Spółka Multimedia Polska jako pierwsza w Polsce wprowadziła w swoich sieciach kablowych, telewizję cyfrową wysokiej rozdzielczości (HDTV) z kanałem komunikacji zwrotnej. Takie rozwiązanie oprócz cyfrowej jakości obrazu i dźwięku, stwarza możliwości świadczenia interaktywnych usług niedostępnych dotychczas u żadnego polskiego operatora. Wkrótce, za pośrednictwem pilota będzie można korzystać z wideo na żądanie (VoD), czy robić zakupy.
Dzisiaj ruszyła komercyjna sprzedaż telewizji cyfrowej w sieciach kablowych Multimedia Polska. Usługa oferowana jest już w trzech polskich miastach: Gdyni (62 tys. gospodarstw domowych w zasięgu - HP), Gorzowie Wielkopolskim (42 tys. HP) i Lublinie (32 tys. HP). Docelowo usługa będzie dostępna w większości miast sieci Multimedia i obejmie około 450 tys. gospodarstw domowych.
"Wprowadzenie telewizji cyfrowej w sieciach kablowych to element naszej długofalowej strategii zakładającej systematyczne rozszerzanie oferty o nowoczesne usługi, które dodajemy do usług pakietowych" mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.
"Wybór systemu MHP umożliwia Multimediom tworzenie i dostarczenie nowych i ciekawych aplikacji, oraz daje możliwość wdrożenia w przyszłości nawet takich usług, które dziś są jeszcze niezdefiniowane" mówi David McElhatten, CEO Osmosys spółki holdingu ADB. "Nasza technologia zapewnia, że Mutimedia Polska staną się jedną z najbardziej zaawansowanych platform kablowych w Europie”.
Multimedia Polska jest pierwszą w Polsce firmą, która oferuje telewizję cyfrową z sygnałem zwrotnym. Dzięki temu już w niedługim czasie abonenci korzystający z usług Multimedia Polska będą mieć dostęp do nowych usług takich jak:
- Wideo na żądanie – wirtualna wypożyczalnia wideo, którą w przeciwieństwie do usług oferowanych np. przez platformy cyfrowe, charakteryzuje dużo większa pojemność systemu dzięki przechowywaniu filmów na wideoserwerach, a nie małym dysku.
- Time-Shift TV, która umożliwi przeglądanie zarejestrowanych programów telewizyjnych nadawanych w ciągu ostatniego tygodnia.
- Zakupy (T-commerce) – możliwość realizowania zakupów za pośrednictwem telewizji na zasadach podobnych do zakupów przez komputer, ale w dużo wygodniejszy sposób. Wystarczy użyć pilota od Set-top-box (dekodera).
- Gry, także sieciowe, dające możliwość grania zarówno z komputerem jak i dekoderem.
- Mail i komunikator.
Kablowa telewizja cyfrowa oferowana jest jako produkt Premium. Będą mogli z niej korzystać abonenci , którzy wykupili najszerszy pakiet telewizji kablowej (Komfort), który zawiera ponad 60 programów. Ten pakiet kupiło już około 60% spośród ponad 600 tys. wszystkich abonentów Multimedia Polska.
źródło: Multimedia Polska