EXATEL S.A. zapewni część łączy telekomunikacyjnych w ramach realizowanego przez ATM S.A. rządowego projektu budowy Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej dla obsługi numeru alarmowego 112. W dniu 13 maja br. została zawarta pomiędzy EXATEL S.A. i ATM S.A. umowa w tej sprawie - o łącznej wartości 71 780 092,00 zł netto.
„To dla nas prawdziwy sukces z kilku powodów. Jest to największy kontrakt w historii EXATEL, który będzie miał odzwierciedlenie w przychodach i wynikach Spółki w perspektywie najbliższych lat, ale także dowód na to, jak dużym zaufaniem na rynku cieszy się zarządzana przez nas Firma. Projekt dotyczy bardzo ważnego dla Polski obszaru, którego celem jest poprawa bezpieczeństwa wszystkich obywateli” – powiedział Piotr Błędziński, Wiceprezes Zarządu EXATEL S.A. ds. Marketingu i Sprzedaży.
Wyjaśnił, że łącza telekomunikacyjne są główną częścią budowy platformy telekomunikacyjnej, realizującej przyjmowanie i obsługę wywołań alarmowych na numer 112 oraz inne numery alarmowe.
„W ramach realizacji projektu OST 112 zdecydowaliśmy się na współpracę z największymi operatorami telekomunikacyjnymi, którzy są w stanie zapewnić łącza w skali całego kraju. ATM odpowiada za całość projektu budowy, wdrożenia i późniejszego utrzymania sieci na potrzeby numeru alarmowego, a współpraca z firmą EXATEL, którą postrzegamy jako rzetelnego i sprawdzonego partnera, daje gwarancję jakości i terminowości wykonania projektu” – powiedział Roman Szwed, Prezes Zarządu ATM S.A.
„Kontrakt z ATM SA został zawarty na okres do grudnia 2013 roku. Zgodnie z zapisami umowy, EXATEL jest zobowiązany dostarczyć łącza o bardzo dużych przepływnościach, a pierwsze z nich planuje oddać do użytku jeszcze w tym roku” – powiedział Aleksander Biernacki, Dyrektor Departamentu Administracji Publicznej w EXATEL S.A. Podkreślił jednocześnie, że EXATEL ma wieloletnie doświadczenie w obsłudze sektora administracji publicznej. „Z naszych usług korzysta większość jednostek administracji państwowej w kraju m.in. Ministerstwo Obrony Narodowej, Policja, Ministerstwo Sprawiedliwości, a także Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa” - dodał.
Obsługa numeru alarmowego 112 w ramach Ogólnopolskiej Sieci Teleinformatycznej wiąże się z realizacją zaleceń unijnych, wynikających z Dyrektywy 2002/22/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 7 marca 2002 r. Całościowy projekt OST 112 ma na celu poprawę jakości współdziałania jednostek organizacyjnych: Policji, Państwowej Straży Pożarnej i Państwowego Ratownictwa Medycznego, w zakresie obsługi wywołań na numery alarmowe, umożliwiając sprawną realizację zadań związanych z ratownictwem i zapewnieniem bezpieczeństwa publicznego.
źródło: Exatel