W IV kwartale tego roku MNI zacznie działać jako Wirtualny Operator Sieci Mobilnych (MVNO). W 2008 roku spółka chce pozyskać 70 tys. klientów i 250-300 tys. do 2010. Projekt będzie rentowny tuz po starcie.
"Projekt MVNO jest kolejnym krokiem na drodze budowy nowoczesnej grupy medialno-telekomunikacyjnej. Celem strategicznym spółki jest stworzenie najbardziej rentownego operatora mobilnego na rynku" – wyjaśnia Piotr Koenig, prezes MNI. "Jego realizacja będzie możliwa dzięki skierowaniu atrakcyjnej oferty do abonentów telefonii stacjonarnej oraz użytkowników usług multimedialnych typu Premium. W efekcie uruchomienie projektu pociągnie za sobą niewielkie nakłady finansowe. Realizowany on będzie w oparciu o istniejącą infrastrukturę techniczną (sieć Centertel), a wydatki na promocję i reklamę tak oferowanych usług nie muszą być w konsekwencji duże".
MNI ma przygotowany również model współpracy z podmiotami trzecimi i oferowania usług mobilnych z użyciem ich brandu. W takim przypadku to partner, posiadający silną markę, ponosiłby koszty budowy bazy abonenckiej oraz promocji oferty. MNI prowadzi obecnie rozmowy w tej sprawie z kilkudziesięcioma renomowanymi podmiotami z obszarów mediów, sieci dystrybucji, bankowości, ubezpieczeń, dóbr szybkozbywalnych oraz Internetu generacji Web 2.0. Ten model jest szeroko reprezentowany na innych światowych rynkach.
Uruchomienie usług w modelu MVNO ułatwia MNI realizowana od kilku lat strategia. Z myślą o tym projekcie firma zainwestowała w spółki zajmujące się produkcją gier i innych gadżetów na telefony komórkowe, a także dostarczające kontent mobilny. W związku z tym zasadnicza część wydatków została już poniesiona.
Projekt MVNO adresowany będzie również do abonentów telefonii stacjonarnej MNI Telecom, oraz abonentów pozyskanych w ramach usług BSA i WLR, których świadczenie spółka rozpocznie lada chwila. "Taka decyzja wynika z chęci jak najlepszego wykorzystania posiadanych zasobów oraz racjonalizacji kosztów – wyjaśnia Piotr Majchrzak, wiceprezes MNI. "Pozwala również na spełnienie oczekiwań klientów na atrakcyjne pakiety 'usług łączonych'. Przyjęte przez MNI rozwiązania dają możliwość uruchomienia pionierskiej usługi, która będzie łączyć tradycyjną telefonię stacjonarną z mobilną".
Tym, co odróżni MVNO MNI od innych ofert na rynku, będzie między innymi wykorzystywanie na znacznie szerszą skalę usług dodanych. Zgodnie z trendami rynkowymi mają one w przyszłości być źródłem coraz większych przychodów, niwelujących spadek w tradycyjnych usługach głosowych.
MNI chce w ciągu trzech lat do swojego MVNO przekonać minimum 250-300 tys. bardzo wymagających osób i powiększyć ten stan posiadania dwukrotnie do 2012 roku. Według wstępnych szacunków ta sfera działalności pozwoli w roku 2010 na podwojenie wypracowanego w 2006 r. zysku operacyjnego powiększonego o amortyzację (EBITDA).
źródło: MNI