Archiwalne

MediaTel sfinalizwoał nabycie spółki eTel

18.02.2008

18 lutego 2008 r. MediaTel SA i Telecom Austria Beteiligungen Gmbh sfinalizowały umowę zakupu 100% udziałów w spółce eTel  przez MediaTel SA.

- Dzięki tej transakcji MediaTel umocni swoją pozycję na rynku usług telekomunikacyjnych dla biznesu. Jesteśmy przekonani, iż potencjał eTela, jego możliwości techniczne, a przede wszystkim zespół ludzi tam pracujących pozwolą nam skutecznie walczyć o klientów. – powiedział Prezes Zarządu MediaTel Marcin Kubit. - Zakładamy, iż do końca pierwszego kwartału 2008 uda nam się przeprowadzić procesy integracyjne co pozwoli nam na realizacje synergii od Q2 2008. – dodał Prezes.

Za nabywane udziały MediaTel SA zapłaci 2 mln 350 tys. EUR oraz wyemituje akcje o wartości 3 mln PLN dla Telekom Austria lub podmiotów wskazanych przez austriacką spółkę. Źródłem finansowania nabytych aktywów są środki własne MediaTela oraz pożyczka udzielona przez Elterix SA oraz spółkę Concept-T Sp. z o.o. Z tymi firmami wchodzącymi w skład Elterix Holding Sp. z o.o. MediaTel współpracuje na poziomie operacyjnym w celu szybszego osiągnięcia synergii wynikającej z połączenia spółek.

eTel Polska świadczy usługi jako operator telekomunikacyjny od 2000 roku. Zatrudnia blisko 80 osób. Oferuje kompleksowe rozwiązania telekomunikacyjne dla firm, obejmujące wysokiej jakości usługi głosowe wraz z usługami dodanymi, transmisję danych oraz usługi internetowe. Obecnie firma świadczy swoje usługi dla klientów biznesowych na terenie całego kraju. Na koniec 2007 roku firma posiadała prawie 4.000 klientów i osiągnęła przychody w wysokości 41,7 mln PLN oraz 4,9 mln PLN zysku netto (dane niezaudytowane).

Kupno eTel Polska jest elementem realizowanej strategii, którą zarząd MediaTela przedstawił w październiku ub. r. i konsekwentnie wdraża. Strategia przewiduje koncentrację działalności na rynku biznesowym, rozwój w drodze przejęć i akwizycji firm z branży oraz wdrożenie innowacyjnych technologii, które pozwolą MediaTelowi umocnić pozycję w Polsce i z powodzeniem wejść na rynki sąsiednie.

źródło: MediaTel