Archiwalne

MNI: wyniki IV kwartału 2008

25.02.2009

Jak poinformował operator MNI, w IV kwartale 2008r. Grupa MNI odnotowała znakomite wyniki finansowe. Nieprzerwany postęp w zakresie poprawiania rentowności prowadzonej działalności zaowocował najwyższym w historii Grupy wynikiem netto po 4 kwartałach wynoszącym 30,01 mln zł.

Dzięki temu Grupa MNI jeszcze bardziej umocniła pozycję największego dostawcy mobilnych usług marketingowych oraz telekomunikacyjnych usług dodanych na rynek medialny.

W IV kwartale 2008 Grupa MNI osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 71,42 mln zł oraz wypracowała zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) w wysokości 18,55 mln zł, zysk operacyjny (EBIT) w wysokości 12,47 mln zł a zysk netto w wysokości 14,05 mln zł.

W porównaniu do IV kwartału roku 2007 przychody wzrosły o 59%, EBIT o 97%, EBITDA o 40% oraz zysk netto o 95%. Po czterech kwartałach przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 203,2 mln zł co jest rezultatem wyższym o 14% od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tym samym czasie zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) osiągnął poziom 62,65 mln zł (wzrost o 22%), zysk operacyjny (EBIT) 36,19 mln zł (wzrost o 62%) a zysk netto 30,01 mln zł (wzrost o 55%).

W stosunku do roku 2007 istotnie zwiększyły się wskaźniki marży osiąganej na prowadzonej działalności. W IV kwartale 2008 roku wskaźnik marży EBIT wzrósł z 14,03% do 17,46% a wskaźnik marży zysku netto wzrósł z 16,04% do 19,67%. Po czterech kwartałach 2008 roku marża uzyskiwana na poziomie kosztów sprzedaży wzrosła z 19,72% w 2007 roku do 22,71%, na poziomie zysku operacyjnego uzyskana marża wzrosła z 12,55% do 17,81%, w zakresie EBITDA uzyskana marża osiągnęła poziom 30,83% w stosunku do 28,9% w 2007 roku i wreszcie na poziomie zysku netto marża wzrosła z 10,87% do 14,77%.

MNI S.A. największym dostawcą mobilnych usług dodanych w mediach i marketingu
Wyniki osiągnięte przez Grupę MNI S.A. odzwierciedlają dynamicznie zmieniającą się sytuację na rynku mobilnych usług marketingowych oraz telekomunikacyjnych usług dodanych.

W 2008 roku MNI S.A. po raz kolejny zwiększyła udziały w rynku i stała się niekwestionowanym liderem branży dzięki silnej pozycji finansowej, doskonałemu zapleczu technologicznemu, stałemu wprowadzaniu nowych usług i rozwiązań dla klienta masowego oraz zdobywaniu nowych klientów korporacyjnych, przede wszystkim w obszarze mediów.

W zakresie usług telekomunikacyjnych, rezygnacja w 2008 roku z utrzymywania znaczących poziomów przychodów z hurtowego obrotu ruchem telekomunikacyjnym spowodowała brak osiągnięcia zakładanych poziomów sprzedaży. Była to świadoma decyzja, związana z pogarszającą się rentownością tej działalności, co w konsekwencji prowadziło do zwiększenia ryzyka współpracy z niektórymi uczestnikami rynku, w szczególności w zakresie rozliczeń dewizowych z partnerami zagranicznymi.

Rezygnacja z części transakcji umożliwiła ograniczenie do zera ryzyka kursowego związanego z rozliczeniami zagranicznymi i uchroniła Grupę MNI przed stratami wynikającymi z gwałtownie słabnących notowań Złotego.

Plan na 2009 – nie gorzej niż przed kryzysem
Należy podkreślić, iż rentowność oraz poziomy zysku osiągnięte w 2008 roku w pełni odpowiadają założonym planom Grupy. Celem MNI Telecom w 2009 jest utrzymanie dotychczasowej liczby abonentów oraz ARPU, jak również okazjonalne wykorzystanie pojawiających się możliwości pozyskania nowych abonentów w oparciu o rozwiązania wynikające z liberalizacji rynku telekomunikacyjnego.

Utrzymanie, a być może nawet wzrost poziomu ARPU będzie m.in. rezultatem rozwoju oferty usług innych niż telekomunikacyjne. Od kilku miesięcy MNI Telecom oferuje swoim abonentom usługi finansowe i turystyczne, Już w najbliższych dniach dojdą do nich kolejne, w tym m.in. ubezpieczenia.

Rekordowe wyniki za IV kwartał 2008 roku zostały osiągnięte już w warunkach pogarszającej się koniunktury gospodarczej. Celem Zarządu Grupy MNI S.A. jest utrzymanie w 2009 roku uzyskanych dotychczas poziomów marż przy zachowaniu osiągniętego udziału w rynku.

źródło: MNI

News Korzystasz z Chatu GPT? Uważaj na podejrzane łącza i wyniki wyszukiwania

Niedawno opublikowane badania ujawniły, że wyniki wyszukiwania, które prezentuje ChatGPT mogą prowadzić do podejrzanych witryn internetowych, na których użytkownicy mogą być narażeni na ataki phishingowe. Co prawda niektóre zapytania kierowane do sztucznej inteligencji – takie jak te związane z kryptowalutami – mogą owocować w złośliwe wyniki częściej niż inne, powinno to jednak zwrócić uwagę na problem, który może stać się znacznie poważniejszy. czytaj więcej

News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej