Archiwalne

Motorola zachęca młodzież do studiowania informatyki i kariery w branży IT

16.06.2007



15 czerwca 2007 w Krakowie w auli Wyższej Szkoły Europejskiej Motorola już po raz siódmy wręczyła nagrody zwycięzcom ogólnopolskiego konkursu “Diversity”, w którym firma zachęca uczniów szkół średnich, a przede wszystkim dziewczęta, do wyboru studiów informatycznych. W VII edycji programu edukacyjnego “Diversity” promującego zawód programisty wśród dziewcząt i chłopców, wzięło udział 1667 uczniów z całej Polski.

W tym roku młodzi twórcy stron internetowych interpretowali hasło “What’s next”. Pierwszy raz zespoły musiały przygotować strony w dwóch wersjach językowych: po polsku i po angielsku. Nowością tegorocznego konkursu były również stypendia dla laureatów, w postaci zwolnienia z czesnego na kierunki informatyczne, ufundowane przez Wyższą Szkołę Europejską im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie, Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Wyższą Szkołę Zarządzania i Administracji w Zamościu.

– “Diversity” jest realizacją strategii różnorodności w Motoroli. W Polsce podejmujemy działania, które zmieniają stereotypowe postrzeganie studiów informatycznych i kariery w branży IT, np. postrzeganie zawodu inżyniera oprogramowania jako męskiej profesji. Zespoły, w których pracują kobiety i mężczyźni są bardziej twórcze – podkreśla Jacek Drabik, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie.

W tegorocznej edycji ponad połowę spośród 1667 uczestników stanowiły dziewczęta. Zgłoszenia młodzieży pochodziły ze wszystkich województw, a 20 finałowych zespołów laureatów reprezentowało takie miasta, jak: Brzesko, Chrzanów, Cieszyn Gniezno, Kraków, Łódź, Nowa Sól, Nowy Targ, Płońsk, Poznań, Szczecin, Sandomierz, Rzeszów, Rybnik i Złotów. Łącznie w ciągu 7 lat trwania “Diversity” wzięło w nim udział siedem i pół tysiąca uczniów z całej Polski.

Jury konkursu, złożone z przedstawicieli krakowskich wyższych uczelni, kuratorium, partnerów i patronów medialnych oraz pracowników Motoroli, oceniało wartość merytoryczną i literacką projektów, grafikę oraz poprawność wykonania i wybrało spośród 155 zakwalifikowanych projektów najlepsze strony internetowe w następujących kategoriach:

Za najciekawsze potraktowanie tematu nagrodę otrzymała strona:
“Co dalej z językiem polskim?”– http://lo8.poznan.pl/diversity/  
Jej twórcami są uczniowie VIII Liceum Ogólnokształcącego im. A. Mickiewicza
w Poznaniu pod kierunkiem Pani Aliny Gościniak.Nagrodami w tej kategorii są telefony Motoroli L7.

Za najciekawszą szatę graficzną nagrodę otrzymała strona:
“The World of NEXT” – http://theworldofnext.glt.pl/  
Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. A. Osuchowskiego
w Cieszynie pod kierunkim opiekuna pana Tomasza Kanadysa.
Nagrodami w tej kategorii są aparaty cyfrowe oraz drukarki HP.

Za najbardziej przyjazny interfejs użytkownika nagrodę otrzymała strona:
“What’s next – wizje przyszłości” – http://www.whatsnext.4.pl/  
Jej twórcami są uczniowie Liceum Ogólnokształcącego zakonu Pijarów w Krakowie pod kierunkiem pana Piotra Brody.
Nagrodami w tej kategorii są akcesoria komputerowe firmy Logitech – Easy Call Desktop.

Nagrodę Internautów otrzymała strona:
Today-Tomorrow, “Vortal przyszłości” http://www.today-tomorrow.yoyo.pl/main.php?lan=pol&des=2&x=52&y=16
Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego w Gnieźnie pod kierunkiem pana Sebastiana Pawłowskiego.
Nagrodami w tej kategorii są słuchawki Motoroli Bluetooth.

Nagrodę publiczności otrzymała strona:
“The World of NEXT” – http://theworldofnext.glt.pl/  
Jej twórcami są uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. A. Osuchowskiego
w Cieszynie pod kierunkim opiekuna pana Tomasza Kanadysa.
Nagrodami w tej kategorii są odtwarzacze MP3

Pozaregulaminową nagrodę ufundowaną przez Feminotekę otrzymała strona:
“What’s next – wizje przyszłości” – http://www.whatsnext.4.pl/  
Jej twórcami są uczniowie Liceum Ogólnokształcącego zakonu Pijarów w Krakowie pod kierunkiem pana Piotra Brody.
Nagrodami są książki

Patronami medialnymi tegorocznej edycji “Diversity” są: portal Interia.pl, wortale Edulandia.pl oraz Feminoteka, magazyn “Cogito”. Partnerami są: Hewlett Packard Polska, Logitech Polska oraz Wyższa Szkoła Europejska im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie.

Więcej informacji o konkursie na oficjalnej stronie: http://www.diversity.pl/.

W Motoroli, kobiety na wysokich stanowiskach, które zwykle zajmują mężczyźni, nie są czymś wyjątkowym. Czołowe stanowisko wiceprezesa ds. technologii w koncernie od kilku lat zajmuje Hinduska Padmasree Warrior. Bardzo dobrymi przykładami z Polski mogą być: Krystyna Pietrzykowska, zarządzająca zespołem ponad 150 informatyków (mężczyzn) w krakowskim Centrum Oprogramowania Motoroli, Nina Tootell, odpowiedzialna za całą sieć informatyczną Motoroli w Krakowie oraz Joanna Lewandowska, dyrektor strategii sprzedaży telefonów komórkowych Motoroli w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

źródło|: Motorola

News Wizytówki dla branży IT - zaprojektuj je sam w kreatorze!

Stwórz wyjątkowe wizytówki dla swojej firmy IT w kilka minut! Skorzystaj z intuicyjnego kreatora i zaprojektuj profesjonalne wizytówki, które wyróżnią Twoją markę! czytaj więcej

Wiadomości firmowe Wywiad z producentem | Energy Logserver: nowoczesne systemy SIEM i SOAR

W zmieniającym się środowisku IT, systemy SIEM (Security Information and Event Management) i SOAR (Security Orchestration, Automation, and Response) są kluczowe dla skutecznego zarządzania bezpieczeństwem informacji. Aby dowiedzieć się więcej o wyzwaniach i innowacjach związanych z tymi technologiami, przeprowadziliśmy wywiad z przedstawicielem Energy Logserver, polskiego producenta rozwiązań SIEM i SOAR. czytaj więcej

News Cyberbezpieczeństwo - co to za studia? Gdzie się na nie zapisać?

Cyberbezpieczeństwo to jedna ze specjalności realizowanych w ramach studiów z bezpieczeństwa narodowego, która nie może narzekać na brak popularności. To przyszłościowy wybór dla osób chcących zrobić karierę w branży IT. Co warto wiedzieć o cyberbezpieczeństwie na studiach I stopnia i gdzie się na nie zapisać? czytaj więcej

News Czy grając w gry można nauczyć się programowania?

Zastanawialiście się kiedyś, czy poprzez zabawę w wirtualnym świecie można zdobyć realne umiejętności, takie jak programowanie? To pytanie, które rozpala wyobraźnię zarówno młodych adeptów kodowania, jak i doświadczonych deweloperów. Współczesne podejście do edukacji coraz częściej wykorzystuje metody, które łączą naukę z przyjemnością, a grywalizacja staje się jednym z kluczowych trendów w nauczaniu programowania. Przyjrzymy się, jak gry komputerowe mogą wspierać rozwój umiejętności programistycznych, od prostych aplikacji dla początkujących po zaawansowane projekty, które mogą stać się przepustką do przyszłej kariery w branży IT! czytaj więcej