Archiwalne

Najwięksi gracze rynku telekomunikacyjnego w Polsce

23.05.2013

Na rynku usług telekomunikacyjnych panuje dość duża konkurencja ze strony trzech prężnie działających operatorów telefonii mobilnej. Pojawili się także operatorzy wirtualni, jednak ich udział w rynku jest na razie znikomy. Praktycznie wszystkie największe firmy telekomunikacyjne oferują najnowsze dostępne rozwiązania technologiczne. Przewagę konkurencyjną starają się więc zdobyć między innymi dzięki wysokiej jakości świadczonych usług. To jedna z możliwości, którą taki operator może się wyróżnić na tle konkurencji.

Wydaje się, że tak intensywny wzrost na rynku usług telefonii mobilnej, jaki miał miejsce całkiem nie tak dawno, jest już nierealny. Rynek w pewnym stopniu jest już nasycony. Na chwilę obecną niezwykle trudno byłoby zaistnieć nowemu operatorowi i zdobyć poważniejszy udział w rynku. Wiązało by się to z pewnością z ogromnymi kosztami. Warto więc przyjrzeć się najważniejszym graczom na krajowej arenie telekomunikacyjnej, którzy posiadając 85 udziałów w rynku, dyktują na nim warunki. Pozycja trzech największych liderów Orange, Plusa oraz T-mobile, jest stabilna. Pewnym zagrożeniem może być jedynie sieć Play, która szybko przejmuje klientów pozostałych sieci. Do początków 2007 roku, rynek telefonii komórkowej był bowiem podzielony między trzech operatorów: Erę, Orange i Plusa. Wtedy to pojawił się czwarty poważny operator P4, który przedstawił ofertę Play.

Jednym z trzech największych podmiotów jest sieć Orange, należąca do operatora PTK Centertel, która zastąpiła w 2005 roku Ideę. Kolejnym wielkim graczem na rynku jest sieć Plus, której operatorem jest firma Polkomtel S.A. Zaistniała ona razem z siecią Era w 1996 roku. Do jednej z trzech największych sieci łączności komórkowej zalicza się jeszcze T-mobile. Sieć ta powstała w wyniku przeobrażenia w procesie rebrandingu dobrze znanej Ery w globalną sieć T-mobile. Transakcja ta pozwoliła umocnić firmie swoją pozycję na rynku. Wymusiła również na pozostałych graczach większą aktywność jeśli chodzi o promocję swoich usług. Na tych wszystkich zmianach korzysta abonent. Wielką trojkę stara się dogonić jeszcze sieć Play, która należy do firmy P4.

Przez ponad 20 lat od zaistnienia na polskim rynku pierwszego aparatu telefonii mobilnej zmieniło się bardzo wiele. Jedynie sieci, które swoją działalność rozpoczęły w latach 90-tych ubiegłego wieku, pozostały na rynku. Zagarnęły one zdecydowaną większość udziału w rynku telefonii mobilnej. Udało im się pokryć ponad 95 procent powierzchni Polski zasięgiem swoich nadajników. Maszty tych anten na stałe zadomowiły się już w krajobrazie Polski.

źródło: własne

News Sprzedaż odzieży w internecie. Jak zacząć i czego oczekiwać?

Światowy rynek mody przynosi niebotyczne zyski koncernom odzieżowym. W świecie wielkich marek na szczęście jest jeszcze miejsce dla małych producentów ubrań. Zapotrzebowanie na odzież spoza sieciowych sklepów można wykorzystać. Dlaczego warto to zrobić i od czego zacząć? czytaj więcej

News Różnorodność siły roboczej: Jak Polska staje się domem dla pracowników z całego świata

Polska gospodarka rozwija się w szybkim tempie, co przyciąga pracowników z różnych zakątków globu. Rynek pracy w Polsce charakteryzuje się rosnącym zapotrzebowaniem na pracowników, szczególnie w sektorach takich jak budownictwo, rolnictwo, usługi i IT. To z kolei otwiera drzwi dla obcokrajowców poszukujących nowych możliwości zatrudnienia. W tym artykule przyjrzymy się, skąd pochodzą ci pracownicy i jak wpływają na polski rynek pracy. czytaj więcej

News Przegląd i prognozy rozwoju rynku telekomunikacyjnego w Polsce na lata 2023-2028

Odkryj kluczowe aspekty i przyszłość rynku telekomunikacyjnego w Polsce, analizując unikalne dane, trendy konsumenckie oraz prognozy rozwoju na najbliższe lata. czytaj więcej

News Raport UKE: mniej kart SIM, mniej SMS-ów

Z opublikowanego właśnie przez UKE „Raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w 2016 roku” wynika, że na koniec 2016 roku aktywnych było 55,5mln kart SIM, czyli o 2 procent mniej, niż rok wcześniej. Ten spadek to efekt wprowadzenia przepisów wprowadzających obowiązek rejestracji kart prepaid. Znacznemu zmniejszeniu uległa również liczba wysłanych SMS-ów. Użytkownicy polskich sieci komórkowych w ubiegłym roku wysłali ogółem 50,2 mld wiadomości tekstowych, o 1,7mld mniej niż w 2015 roku. Rośnie natomiast liczba kart Machine2Machine zarejestrowanych w sieciach polskich operatorów. W 2016 roku było 2,5 mln takich kart, co oznacza, że w ubiegłym roku liczba kart M2M wzrosła o 671 tysięcy. czytaj więcej