Archiwalne

Nagroda CES 2011 Innovations Design and Engineering Award w kategorii 'zintegrowanych systemów dla domu' dla Alcatel-Lucent

11.01.2011

Jury złożone z niezależnych projektantów przemysłowych, niezależnych inżynierów oraz przedstawicieli prasy branżowej przyznało firmie Alcatel-Lucent nagrodę CES 2011 Innovations Design and Engineering Award w kategorii „zintegrowanych systemów dla domu”.

Nagrodzone środowisko Alcatela-Lucenta, obejmujące bramę sieci domowej, moduł aplikacji oraz produkty do aktywacji, automatycznej konfiguracji i zarządzania, umożliwia łatwe zintegrowanie urządzeń domowych, a także gwarantuje łatwiejsze, bardziej elastyczne i bardziej ekonomiczne wdrożenie usług connected home, takich jak współużytkowanie mediów w obrębie domu, inteligentne pomiary zużycia energii i automatyzacja domu. Dzięki tej innowacji operatorzy nie będą musieli dostarczać i wdrażać u każdego abonenta wielu różnych urządzeń oraz zarządzać nimi (co jest procesem kosztownym i skomplikowanym), natomiast użytkownicy nie będą musieli zmagać się z nadmiernym okablowaniem oraz z wieloma urządzeniami telekomunikacyjnymi i pamięci masowej.

Podejście Alcatela-Lucenta zakłada, że wszystkie funkcje związane z łącznością sieciową oraz przetwarzaniem i zapisywaniem danych są realizowane przez jedno urządzenie pod nazwą CellPipe Residential Gateway, które współpracuje z modułem Residential Gateway Application Module (RGAM). Moduł RGAM — pierwsze tego typu rozwiązanie na świecie — to klucz sprzętowy podłączany do portu USB, będący w istocie miniaturowym komputerem, który przetwarza i przechowuje dane, a także zawiera oprogramowanie do zarządzania funkcjami dostępnymi dla użytkownika oraz aplikacje, na przykład oprogramowanie firmy 4Home do automatyzacji domu i inteligentnego zarządzania energią. Uzupełnieniem pakietu jest rozwiązanie firmy Motive do zarządzania urządzeniami i aplikacjami, które ułatwia aktywowanie i automatyczne konfigurowanie urządzeń i usług oraz zarządzanie nimi.

„To zintegrowane podejście znacznie zmniejsza złożoność sieci domowej oraz upraszcza jej wdrożenie, instalowanie i utrzymanie. Pozwala to ograniczyć koszty pomocy technicznej oraz zwiększyć satysfakcję i lojalność klientów” — powiedział Dave Geary, prezes działu sieci przewodowych Alcatela-Lucenta. „Dzięki połączeniu naszych nowatorskich produktów z najlepszymi w tej branży aplikacjami, to środowisko umożliwi operatorom oferowanie przyszłościowych usług connected home”.

Środowisko oferowane przez Alcatela-Lucenta obsługuje aplikacje, takie jak 4Home Monitoring, 4Home Control i 4Home Energy, które dają użytkownikom następujące możliwości: monitorowanie przy użyciu kamer IP, sterowanie kamerami IP, sterowanie oświetleniem, urządzeniami domowymi, instalacjami ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji, sterowanie termostatami i czujnikami ruchu, sterowanie wyłącznikami i zamkami w drzwiach oraz monitorowanie i analizowanie odczytów zużycia energii (z inteligentnych czytników i indywidualnych modułów pomiarowych) w celu obniżenia kosztów energii i zmniejszenia szkodliwego wpływu na środowisko.

Informacja o nagrodzie Innovations Design and Engineering Award
Ta prestiżowa nagroda przyznawana jest od 1976 r. za osiągnięcia w dziedzinie projektowania produktów. Produkty wyróżnione w każdej kategorii, wybrane przez jury złożone z wybitnych niezależnych projektantów przemysłowych, niezależnych inżynierów oraz przedstawicieli prasy branżowej, są prezentowane podczas targów CES na wystawie „Innovations Design and Engineering Awards Showcase” w Wielkim Holu (Grand Lobby). Sponsorem tegorocznych nagród jest PC World, lider i autorytet wśród czasopism z dziedziny innowacyjnych technologii.

źródło: Alcatel-Lucent 

Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN

Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcej

Alcatel-Lucent Enterprise Alcatel-Lucent Enterprise rozszerza ofertę WiFi i LAN

Firma ALE, działająca pod marką Alcatel-Lucent Enterprise, przedstawia nowe produkty, które rozszerzają ofertę rozwiązań do mobilnych sieci kampusowych. Nowe punkty dostępowe, przełączniki brzegowe i narzędzia do zarządzania siecią pozwalają stworzyć zoptymalizowaną infrastrukturę sieciową, dostosowaną do transformacji cyfrowej przedsiębiorstw, w tym usług mobilnych nowej generacji i Internetu rzeczy. czytaj więcej

News Co powinien wpisać w CV technik telekomunikacji?

Technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej to zawód, do którego powstania przyczyniła się Polska Izba Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Osoba, która ukończy 4-letnią szkołę zawodową, zajmuje się obsługą systemów telewizji kablowych, a także produkcją, montażem i serwisem sprzętu wykorzystywanego przez sieci szerokopasmowe. Tymczasem technik telekomunikacji zajmuje się transmisją różnych informacji na odległość. Jak napisać CV, aby móc ubiegać się to o stanowisko? Co należy umieścić w curriculum vitae? Podpowiadamy.

czytaj więcej

News Dlaczego warto przygotowywać paczki świąteczne w naszych firmach?

Święta to w naszej tradycji szczególny czas w roku. Celebrujemy je z rodziną i przyjaciółmi, długo się do nich przygotowujemy i pragniemy spędzić ten czas jak najlepiej. Szczególnie mocno przeżywamy Święta Bożego Narodzenia, choć także Wielkanoc to dla nas istotny moment w roku. Warto podkreślić wyjątkowość tego okresu także na naszym gruncie zawodowym. Jest to doskonały czas na wszelkie akcje promocyjne skierowane do naszych stałych oraz nowych klientów. Paczki świąteczne dla klientów to świetna okazja do połączenia nienachalnej reklamy z wyrażeniem wdzięczności wobec lojalnych klientów lub zachęceniem nowych do współpracy. czytaj więcej

Case Study Wymiana trzech central analogowych na jedną centralę IP PBX

3 lokalizacje klienta i w każdej z nich analogowa centrala telefoniczna. Do każdej centrali doprowadzonych po kilka telefonicznych linii analogowych z których korzystało od 50-ciu do 60-ciu użytkowników. Ciągle zajęte linie telefoniczne, brak możliwości dodzwonienia się i brak komunikacji pomiędzy lokalizacjami. Codzienna męczarnia z telefonami dla wszystkich. Taki zastaliśmy obraz telekomunikacji w trzech budynkach klienta. Jak to rozwiązaliśmy? czytaj więcej