Archiwalne

Netia - bardzo dobry początek 2009 roku

07.05.2009

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

7 maja 2009 r. - Netia SA ogłosiła wyniki finansowe za I kwartał 2009 roku. Przychody Spółki wzrosły do poziomu 375,7 mln PLN, a EBITDA wyniosła 69,9 mln PLN. W pierwszym kwartale zaszły zmiany w strukturze właścicielskiej Netii, a w celu obniżenia rocznej bazy kosztów operacyjnych rozpoczęto wdrażanie kompleksowego projektu redukcji kosztów.

 „Netia doskonale rozpoczęła 2009 r., osiągając w pierwszym kwartale, zgodnie z oczekiwaniami, bardzo dobre wyniki. Zawdzięczamy to, między innymi, skutecznej realizacji strategii wzrostu przez rozwój usług szerokopasmowych. Odnotowaliśmy także dalszy wzrost przychodów z tytułu nabycia Tele2 Polska, oraz znaczącą poprawę rentowności” – powiedział Mirosław Godlewski, Prezes Zarządu Netii. – „W kolejnych kwartałach 2009 r. zamierzamy skoncentrować się na inicjatywach strategicznych zapewniających wzrost w perspektywie długoterminowej, czyli na rozbudowie bazy klientów 2 play (internet i telefon) generujących wyższe marże, dalszym rozwoju usług na bazie LLU oraz zakończeniu integracji Tele2 Polska. Cieszy nas, że już w pierwszym kwartale aż jedna trzecia nowych klientów zdecydowała się na usługi 2 play.”

Dane finansowe
Przychody z działalności kontynuowanej Netii wzrosły do poziomu 375,7 mln PLN tj. o 64% w porównaniu do I kw. 2008 r. oraz o 2% wobec IV kw. 2008 r. EBITDA wyniosła 69,9 mln PLN, co stanowiło wzrost o 107% w stosunku do I kw. 2008 r. oraz o 21% w porównaniu z IV kw. 2008 r.

Strata operacyjna Spółki wyniosła w I kw. 2009 r. 3,0 mln PLN w stosunku do straty operacyjnej odpowiednio 29,1 mln PLN za I kw. 2008 r. i 14,7 mln PLN za IV kw. 2008 r. Strata netto wyniosła 6,4 mln PLN w porównaniu do straty  netto w kwocie 55,3 mln PLN odnotowanej w I kw. 2008 r. i 10, 1 mln PLN w IV kw. 2008 r.

Środki pieniężne i ich ekwiwalenty wykazane przez Netię na dzień 31 marca 2009 r. wyniosły
170,8 mln PLN. Dodatkowo, Netia posiadała obligacje skarbowe w kwocie nominalnej 20,0 mln PLN, a środki dostępne w ramach linii kredytowej wynosiły 375,0 mln PLN. Spółka dysponuje środkami na pełne sfinansowanie realizacji planów rozwoju, co pozwala jej rozważać dalsze akwizycje w segmencie usług głosowych i szerokopasmowych na polskim rynku telekomunikacyjnym.

W I kw. 2009 r. Netia rozpoczęła realizację kompleksowego programu redukcji kosztów pod nazwą „Profit”. Jego celem jest redukcja, począwszy od 2010 r., kosztów operacyjnych o 100 mln PLN w skali roku. Przewidywane oszczędności, uzyskane w wyniku tej inicjatywy w 2009 r. to około 20 mln PLN.

Rozwój bazy klientów i plany migracji na LLU
Liczba klientów usług szerokopasmowych w I kw. 2009 r. wzrosła do 441 266. Stanowi to wzrost o 7% z poziomu 413 645 na dzień 31 grudnia 2008 r. oraz o 72% z poziomu 256 922 na dzień 31 marca 2008 r. Usługi dla 43% klientów szerokopasmowych świadczone są poprzez własną sieć miedzianą Netii oraz z wykorzystaniem infrastruktury Fast Ethernet i WiMAX.

Baza klientów usług głosowych (własna sieć + WLR) wyniosła 1 105 043 na dzień 31 marca 2009 r. Daje to wzrost o 4% z poziomu 1 065 516 na dzień 31 grudnia 2008 r. oraz o 145% z poziomu 451 284 na dzień 31 marca 2008 r. Usługi dla 36% klientów usług głosowych świadczone są poprzez własną sieć miedzianą Netii oraz z wykorzystaniem infrastruktury WiMAX.

Netia rozwija usługi oparte na dostępie do lokalnej pętli abonenckiej (LLU), zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Planuje również migrację klientów na usługi LLU - zakończono fazę testową, poprzedzającą ten proces. Począwszy od II kw. 2009 r. Spółka planuje przenieść do końca 2009 r. ponad 20.000 klientów BSA i BSA+WLR na LLU.

Zmiany właścicielskie
6 marca 2009 r. Novator Telecom Poland II S.a.r.l., ówcześnie największy udziałowiec Netii, zbył pakiet 30.33%  posiadanych akcji w ramach transakcji pakietowych zawartych na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Akcje Spółki zostały następnie nabyte przez inwestorów instytucjonalnych, w tym podmioty polskie. Struktura akcjonariatu na dzień 31 marca, b.r. wyglądała następująco:

  • Third Avenue Management LLC 24,1%  
  • SISU Capital Ltd. 10%
  • ING OFE 9,5%
  • Pioneer Pekao Investment Management SA 8,8%
  • Obrót publiczny GPW 47,6%

W odniesieniu do zmian w strukturze właścicielskiej spółki wprowadzono zmiany w Radzie Nadzorczej Netii. Obecnie Rada Nadzorcza składa się z 9 członków, z których 6 zostało powołanych na ostatnim Zgromadzeniu Akcjonariuszy.

Podtrzymane prognozy na 2009 r.
Netia podtrzymuje prognozę na 2009 r. Zakłada ona pozyskanie łącznie 525.000 klientów usług szerokopasmowych, 1.150.000 klientów usług głosowych oraz uwolnienie łącznie 300 węzłów LLU na koniec 2009 r. Prognoza nie uwzględnia bazy klientów możliwej do pozyskania w ramach kolejnych potencjalnych akwizycji spółek ethernetowych. Prognoza przychodów szacowana jest na poziomie 1.520,0 mln zł, prognoza skorygowanego zysku EBITDA (z wyłączeniem jednorazowych kosztów restrukturyzacji w ramach projektu „Profit”) na poziomie 290,0 mln zł, prognoza zysku EBITDA oczekiwana jest na poziomie 265,0 mln PLN, a przewidywane nakłady inwestycyjne wyniosą 260,0 mln PLN.

źródło: Netia


Netia Nowe promocje Netii dla małego biznesu

Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą lub małe firmy, wybierając internet (nawet 900 Mb/s) w Netii, otrzymają za symboliczną złotówkę Telewizją Osobistą i dostęp do HBO przez 2 miesiące gratis. W ramach letniej odsłony promocji MultiPlan Firma można też m.in. zakupić w bardzo atrakcyjnych cenach usługi mobilne. czytaj więcej

Netia Netia odświeżyła swoją ofertę promocyjną

W zależności o wybranego pakietu z TV, operator dodaje HBO HD (z HBO GO) przez 2 lub 3 miesiące gratis, bez zobowiązań. W cenie internetu światłowodowego 100 Mb/s (49,90 zł miesięcznie) przez pierwsze 3 miesiące Klienci otrzymają łącze o prędkości 300 Mb/s. Do internetu i pakietów na sieci własnej Netia dodaje gratis usługę mobilną z nielimitowanymi połączeniami głosowymi w Polsce. czytaj więcej

Netia Rusza konkurs Netii na innowacyjne produkty z obszaru ICT

Netia ogłosiła konkurs na innowacyjne produkty z obszaru IT, Big Data, digital marketing, WIFI i cloud dla klientów biznesowych. Celem i jednocześnie nagrodą w konkursie jest stworzenie z wybranymi partnerami nowych usług i produktów, które będą oferowane Klientom Netii. czytaj więcej

Netia Netia na podbój rynku MŚP. Omnichannelowa komunikacja w chmurze

Netia chce zawojować rynek małych i średnich firm swoją nową ofertą dotyczącą zintegrowanej komunikacji w chmurze, skrojoną specjalnie pod potrzeby i możliwości tego segmentu. Od 1 lipca br. za symboliczną złotówkę można aktywować usługę Nowej Netii, która umożliwia swobodne wykonywanie i odbieranie połączeń z smartfonu, tabletu, czy laptopa - przy wykorzystaniu dowolnego numeru stacjonarnego – w dogodnym dla siebie miejscu. czytaj więcej

Netia Kolokacja Netii z najnowocześniejszym systemem gaśniczym

Netia zakończyła pierwszy etap modernizacji oraz rozbudowy swojego Data Center w Warszawie. Obecnie, jako pierwsza firma w Polsce, dysponuje w swoim Centrum Kolokacji najnowocześniejszym systemem gaśniczym z „cichymi dyszami”. czytaj więcej

Netia Komunikacja zintegrowana w chmurze Netii obsypana nagrodami

„Nowa Netia”, czyli kompleksowe rozwiązanie komunikacji zintegrowanej w chmurze, zostało wyróżnione dwoma prestiżowymi nagrodami – „Best in Cloud 2017” magazynu Computerworld oraz „Turbiny Polskiej Gospodarki 2017” Gazety Finansowej. czytaj więcej

Netia Netia z nagrodą "Premium Brand"

Po raz 12. Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” ogłosiła laureatów badania reputacji osób oraz marek. Wśród uhonorowanych w tym roku marek znalazła się także Netia. Firma otrzymała tytuł „Marki Wysokiej Reputacji – Premium Brand”. czytaj więcej

Netia Kamera! Akcja! Startuje Netia Off Camera

Dzisiaj, 28 kwietnia, startuje jeden z największych festiwali kina niezależnego w tej części Europy. Netia Off Camera potrwa kilka dni i przyniesie wszystkim uczestnikom niezapomniane wrażenia. Jubileuszowa 10. edycja to masa atrakcji, nie tylko tych filmowych. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za I kw. 2017 r.

Netia S.A. zaprezentowała wyniki finansowe za I kw. 2017 roku. Spółka osiągnęła przychody w wysokości 365 mln zł (-2 proc. k-d-k) i utrzymuje relatywnie stabilną rentowność, wyrażoną Skorygowanym zyskiem EBITDA w kwocie 96 mln zł (marża 26,3 proc.). Spółka odnotowała przy tym blisko 12 mln zł zysku netto. czytaj więcej

Netia Netia Światłowód – kampanie lokalne w 17 miastach

W kwietniu Netia rozpoczęła nową kampanię promocyjną, pod hasłem: "Światłowód Netii jest już w Twoim mieście". Zgodnie ze strategią, polegającą na możliwie najbliższej, bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami, sięgnięto wyłącznie po lokalne nośniki reklamowe i media. czytaj więcej

Netia Nowe promocje Netii dla małego biznesu

Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą lub małe firmy, wybierając internet (nawet 900 Mb/s) w Netii, otrzymają za symboliczną złotówkę Telewizją Osobistą i dostęp do HBO przez 2 miesiące gratis. W ramach letniej odsłony promocji MultiPlan Firma można też m.in. zakupić w bardzo atrakcyjnych cenach usługi mobilne. czytaj więcej

Netia Netia odświeżyła swoją ofertę promocyjną

W zależności o wybranego pakietu z TV, operator dodaje HBO HD (z HBO GO) przez 2 lub 3 miesiące gratis, bez zobowiązań. W cenie internetu światłowodowego 100 Mb/s (49,90 zł miesięcznie) przez pierwsze 3 miesiące Klienci otrzymają łącze o prędkości 300 Mb/s. Do internetu i pakietów na sieci własnej Netia dodaje gratis usługę mobilną z nielimitowanymi połączeniami głosowymi w Polsce. czytaj więcej

Netia Rusza konkurs Netii na innowacyjne produkty z obszaru ICT

Netia ogłosiła konkurs na innowacyjne produkty z obszaru IT, Big Data, digital marketing, WIFI i cloud dla klientów biznesowych. Celem i jednocześnie nagrodą w konkursie jest stworzenie z wybranymi partnerami nowych usług i produktów, które będą oferowane Klientom Netii. czytaj więcej

Netia Netia na podbój rynku MŚP. Omnichannelowa komunikacja w chmurze

Netia chce zawojować rynek małych i średnich firm swoją nową ofertą dotyczącą zintegrowanej komunikacji w chmurze, skrojoną specjalnie pod potrzeby i możliwości tego segmentu. Od 1 lipca br. za symboliczną złotówkę można aktywować usługę Nowej Netii, która umożliwia swobodne wykonywanie i odbieranie połączeń z smartfonu, tabletu, czy laptopa - przy wykorzystaniu dowolnego numeru stacjonarnego – w dogodnym dla siebie miejscu. czytaj więcej

Netia Kolokacja Netii z najnowocześniejszym systemem gaśniczym

Netia zakończyła pierwszy etap modernizacji oraz rozbudowy swojego Data Center w Warszawie. Obecnie, jako pierwsza firma w Polsce, dysponuje w swoim Centrum Kolokacji najnowocześniejszym systemem gaśniczym z „cichymi dyszami”. czytaj więcej

Netia Komunikacja zintegrowana w chmurze Netii obsypana nagrodami

„Nowa Netia”, czyli kompleksowe rozwiązanie komunikacji zintegrowanej w chmurze, zostało wyróżnione dwoma prestiżowymi nagrodami – „Best in Cloud 2017” magazynu Computerworld oraz „Turbiny Polskiej Gospodarki 2017” Gazety Finansowej. czytaj więcej

Netia Netia z nagrodą "Premium Brand"

Po raz 12. Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” ogłosiła laureatów badania reputacji osób oraz marek. Wśród uhonorowanych w tym roku marek znalazła się także Netia. Firma otrzymała tytuł „Marki Wysokiej Reputacji – Premium Brand”. czytaj więcej

Netia Kamera! Akcja! Startuje Netia Off Camera

Dzisiaj, 28 kwietnia, startuje jeden z największych festiwali kina niezależnego w tej części Europy. Netia Off Camera potrwa kilka dni i przyniesie wszystkim uczestnikom niezapomniane wrażenia. Jubileuszowa 10. edycja to masa atrakcji, nie tylko tych filmowych. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za I kw. 2017 r.

Netia S.A. zaprezentowała wyniki finansowe za I kw. 2017 roku. Spółka osiągnęła przychody w wysokości 365 mln zł (-2 proc. k-d-k) i utrzymuje relatywnie stabilną rentowność, wyrażoną Skorygowanym zyskiem EBITDA w kwocie 96 mln zł (marża 26,3 proc.). Spółka odnotowała przy tym blisko 12 mln zł zysku netto. czytaj więcej

Netia Netia Światłowód – kampanie lokalne w 17 miastach

W kwietniu Netia rozpoczęła nową kampanię promocyjną, pod hasłem: "Światłowód Netii jest już w Twoim mieście". Zgodnie ze strategią, polegającą na możliwie najbliższej, bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami, sięgnięto wyłącznie po lokalne nośniki reklamowe i media. czytaj więcej