Multimedia Polska, dostawca telewizji, internetu i usług telefonicznych, rozpoczął inwestycje związane z wejściem na rynek warszawski. Spółka zgodnie z zapowiedziami zrealizowała pierwszą akwizycję w stolicy.
Multimedia Polska podpisała pierwszą umowę z jedną z warszawskich spółdzielni mieszkaniowych, a także kupiła rurociąg umożliwiający połączenie Warszawy z własną ogólnopolską siecią szkieletową. W I etapie Spółka planuje objęcie swoim zasięgiem około 10% wszystkich warszawskich mieszkań. Oznacza, to że w ich zasięgu znajdzie się około 100 tys. gospodarstw domowych. Łączna wartość inwestycji w tym etapie szacowana jest na 70-100 mln zł.
- Z punktu widzenia biznesowego, Warszawa należy do najbardziej obiecujących rynków mediów i telekomunikacji w Polsce. Z jednej strony liczba nowych mieszkań oddawanych do użytku rośnie w bardzo szybkim tempie. Z drugiej strony zarobki mieszkańców stolicy są znacząco wyższe niż w innych rejonach kraju, co przekłada się na większe wydatki na usługi takie jak telewizja, dostęp do internetu czy telefon – mówi Andrzej Rogowski, prezes Multimedia Polska. – To dla nas bardzo duża szansa, aby znacząco zwiększyć liczbę abonentów korzystających z naszego najważniejszego produktu jakim jest Triple Play. Sądzimy też, że mieszkańcy Warszawy chętnie będą korzystać z nowoczesnych usług jakie oferujemy, a więc cyfrowa telewizja kablowa czy niedawno wprowadzone wideo na żądanie.
Przejęcie Margo-Sat
Pierwsze przejęcie zrealizowane przez Multimedia Polska w Warszawie, to zakup operatora telewizji kablowej i internetu, spółki Margo-Sat. Firma koncentruje swoją działalność na warszawskiej Białołęce. W zasięgu przejętych - przez Multimedia Polska sieci - znajduje się około 2,4 tys. gospodarstw domowych. Klienci Margo-Sat korzystali łącznie z niemal 1 tys. usług (telewizja kablowa i internet). Firma do części z nich dostarczała usługę pakietową łączącą telewizję i szerokopasmowy dostęp do internetu.
- Zamierzamy współpracować z Margo-Sat w zakresie budowy kolejnych sieci w wielu nowopowstających osiedlach – wyjaśnia Andrzej Rogowski. – Naszym zdaniem Margo-Sat to bardzo dobra inwestycja. Sieci przejętej spółki nie wymagają wysokich nakładów kapitałowych ponieważ są nowoczesne. Stosunkowo łatwo zintegrujemy te sieci z naszym szkieletem i niebawem zaoferujemy abonentom Margo-Sat telefonię VoIP, a także telewizję cyfrową i video na żądanie – mówi Andrzej Rogowski. – Rozmawiamy też z kolejnymi warszawskimi sieciami/operatorami, które mogą zostać przejęte przez naszą firmą – dodaje.
Budowa własnych sieci
Przejęcie Margo-Sat tylko jedno z działań, które Multimedia Polska podjęła w celu zaoferowania swoich usług w Warszawie. Jest to element większego projektu, który zakłada w I etapie objęcie zasięgiem sieci Multimedia Polska około 10% wszystkich warszawskich mieszkań. Oznacza, to że w ich zasięgu znajdzie się około 100 tys. gospodarstw domowych.
Aby zrealizować ten cel Multimedia Polska planuje zainwestować 70-100 mln zł. Ostateczna kwota będzie zależna od tego, w których regionach Spółka skoncentruje swoja działalność i ile własnych światłowodów i kanalizacji kablowej będzie musiała wybudować na potrzeby tej inwestycji.
Pierwszym krokiem do budowy własnej infrastruktury w Warszawie jest zakup 15 km kanalizacji telekomunikacyjnej (rurociąg kablowy). Za jego pośrednictwem, Spółka połączy Warszawę z własną ogólnopolską siecią szkieletową. Inwestycja ta pozwoli na integrowanie infrastruktury Multimedia Polska z sieciami przejmowanych warszawskich operatorów, a także sieciami, które Spółka planuje zbudować w stolicy od podstaw.
- Rozmawiamy z spółdzielniami mieszkaniowymi, a także warszawskimi deweloperami. Sądzę, że już niedługo pozytywnie zakończymy część negocjacji i poinformujemy o efektach – mówi Prezes Rogowski.
Multimedia Polska jest też już obecna w podwarszawskim Pruszkowie. Spółka współpracuje z deweloperami na terenie Pruszkowa i rozpoczęła sprzedaż usług na pierwszym obszarze 150 nowo wybudowanych lokali Osiedla Parzniew. Spółka połączyła sieć w Pruszkowie z własną ogólnopolską siecią szkieletową i projektuje budowę sieci dostępowej na terenie całego miasta. – Nasza strategia zakłada inwestycje w całej aglomeracji warszawskiej – wyjaśnia Andrzej Rogowski.
źródło: Multimedia Polska
News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska
Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej
News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska
Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej