Archiwalne

MNI: wyniki IV kwartału 2008

25.02.2009

Jak poinformował operator MNI, w IV kwartale 2008r. Grupa MNI odnotowała znakomite wyniki finansowe. Nieprzerwany postęp w zakresie poprawiania rentowności prowadzonej działalności zaowocował najwyższym w historii Grupy wynikiem netto po 4 kwartałach wynoszącym 30,01 mln zł.

Dzięki temu Grupa MNI jeszcze bardziej umocniła pozycję największego dostawcy mobilnych usług marketingowych oraz telekomunikacyjnych usług dodanych na rynek medialny.

W IV kwartale 2008 Grupa MNI osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 71,42 mln zł oraz wypracowała zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) w wysokości 18,55 mln zł, zysk operacyjny (EBIT) w wysokości 12,47 mln zł a zysk netto w wysokości 14,05 mln zł.

W porównaniu do IV kwartału roku 2007 przychody wzrosły o 59%, EBIT o 97%, EBITDA o 40% oraz zysk netto o 95%. Po czterech kwartałach przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 203,2 mln zł co jest rezultatem wyższym o 14% od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tym samym czasie zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) osiągnął poziom 62,65 mln zł (wzrost o 22%), zysk operacyjny (EBIT) 36,19 mln zł (wzrost o 62%) a zysk netto 30,01 mln zł (wzrost o 55%).

W stosunku do roku 2007 istotnie zwiększyły się wskaźniki marży osiąganej na prowadzonej działalności. W IV kwartale 2008 roku wskaźnik marży EBIT wzrósł z 14,03% do 17,46% a wskaźnik marży zysku netto wzrósł z 16,04% do 19,67%. Po czterech kwartałach 2008 roku marża uzyskiwana na poziomie kosztów sprzedaży wzrosła z 19,72% w 2007 roku do 22,71%, na poziomie zysku operacyjnego uzyskana marża wzrosła z 12,55% do 17,81%, w zakresie EBITDA uzyskana marża osiągnęła poziom 30,83% w stosunku do 28,9% w 2007 roku i wreszcie na poziomie zysku netto marża wzrosła z 10,87% do 14,77%.

MNI S.A. największym dostawcą mobilnych usług dodanych w mediach i marketingu
Wyniki osiągnięte przez Grupę MNI S.A. odzwierciedlają dynamicznie zmieniającą się sytuację na rynku mobilnych usług marketingowych oraz telekomunikacyjnych usług dodanych.

W 2008 roku MNI S.A. po raz kolejny zwiększyła udziały w rynku i stała się niekwestionowanym liderem branży dzięki silnej pozycji finansowej, doskonałemu zapleczu technologicznemu, stałemu wprowadzaniu nowych usług i rozwiązań dla klienta masowego oraz zdobywaniu nowych klientów korporacyjnych, przede wszystkim w obszarze mediów.

W zakresie usług telekomunikacyjnych, rezygnacja w 2008 roku z utrzymywania znaczących poziomów przychodów z hurtowego obrotu ruchem telekomunikacyjnym spowodowała brak osiągnięcia zakładanych poziomów sprzedaży. Była to świadoma decyzja, związana z pogarszającą się rentownością tej działalności, co w konsekwencji prowadziło do zwiększenia ryzyka współpracy z niektórymi uczestnikami rynku, w szczególności w zakresie rozliczeń dewizowych z partnerami zagranicznymi.

Rezygnacja z części transakcji umożliwiła ograniczenie do zera ryzyka kursowego związanego z rozliczeniami zagranicznymi i uchroniła Grupę MNI przed stratami wynikającymi z gwałtownie słabnących notowań Złotego.

Plan na 2009 – nie gorzej niż przed kryzysem
Należy podkreślić, iż rentowność oraz poziomy zysku osiągnięte w 2008 roku w pełni odpowiadają założonym planom Grupy. Celem MNI Telecom w 2009 jest utrzymanie dotychczasowej liczby abonentów oraz ARPU, jak również okazjonalne wykorzystanie pojawiających się możliwości pozyskania nowych abonentów w oparciu o rozwiązania wynikające z liberalizacji rynku telekomunikacyjnego.

Utrzymanie, a być może nawet wzrost poziomu ARPU będzie m.in. rezultatem rozwoju oferty usług innych niż telekomunikacyjne. Od kilku miesięcy MNI Telecom oferuje swoim abonentom usługi finansowe i turystyczne, Już w najbliższych dniach dojdą do nich kolejne, w tym m.in. ubezpieczenia.

Rekordowe wyniki za IV kwartał 2008 roku zostały osiągnięte już w warunkach pogarszającej się koniunktury gospodarczej. Celem Zarządu Grupy MNI S.A. jest utrzymanie w 2009 roku uzyskanych dotychczas poziomów marż przy zachowaniu osiągniętego udziału w rynku.

źródło: MNI

Wiadomości firmowe Bezpieczeństwo w sieci za Q4 2017: ataki typu „Makro” i „Zero-Day” wzrosły o 167 procent

Kraków, dnia 26.04.2018 r. – Firma Bakotech, wyłączny dystrybutor rozwiązań firmy WatchGuard w Polsce, informuje, że WatchGuard opublikował kolejny raport dotyczący bezpieczeństwa w internecie, obejmujący okres Q4 2017. czytaj więcej

Cyfrowy Polsat Wyniki GK Cyfrowy Polsat w 2017 roku - ponad 1,5 mln klientów multiplay i kolejne akwizycje

Dla Grupy Cyfrowy Polsat to kolejny rok bardzo dobrych wyników operacyjnych i finansowych. Wśród najważniejszych wydarzeń 2017 roku były: dalsza skuteczna realizacja strategii multiplay, wdrożenie zasady Roam like at home (RLAH), nabycie praw sportowych do transmisji Ligi Mistrzów i Ligi Europy UEFA oraz strategiczne akwizycje. Grupa po raz kolejny odnotowała wysoki wzrost liczby usług kontraktowych oraz klientów usług zintegrowanych. Osiągnęła wyniki oglądalności zgodne z długoterminową strategią, zajmując czołową pozycję na rynku nadawców, oraz wzrost przychodów reklamowych i udziałów w rynku reklamy TV. Był to także bardzo dobry rok pod względem wyników finansowych – przychody Grupy przekroczyły 9,8 mld zł, wynik EBITDA osiągnął 3,6 mld zł, a zysk netto – ok. 1 mld zł. Ponadto Cyfrowy Polsat regularnie zmniejszał zadłużenie oraz zanotował wysoki poziom wolnych przepływów pieniężnych – 1,7 mld zł. czytaj więcej