Wieczorem 20 czerwca 2007 dotrą do Polski biegacze Blue Planet Run. Dwudziestu ochotników okrąża kulę ziemską, by pomóc ludziom bez dostępu do wody pitnej. Motorola wyposażyła ich w telefony
i krótkofalówki.
Nowy Jork, Warszawa, 11 czerwca 2007 r. – Motorola wspiera przedsięwzięcie Fundacji Blue Planet Run – pierwszy bieg sztafetowy dookoła świata. Przez 95 dni, 24 godziny na dobę śmiałkowie z trzynastu krajów w wieku od 26 do 60 lat chcą pokonać ponad 24 400 km, by zwrócić uwagę na palący problem braku wody pitnej. Motorola zapewni stałą łączność pomiędzy biegaczami, ekipą techniczną, rodzinami i mediami, dostarczając telefony komórkowe, krótkofalówki oraz inne mobilne akcesoria niezbędne do szybkiej i wygodnej komunikacji.
Sztafeta wystartowała 1 czerwca z Nowego Yorku. W każdym kraju na trasie biegu będą ustawione punkty informacyjne, gdzie będzie można zobaczyć sportowców.
W Polsce biegacze pokonają trasę od Cieszyna, przez Oświęcim, Kraków (21.06 nad ranem), Kielce (21.06), Radom (21/22.06), Warszawę (22.06), Siedlce, do Białej Podlaskiej, gdzie dotrą w nocy z 22/23 czerwca. W Warszawie i Krakowie odbędą się z tej okazji happeningi, mające zwrócić uwagę na postępujący niedobór wody pitnej w Polsce i na świecie.
Co szósty człowiek na świecie nie ma dostępu do świeżej i czystej wody, a co drugi ma zbyt ograniczony, aby korzystać nawet z urządzeń sanitarnych. Ta sytuacja przyczynia się w krajach rozwijających do wielu poważnych chorób ludzi, a nawet może prowadzić do ich śmierci. W Polsce natomiast niepokojące są małe zasoby wód, których przypada trzykrotnie mniej w przeliczeniu na jednego mieszkańca niż wynosi średnia europejska
"Wsparcie telefonami komórkowymi i krótkofalówkami Motoroli jest dla nas niezwykle ważne. Szczególnie przydatny będzie smartfon MOTO Q9 – lekki, dobry do biegania, pozwalający w każdej chwili i wygodnie prowadzić rozmowy i wysyłać e-maile. Dzięki niemu będziemy mogli z każdego zakątka świata dokumentować nasz bieg zdjęciami i filmami" – mówi Matt Kursh, CEO Fundacji Blue Planet Run.
"Blue Planet Run to doskonały przykład realizowanych w Motoroli dwóch wizji: Semaless Mobility i Diversity. Pierwsza to prosta i płynna komunikacja między ludźmi i urządzeniami niezależnie od miejsca i czasu. Druga to idea różnorodności, którą Motorola uważa za podstawę twórczej i efektywnej pracy. Biegacze reprezentujący kontynenty Ziemi wspólnie niosą światu ważną wiadomość, a dzięki nowym technologiom Motoroli przekaz może dotrzeć do większości ludzi na świecie" – mówi Małgorzata Matusiewicz, marketing menedżer Motoroli na region Europy Środkowo-Wschodniej.
źródło: Motorola