Archiwalne

Mediatel S.A. po pierwszym kwartale 2009

12.05.2009

Mediatel S.A. operator telekomunikacyjny notowany na GPW odnotował kolejny udany kwartał.

Przychody ze sprzedaży wyniosły 55,3 mln PLN, a wynik na poziomie EBiTDA 5,025 mln PLN. W porównaniu do wyników pierwszego kwartału 2008 roku spółka zanotowała wzrost na poziomie przychodów 108% oraz na poziomie zysku EBITDA ponad 1300%.

– „Pierwszy kwartał obecnego roku był dla nas bardzo udany. Wyniki finansowe są imponujące, szczególnie jak na czas bessy z którą zmagały się spółki giełdowe. Dodatkowo zakończyliśmy wieloletnie spory z Telekomunikacją Polska S.A. Mediatel wkracza w kolejny kwartał jako gracz silny, stabilny i zorientowana na potrzeby akcjonariuszy, gdyż w planach mamy wypłatę pierwszej w historii spółki dywidendy.“ – powiedział Marcin Kubit, Prezes Zarządu.

Stałym elementem strategii Mediatela jest konsolidacja polskiego rynku telekomunikacyjnego, co pozwoli spółce dołaczyć do grona pierwszoligowych graczy. W najbliższym półroczu spółka planuje sukcesywnie zwiększać skalę działalności, zwłaszcza umacniając pozycje w segmencie usług hurtowych i usług głosowych dla przedsiębiorstw. Nowością będzie uzupełnienie oferty o usługi transmisji danych (IP).

– „Wzmocnienie pozycji na rynku hurtowym nastąpi poprzez zakup hurtowego operatora działającego w Stanach Zjednoczonych. Firma, którą planujemy zakupić zbliżona jest profilem działania do Premium Internet – hurtownika, którego Mediatel nabył na początku 2008 roku. Analogicznie jak w przypadku Premium Internet zamierzamy kupić tylko najważniejsze aktywa. W efekcie będziemy bliżej naszych klientów za granicą i ominiemy pośredników. Równolegle do akwizycji w Stanach Zjednoczonych prowadzimy rozmowy na temat potencjalnych akwizycji w Polsce i nie wykluczamy zakupów europejskich. Jednakże Polska jest dla nas regionem kluczowym z uwagi na plany konsolidacyjne.“ – dodaje prezes.

źródło: Mediatel

News Nowe Technologie w Logistyce i Przemyśle w 2024 - Od AI po Elektryfikację - artykuł ekspercki Blulog

Przedstawiamy artykuł ekspercki, który analizuje pięć kluczowych trendów technologicznych, które już teraz kształtują sektor logistyczny i przemysłowy, oraz przewiduje, jakie zmiany mogą nastąpić w 2025 roku. czytaj więcej

News Telewizja na studiach - jakie rozwiązanie wybrać?

Dostęp do telewizji na studiach to temat, który może zainteresować osoby zaczynające swoją przygodę akademicką. To ze względu na fakt, że nie w każdym akademiku czy wynajętym mieszkaniu mamy dostęp do telewizji kablowej. Ponadto istotną rolę odgrywają koszty – większości studentów zależy na tym, aby telewizja była jak najtańsza, ale oferowała duży wybór kanałów. Czy to możliwe do osiągnięcia? Jak najbardziej! czytaj więcej

News Jak najlepiej nadpłacać kredyt hipoteczny?

Nadpłata kredytu hipotecznego to efektywny sposób na skrócenie okresu spłaty zobowiązania i zmniejszenie całkowitych kosztów kredytu. Ale jak właściwie nadpłacać kredyt hipoteczny, aby maksymalnie skorzystać z tej możliwości? Czy lepiej skupić się na nadpłacaniu kredytu, czy może skrócić okres kredytowania? W tym artykule przedstawimy krok po kroku, jak najlepiej podejść do nadpłaty kredytu hipotecznego, odpowiadając na najważniejsze pytania i rozwiewając wątpliwości. czytaj więcej

T-Mobile Wyniki T-Mobile za 2Q2018: Rośnie liczba klientów i satysfakcja z usług

W ciągu roku T-Mobile pozyskał 358 tysięcy klientów, z czego 100 tysięcy w samym drugim kwartale 2018 r. Dobre wyniki operacyjne firmy wspiera stale rosnąca satysfakcja klientów, co ma swoje odzwierciedlenie w pozytywnym bilansie przenoszenia numerów i najniższym od 2012 roku wskaźniku odejść klientów. czytaj więcej