim kwartale 2018 r. Dobre wyniki operacyjne firmy wspiera stale rosnąca satysfakcja klientów, co ma swoje odzwierciedlenie w pozytywnym bilansie przenoszenia numerów i najniższym od 2012 roku wskaźniku odejść klientów. czytaj więcej

News Marcin Kubit wzmacnia Grupę 3S w Warszawie

Marcin Kubit dołączył do Grupy 3S jako dyrektor oddziału w Warszawie. Ten doświadczony menedżer (wcześniej m.in. dyrektor zarządzający SM&C, prezes Mediatel S.A., wiceprezes GTS Energis) zajmie się rozwojem struktur firmy w stolicy i relacjami z kluczowymi Klientami. czytaj więcej

Wiadomości firmowe Komputronik Biznes: Chmura idealna

Jak inwestować we własną infrastrukturę IT? Jak budować kompetencje informatyczne na potrzeby obsługi organizacji? Czy skorzystać z coraz popularniejszego outsourcingu IT? I jeśli tak – w jakiej formie? O jednym ze sposobów – przechowywaniu danych w chmurze oraz jej dostępnych modelach opowiada Radosław Janka, Kierownik Zespołu Wsparcia Sprzedaży Komputronik Biznes. czytaj więcej