Archiwalne

Multimedia Polska po pierwszym kwartale 2008

16.05.2008

Grupa Multimedia Polska przedstawiła wyniki finansowe po I kwartale 2008 r.

  • Przychody Multimedia Polska w I kwartale 2008 r. wyniosły 115 mln zł, a skorygowany zysk EBITDA 56,6 mln zł.
  • Po raz pierwszy liczba sprzedawanych usług (RGU) przekroczyła 1 mln. To przede wszystkim efekt rosnącej popularności pakietyzacji usług.
  • Spółka realizuje strategię aktywnej konsolidacji , budowy sieci kablowych w nowych rejonach kraju, a także akwizycjach sieci innych operatorów. W efekcie w I kwartale 2008 r. liczba gospodarstw domowych znajdujących się w zasięgu sieci spółki, wzrosła do ponad 1 mln (HP).
  • Multimedia Polska kontynuuje ekspansję terytorialną. Spółka rozwija działalność w Warszawie, a także utworzyła nowy – ósmy już - Region Południe obejmujący Śląsk i część Małopolski.
  • Rośnie popularność pakietyzacji usług oraz nowych produktów wprowadzonych do oferty w 2007 roku - cyfrowej telewizji kablowej (DTV) wideo na żądanie.(VoD) W efekcie średni przychód na abonenta (ARPU) wzrósł z 54,54 zł I kwartale 2007 r. do 58,53 zł w I kwartale 2008 r.

- Wyniki finansowe, które osiągnęliśmy w I kwartale 2008 r. są w pełni zgodne z naszymi oczekiwaniami. Rosnąca sprzedaż, to efekt głównie aktywnych działań marketingowych i sprzedażowych. Także zdefiniowana w ubiegłych latach strategia pakietyzacji usług, wprowadzania nowych produktów oraz aktywna konsolidacja rynku przekłada się pozytywnie na wyniki finansowe – mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. – Mamy nadzieję, że podjęte działania pomogą w kontynuacji korzystnych trendów w kolejnych kwartałach – dodaje.

Wyniki operacyjne i finansowe prezentuje poniższa tabela:

 w mln PLN

 I kw. 2007

 I kw. 2008

zmiana 

 Przychody ze sprzedaży

100

115

15,1%

Skorygowany zysk EBITDA 

 49,5

56,5 

 14,5%  

Zysk netto * 

 16,5

15,8  

  -4,2%  

* Niższy zysk netto I kwartału 2008 w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego wynika z braku obciążenia z tytułu rozliczenia aktywa na podatek odroczony w I kwartale 2007 roku. Rozliczenie to zostało dokonane w kolejnym kwartale i opisane w raporcie za II kwartał 2007 roku.

Najważniejszy wskaźnik operacyjny, skorygowana EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja pomniejszony o jednorazowe zdarzenia) wrósł kolejny kwartał z rzędu i w I kwartale 2008 r. wyniósł 56,6 mln zł czyli 14,5% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. To już kolejny rekordowy kwartał pod tym względem. W IV kwartale 2007 r. EBITDA była o 1,7 mln zł niższa.

Już 1 mln sprzedawanych usług
W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku, spółka sprzedała niemal 39,1 tys. nowych usług (RGU) utrzymując wysoką dynamikę z poprzednich kwartałów. Dzięki temu na koniec marca Multimedia Polska miały już ponad 1 milion RGU, czyli o ponad 140 tys. więcej niż rok wcześniej. Wzrosty spółka zawdzięcza przede wszystkim rozwojowi organicznemu, a w głównej mierze dynamicznie rosnącej sprzedaży usług pakietowych, a także usług opartych na nowoczesnych technologiach czyli kablowej telewizji cyfrowej, wideo na żądanie, szerokopasmowym dostępie do internetu oraz telefonii VoIP .

Liczba abonentów korzystających z co najmniej dwóch usług (Double Play) wyniosła w I kwartale 2008 r. 226,6 tys., co oznacza wzrost o ponad 30% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Z pakietu Triple Play korzystało 51,4 tys. abonentów – niemal 40% więcej niż przed rokiem. Liczba usług przypadająca na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,43 w I kwartale 2007 r. i 1,52 w IV kwartale 2007 r. do 1,57 w I kwartale 2008 r., po raz kolejny osiągając rekordowy poziom.

Na koniec marca tego roku Multimedia Polska miały łącznie niemal 638 tys. abonentów. Rok wcześniej nieco ponad 600 tys.

Wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach
W I kwartale 2008 r. spółka Multimedia Polska odnotowała wzrost sprzedaży usług we wszystkich segmentach, a więc: telewizji kablowej (cyfrowej i analogowej), szerokopasmowym dostępie do internetu oraz telefonii stacjonarnej (w technologii cyfrowej VoIP oraz tradycyjnej telefonii PSTN). Struktura sprzedaży pozostała na zbliżonym poziomie w porównaniu z poprzednimi kwartałami gdzie około połowę przychodów stanowią wpływy z usług telewizyjnych. Druga połowa przychodów pochodzi ze sprzedaży internetu i usług głosowych.

Internet
Podobnie jak w poprzednich kwartałach, najszybciej rośnie liczba abonentów korzystających z internetu. Na koniec I kwartału 2008 r. spółka miała ponad 230 tys. internautów, czyli niemal o 40% więcej niż rok wcześniej (na koniec marca 2007 r.). Wartość przychodów w tym segmencie wyniosła 26,9 mln zł czyli ponad 31% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku.

– Tak znaczący wzrost przychodów ze sprzedaży dostępu do Internetu wynika przede wszystkim z dynamicznie zwiększającej się liczby abonentów korzystających z tej usługi. Obserwujemy także inne pozytywne zjawisko. Rośnie średni miesięczny przychód z nowych umów abonenckich. – komentuje Andrzej Rogowski.

Telewizja
Popularność zyskuje cyfrowa telewizja kablowa (DTV) , która obecnie dostępna jest już w 557 tys. gospodarstw domowych na terenie całej Polski. W I kwartale 2008 r. spółka pozyskała 15,6 tys. nowych abonentów, korzystających z tej usługi (w IV kwartale 2007 r. było to 10,6 tys.). Na koniec marca 2008 r. tego roku Multimedia miały już ponad 38,8 tys. użytkowników DTV oraz IPTV (telewizja cyfrowa po sieci telefonicznej). Wprowadzona pod koniec września 2007 r., usługa wideo na żądanie (VoD) dostępna jest już w 44 miastach. Cieszy się także rosnącą popularnością. W I kwartale 2008 r. spółka odnotowała 72 tys. wypożyczeń.

Do końca marca 2008 r. Multimedia sprzedały łącznie 591,6 tys. usług telewizji (cyfrowa telewizja kablowa, analogowa i programy Premium), czyli o ponad 11% więcej, niż rok wcześniej. Przychody z tego segmentu rosły jeszcze szybciej i wyniosły w I kwartale br. 55,8 mln zł co oznacza wzrost o 15,4% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Telefon
Multimedia Polska odnotowały także wzrost liczby abonentów korzystających z telefonii stacjonarnej. Na koniec I kwartału 2008 r. spółka miała 181 tys. usług telefonii, czyli o prawie 10% więcej niż przed rokiem. W głównej mierze zawdzięcza to rosnącej popularności telefonii VoIP, opartej o protokół internetowy. W pierwszych trzech miesiącach spółce przybyło niemal 7 tys. usług VoIP. Już około 40% wszystkich użytkowników linii telefonicznych Multimedia Polska to abonenci korzystający z tej technologii. Łączny przychód w segmencie telefonii wyniósł w I kwartale 2008 r. 28,8 mln zł co oznacza wzrost o 0,5% w porównaniu do analogicznego okresu 2007 r.

Multimedia Polska poszerza swój obszar działania
Zgodnie z realizowaną strategią aktywnej konsolidacji, budowy własnych sieci na obszarach gdzie funkcjonują już inni operatorzy, a także akwizycji istniejących sieci stale wzrasta liczba gospodarstw domowych znajdujących się w zasięgu sieci na nowych obszarach kraju. W Warszawie przed kilkoma dniami spółka uruchomiła stację czołową. Pozwoli ona zaoferować w stolicy pełen zakres usług włącznie z cyfrową telewizją kablową oraz wideo na żądanie. W Warszawie w zasięgu sieci Multimedia Polska jest już 11,4 tys. gospodarstw domowych. Docelowo ma ich być 100 tys. Ponadto spółka przygotowuje się do uruchomienia pierwszego Biura Obsługi Klienta.

– Jesteśmy już gotowi do rozpoczęcia aktywnych działań marketingowych i sprzedażowych w Warszawie – mówi prezes Andrzej Rogowski. – Prowadzimy też negocjacje w sprawie potencjalnych akwizycji w stolicy, a także rozmawiamy ze spółdzielniami mieszkaniowymi oraz deweloperami w sprawie budowy nowych sieci. Dzięki tym działaniom szybko powinniśmy zwiększyć zakres naszej działalności w aglomeracji warszawskiej –dodaje.

W I kwartale 2008 r. Multimedia Polska utworzyła także kolejny już 8 region (obszar działalności) Południe. Obejmuje on przede wszystkim województwo śląskie, a także zachodnią część Małopolski. Obecnie w tym regionie w zasięgu sieci Multimedia Polska znajduje się 4 tys. gospodarstw domowych. To efekt akwizycji spółki Intertel z Trzebini, która została kupiona w zeszłym roku.

– Negocjujemy w sprawie kolejnych przejęć. Zamierzamy podobnie jak w pozostałych częściach kraju, skoncentrować się na budowie własnych sieci. Obecnie trwają też analizy dotyczące tworzenia własnej infrastruktury w tej części Polski – tłumaczy A. Rogowski. – Chcielibyśmy w perspektywie najbliższych lat, aby, podobnie jak w Warszawie, w zasięgu naszej sieci znalazło się w tym regionie około 100 tys. gospodarstw domowych – dodaje.

Inwestycje Multimedia Polska
Grupa Multimedia Polska zainwestowała w I kwartale 2008 r. około 58,1 mln zł, z czego 44,2 mln zł przeznaczono na inwestycje rozwojowe związane z budową i modernizacją sieci m.in. w związku z podłączeniem nowych abonentów. Około 6 mln mln zł stanowiły wydatki na akwizycje sieci innych operatorów. Spółka zrealizowała 5 przejęć w 4 miastach (Trzebini, Szczytnie, Ropczycach i 2 akwizycje w Pruszczu Gdańskim). Dzięki temu baza Multimedia Polska powiększyła się o 6,3 tys. nowych gospodarstw, a także abonentów korzystających z 2,9 tys. usług telewizji oraz 3,1 tys. usług dostępu do internetu.

W wyniku budowy własnych sieci oraz dokonanych akwizycji liczba HP Multimedia Polska wzrosła o około 9,8 tys. i ich łączna liczba przekroczyła 1 mln.

W ubiegłym roku spółka pozyskała ponad 120 tys. nowych HP z czego zdecydowaną większość w wyniku akwizycji.

– W tym roku spodziewamy się podobnego tempa przyłączania nowych gospodarstw domowych do naszej sieci. W odróżnieniu do 2007 r. i lat ubiegłych, zdecydowana większość będzie jednak wynikać z budowy własnej infrastruktury. – wyjaśnia prezes Rogowski. – Dzięki takiej strategii, abonent od razu ma możliwość korzystania z pełnego pakietu zawierającego także usługi cyfrowe. Nasza technologia jest konkurencyjna względem istniejących już sieci, które, wymagają często modernizacji. Ponadto taka polityka jest dla nas opłacalna pod względem ekonomicznym. Budowa własnej sieci jest zazwyczaj tańsza niż przejęcie istniejącej, a następnie jej modernizowanie – dodaje.

Skup akcji własnych (buy-back)
Multimedia Polska od 12 grudnia 2007 r. realizuje skup akcji własnych. Spółka do 9 maja 2008 r. skupiła w celu umorzenia niemal 2,8 mln akcji co stanowi 1,76% kapitału Multimedia Polska.

– Program spełnia swój cel. Dzięki jego realizacji zwiększa się obrót naszymi akcjami – tłumaczy prezes Andrzej Rogowski. - W ostatnich tygodniach obserwujemy też wzrost kursu akcji. Mamy nadzieję, że wynika to wyłącznie z dobrej oceny naszych działań przez inwestorów oraz poprawy ogólnej atmosfery na rynku – dodaje.

Całkowita wartość programu wykupu nie przekroczy 120 mln zł. Potrwa nie dłużej niż do końca maja przyszłego roku.

źródło: Multimedia

News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska

Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej

News Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska

Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo 5 GB internetu.
Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich praktyk. czytaj więcej

T-Mobile Wyniki T‑Mobile Polska po trzecim kwartale 2017 roku

W trzecim kwartale 2017 roku liczba abonentów T‑Mobile Polska wzrosła o 56 tysięcy. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku liczba abonentów Spółki zwiększyła się o 256 tysięcy. W trzecim kwartale br. T‑Mobile uzyskał najlepszy w swojej historii bilans przenoszalności numerów komórkowych wyprzedzając wszystkich głównych konkurentów. Rośnie sieć sprzedaży i zespół obsługujący klientów T‑Mobile Polska. A dzięki realizowanym inwestycjom w infrastrukturę liczba stacji bazowych obsługujących LTE wzrosła do blisko 10 tysięcy, a prędkość maksymalna przesyłanych danych do 395 Mb/s. czytaj więcej

Play Wyniki PLAY za 1 kw. 2017 r.

PLAY osiągnął udział w rynku na poziomie 27,6% (wzrost o 2,1 pp. r/r), odnotowując dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA. czytaj więcej

T-Mobile T-Mobile Polska z wyższą bazą abonentów po pierwszym kwartale 2017

W pierwszym kwartale 2017 roku T-Mobile Polska kontynuuje pozyskiwanie klientów abonamentowych, których liczba w ciągu roku zwiększyła się o 178 tysięcy. Spółka konsekwentnie inwestuje w rozbudowę infrastruktury zwiększając liczbę stacji bazowych obsługujących technologię LTE oraz Carrier Aggregation (CA), która zapewnia wyższe prędkości przesyłania danych i większą pojemność sieci. czytaj więcej