Liczba pracowników, którzy wykorzystują na co dzień rozwiązania mobilne, cały czas wzrasta. Firmy inwestują w nowoczesne technologie i oczekują zwrotu inwestycji w postaci większej efektywności pracy i obniżonych kosztów. Z jakimi aplikacjami można je uzyskać?
Rosnąca popularność smartfonów i tabletów powoduje, że firmy coraz rzadziej koncentrują się tylko na standardowych narzędziach IT. Badania przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC w 2013 roku oraz badania Symantec „State of Mobility” z 2012 i 2013 roku wskazują, że użycie urządzeń mobilnych jest coraz wyższe. Do czego firmy wykorzystują je najczęściej?
E-mail. Największym powodzeniem wśród przedsiębiorców posiadających smartfony i tablety cieszy się mobilny dostęp do poczty elektronicznej. W badaniu Symantec wskazało na niego aż 86% ankietowanych. Nowoczesne firmy stawiają na szybki dostęp do wiadomości, niezależnie od miejsca i czasu. Urządzenia mobilne pozwalają na odbieranie poczty nawet z kilku kont i błyskawiczną wymianę informacji.
Aplikacje sprzedażowe
Dzięki nim firmy mogą jeszcze sprawniej zarządzać sprzedażą. Nowoczesne aplikacje sprzedażowe dają pełną paletę korzyści, począwszy od wystawiania faktur i składania zamówień, poprzez kontrolę dostępności towarów, a skończywszy na raportowaniu. W pracy w terenie, w tym na stanowisku przedstawiciela handlowego, to niezbędne narzędzie.
Aplikacje magazynowe
Wiele firm, które posiadają własne magazyny, wybiera aplikacje mobilne skupione na wydajnym zarządzaniu nimi. Dzięki nim można kontrolować przejęcia towarów, przeprowadzić inwentaryzację lub skompletować zamówienie. Aplikacje zastępują wiele dokumentów papierowych, co wpływa na oszczędności w firmie. Dodatkowo aplikacje bazujące na czytnikach kodów pozwalają na łatwe identyfikowanie ładunków.
Aplikacje biurowe
Pakiety biurowe online pozwalają na szybkie i łatwe czytanie, tworzenie i edytowanie dokumentów – arkuszy kalkulacyjnych, plików tekstowych czy prezentacji. Dodatkowo dzięki pracy w chmurze znacznie usprawniają obieg dokumentów.
Aplikacje HR
Rozwiązania przeznaczone do zarządzania pracownikami, w tym ich czasem pracy, przydatne są w każdej firmie. Dzięki nim można uzyskać dostęp do danych takich jak listy pracowników i listy płac, można też rozliczać czas pracy i urlopy. W połączeniu z kalendarzem mobilnym dla pracowników to praktyczne narzędzie HR z dostępem z każdego miejsca.
Komunikatory
Niezbędne do szybkiej wymiany informacji ze współpracownikami poza e-mailem. Dzięki nim można kontaktować się taniej i wygodniej, także w miejscach, w których nie można przeprowadzić rozmowy.
CRM i media społecznościowe
Aplikacje mobilne dla firm znacznie usprawniły relacje z klientami. Teraz dzięki programom social media można mieć z nimi stały kontakt, a wydajne zarządzanie relacjami z klientami wspierają systemy CRM.
źródło: Materiały prasowe