Jak poinformował operator MNI, w IV kwartale 2008r. Grupa MNI odnotowała znakomite wyniki finansowe. Nieprzerwany postęp w zakresie poprawiania rentowności prowadzonej działalności zaowocował najwyższym w historii Grupy wynikiem netto po 4 kwartałach wynoszącym 30,01 mln zł.
Dzięki temu Grupa MNI jeszcze bardziej umocniła pozycję największego dostawcy mobilnych usług marketingowych oraz telekomunikacyjnych usług dodanych na rynek medialny.
W IV kwartale 2008 Grupa MNI osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 71,42 mln zł oraz wypracowała zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) w wysokości 18,55 mln zł, zysk operacyjny (EBIT) w wysokości 12,47 mln zł a zysk netto w wysokości 14,05 mln zł.
W porównaniu do IV kwartału roku 2007 przychody wzrosły o 59%, EBIT o 97%, EBITDA o 40% oraz zysk netto o 95%. Po czterech kwartałach przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 203,2 mln zł co jest rezultatem wyższym o 14% od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tym samym czasie zysk operacyjny przed amortyzacją (EBITDA) osiągnął poziom 62,65 mln zł (wzrost o 22%), zysk operacyjny (EBIT) 36,19 mln zł (wzrost o 62%) a zysk netto 30,01 mln zł (wzrost o 55%).
W stosunku do roku 2007 istotnie zwiększyły się wskaźniki marży osiąganej na prowadzonej działalności. W IV kwartale 2008 roku wskaźnik marży EBIT wzrósł z 14,03% do 17,46% a wskaźnik marży zysku netto wzrósł z 16,04% do 19,67%. Po czterech kwartałach 2008 roku marża uzyskiwana na poziomie kosztów sprzedaży wzrosła z 19,72% w 2007 roku do 22,71%, na poziomie zysku operacyjnego uzyskana marża wzrosła z 12,55% do 17,81%, w zakresie EBITDA uzyskana marża osiągnęła poziom 30,83% w stosunku do 28,9% w 2007 roku i wreszcie na poziomie zysku netto marża wzrosła z 10,87% do 14,77%.
MNI S.A. największym dostawcą mobilnych usług dodanych w mediach i marketingu
Wyniki osiągnięte przez Grupę MNI S.A. odzwierciedlają dynamicznie zmieniającą się sytuację na rynku mobilnych usług marketingowych oraz telekomunikacyjnych usług dodanych.
W 2008 roku MNI S.A. po raz kolejny zwiększyła udziały w rynku i stała się niekwestionowanym liderem branży dzięki silnej pozycji finansowej, doskonałemu zapleczu technologicznemu, stałemu wprowadzaniu nowych usług i rozwiązań dla klienta masowego oraz zdobywaniu nowych klientów korporacyjnych, przede wszystkim w obszarze mediów.
W zakresie usług telekomunikacyjnych, rezygnacja w 2008 roku z utrzymywania znaczących poziomów przychodów z hurtowego obrotu ruchem telekomunikacyjnym spowodowała brak osiągnięcia zakładanych poziomów sprzedaży. Była to świadoma decyzja, związana z pogarszającą się rentownością tej działalności, co w konsekwencji prowadziło do zwiększenia ryzyka współpracy z niektórymi uczestnikami rynku, w szczególności w zakresie rozliczeń dewizowych z partnerami zagranicznymi.
Rezygnacja z części transakcji umożliwiła ograniczenie do zera ryzyka kursowego związanego z rozliczeniami zagranicznymi i uchroniła Grupę MNI przed stratami wynikającymi z gwałtownie słabnących notowań Złotego.
Plan na 2009 – nie gorzej niż przed kryzysem
Należy podkreślić, iż rentowność oraz poziomy zysku osiągnięte w 2008 roku w pełni odpowiadają założonym planom Grupy. Celem MNI Telecom w 2009 jest utrzymanie dotychczasowej liczby abonentów oraz ARPU, jak również okazjonalne wykorzystanie pojawiających się możliwości pozyskania nowych abonentów w oparciu o rozwiązania wynikające z liberalizacji rynku telekomunikacyjnego.
Utrzymanie, a być może nawet wzrost poziomu ARPU będzie m.in. rezultatem rozwoju oferty usług innych niż telekomunikacyjne. Od kilku miesięcy MNI Telecom oferuje swoim abonentom usługi finansowe i turystyczne, Już w najbliższych dniach dojdą do nich kolejne, w tym m.in. ubezpieczenia.
Rekordowe wyniki za IV kwartał 2008 roku zostały osiągnięte już w warunkach pogarszającej się koniunktury gospodarczej. Celem Zarządu Grupy MNI S.A. jest utrzymanie w 2009 roku uzyskanych dotychczas poziomów marż przy zachowaniu osiągniętego udziału w rynku.
źródło: MNI