Archiwalne

Netia ogłasza wyniki za pierwszy kwartał roku 2008

15.05.2008

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Netia ogłosiła dziś niepodlegające badaniu wyniki za I kw. 2008 r.

Dane finansowe

Przychody z działalności kontynuowanej zwiększyły dynamikę wzrostu do 22% w porównaniu z I kw. 2007 r. oraz o 8% w stosunku do poprzedniego kwartału. Przychody z działalności kontynuowanej wzrosły do 228,7 mln zł (64,9 mln euro), a uwzględniając działalność hurtową, zbytą w ciągu I kw. 2008 r. na rzecz spółki Mediatel SA, przychody ogółem osiągnęły kwotę 237,5 mln zł (67,1 mln euro).

EBITDA za I kw. 2008 r. wzrosła do 33,8 mln zł (9,6 mln euro) z poziomu 17,7 mln zł za IV kw. 2007 r. przy porównywalnym wolumenie nowo pozyskanych klientów usług szerokopasmowych i głosowych.

Zarząd potwierdza prognozę na 2008 r., zakładającą przychody powyżej poziomu 950,0 mln zł i EBITDA powyżej 125,0 mln zł przy bazie klientów wynoszącej ponad 400.000 dla usług szerokopasmowych i ponad 580.000 dla usług głosowych.

Netia zamknęła transakcję sprzedaży pakietu udziałów w P4 Sp. z o.o. („P4”) za kwotę 131,8 mln euro w dniu 30 kwietnia 2008 r. Spółka zrealizowała 66% zwrot z inwestycji kapitałowej w P4 oraz pozyskała środki finansowe do realizacji strategii wzrostu na rynku usług szerokopasmowych wystarczające do osiągnięcia pozytywnego przepływu środków pieniężnych prognozowanego w 2010 r.

Po zbyciu udziałów w P4, środki pieniężne netto, wykazane w prowizorycznych danych finansowych Netii, wynosiły 338,2 mln zł (95,9 mln euro). Zysk z tej transakcji, który zostanie wykazany w II kw. 2008 r. został prowizorycznie oszacowany na kwotę 353,4 mln zł (100,2 mln euro).

Dane operacyjne

Baza klientów usług szerokopasmowych zwiększyła się do 256.922 na dzień 31 marca 2008 r. wykazując wzrost o 18% z poziomu 217.518 na dzień 31 grudnia 2007 r. oraz o 152% z poziomu 101.822 na dzień 31 marca 2007 r. W dniu 15 maja 2008 r. baza klientów usług szerokopasmowych przekroczyła liczbę 270.000. Spółka zamierza pozyskać łącznie ponad 400.000 klientów usług szerokopasmowych do końca 2008 r.

Netia osiągnęła pozycję zdecydowanego lidera wśród polskich alternatywnych operatorów telekomunikacyjnych w zakresie usług szerokopasmowych. Opublikowane dane szacunkowe nt. udziału w rynku wskazują, że w ciągu I kw. 2008 r. Netia pozyskała 17% wszystkich nowych przyłączeń netto dla usług szerokopasmowych.

Do dnia 31 marca 2008 r. baza klientów usług głosowych wzrosła do 451.284 z poziomu 421.752 na dzień 31 grudnia 2007 r., dzięki pozyskaniu w I kw. 2008 r. 33.213 nowych klientów usług WLR.

Netia jako pierwszy operator alternatywny uruchomiła w pełni usługi z wykorzystaniem dostępu do lokalnej pętli abonenckiej TP (LLU), dzięki czemu Spółka ma możliwość oferowania od 2008 r. własnych usług, innych od oferty TP, klientom tego operatora. Po pierwszym etapie wdrożenia ww. usług w I kw. 2008 r., w dniu 5 maja 2008 r. Netia rozpoczęła w wybranych lokalizacjach pierwszą kampanię promocyjną dla usług świadczonych w oparciu o LLU.

źródło: Netia

Netia Nowe promocje Netii dla małego biznesu

Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą lub małe firmy, wybierając internet (nawet 900 Mb/s) w Netii, otrzymają za symboliczną złotówkę Telewizją Osobistą i dostęp do HBO przez 2 miesiące gratis. W ramach letniej odsłony promocji MultiPlan Firma można też m.in. zakupić w bardzo atrakcyjnych cenach usługi mobilne. czytaj więcej

Netia Netia odświeżyła swoją ofertę promocyjną

W zależności o wybranego pakietu z TV, operator dodaje HBO HD (z HBO GO) przez 2 lub 3 miesiące gratis, bez zobowiązań. W cenie internetu światłowodowego 100 Mb/s (49,90 zł miesięcznie) przez pierwsze 3 miesiące Klienci otrzymają łącze o prędkości 300 Mb/s. Do internetu i pakietów na sieci własnej Netia dodaje gratis usługę mobilną z nielimitowanymi połączeniami głosowymi w Polsce. czytaj więcej

Netia Rusza konkurs Netii na innowacyjne produkty z obszaru ICT

Netia ogłosiła konkurs na innowacyjne produkty z obszaru IT, Big Data, digital marketing, WIFI i cloud dla klientów biznesowych. Celem i jednocześnie nagrodą w konkursie jest stworzenie z wybranymi partnerami nowych usług i produktów, które będą oferowane Klientom Netii. czytaj więcej

Netia Netia na podbój rynku MŚP. Omnichannelowa komunikacja w chmurze

Netia chce zawojować rynek małych i średnich firm swoją nową ofertą dotyczącą zintegrowanej komunikacji w chmurze, skrojoną specjalnie pod potrzeby i możliwości tego segmentu. Od 1 lipca br. za symboliczną złotówkę można aktywować usługę Nowej Netii, która umożliwia swobodne wykonywanie i odbieranie połączeń z smartfonu, tabletu, czy laptopa - przy wykorzystaniu dowolnego numeru stacjonarnego – w dogodnym dla siebie miejscu. czytaj więcej

Netia Kolokacja Netii z najnowocześniejszym systemem gaśniczym

Netia zakończyła pierwszy etap modernizacji oraz rozbudowy swojego Data Center w Warszawie. Obecnie, jako pierwsza firma w Polsce, dysponuje w swoim Centrum Kolokacji najnowocześniejszym systemem gaśniczym z „cichymi dyszami”. czytaj więcej

Netia Komunikacja zintegrowana w chmurze Netii obsypana nagrodami

„Nowa Netia”, czyli kompleksowe rozwiązanie komunikacji zintegrowanej w chmurze, zostało wyróżnione dwoma prestiżowymi nagrodami – „Best in Cloud 2017” magazynu Computerworld oraz „Turbiny Polskiej Gospodarki 2017” Gazety Finansowej. czytaj więcej

Netia Netia z nagrodą "Premium Brand"

Po raz 12. Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” ogłosiła laureatów badania reputacji osób oraz marek. Wśród uhonorowanych w tym roku marek znalazła się także Netia. Firma otrzymała tytuł „Marki Wysokiej Reputacji – Premium Brand”. czytaj więcej

Netia Kamera! Akcja! Startuje Netia Off Camera

Dzisiaj, 28 kwietnia, startuje jeden z największych festiwali kina niezależnego w tej części Europy. Netia Off Camera potrwa kilka dni i przyniesie wszystkim uczestnikom niezapomniane wrażenia. Jubileuszowa 10. edycja to masa atrakcji, nie tylko tych filmowych. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za I kw. 2017 r.

Netia S.A. zaprezentowała wyniki finansowe za I kw. 2017 roku. Spółka osiągnęła przychody w wysokości 365 mln zł (-2 proc. k-d-k) i utrzymuje relatywnie stabilną rentowność, wyrażoną Skorygowanym zyskiem EBITDA w kwocie 96 mln zł (marża 26,3 proc.). Spółka odnotowała przy tym blisko 12 mln zł zysku netto. czytaj więcej

Netia Netia Światłowód – kampanie lokalne w 17 miastach

W kwietniu Netia rozpoczęła nową kampanię promocyjną, pod hasłem: "Światłowód Netii jest już w Twoim mieście". Zgodnie ze strategią, polegającą na możliwie najbliższej, bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami, sięgnięto wyłącznie po lokalne nośniki reklamowe i media. czytaj więcej

Netia Nowe promocje Netii dla małego biznesu

Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą lub małe firmy, wybierając internet (nawet 900 Mb/s) w Netii, otrzymają za symboliczną złotówkę Telewizją Osobistą i dostęp do HBO przez 2 miesiące gratis. W ramach letniej odsłony promocji MultiPlan Firma można też m.in. zakupić w bardzo atrakcyjnych cenach usługi mobilne. czytaj więcej

Netia Netia odświeżyła swoją ofertę promocyjną

W zależności o wybranego pakietu z TV, operator dodaje HBO HD (z HBO GO) przez 2 lub 3 miesiące gratis, bez zobowiązań. W cenie internetu światłowodowego 100 Mb/s (49,90 zł miesięcznie) przez pierwsze 3 miesiące Klienci otrzymają łącze o prędkości 300 Mb/s. Do internetu i pakietów na sieci własnej Netia dodaje gratis usługę mobilną z nielimitowanymi połączeniami głosowymi w Polsce. czytaj więcej

Netia Rusza konkurs Netii na innowacyjne produkty z obszaru ICT

Netia ogłosiła konkurs na innowacyjne produkty z obszaru IT, Big Data, digital marketing, WIFI i cloud dla klientów biznesowych. Celem i jednocześnie nagrodą w konkursie jest stworzenie z wybranymi partnerami nowych usług i produktów, które będą oferowane Klientom Netii. czytaj więcej

Netia Netia na podbój rynku MŚP. Omnichannelowa komunikacja w chmurze

Netia chce zawojować rynek małych i średnich firm swoją nową ofertą dotyczącą zintegrowanej komunikacji w chmurze, skrojoną specjalnie pod potrzeby i możliwości tego segmentu. Od 1 lipca br. za symboliczną złotówkę można aktywować usługę Nowej Netii, która umożliwia swobodne wykonywanie i odbieranie połączeń z smartfonu, tabletu, czy laptopa - przy wykorzystaniu dowolnego numeru stacjonarnego – w dogodnym dla siebie miejscu. czytaj więcej

Netia Kolokacja Netii z najnowocześniejszym systemem gaśniczym

Netia zakończyła pierwszy etap modernizacji oraz rozbudowy swojego Data Center w Warszawie. Obecnie, jako pierwsza firma w Polsce, dysponuje w swoim Centrum Kolokacji najnowocześniejszym systemem gaśniczym z „cichymi dyszami”. czytaj więcej

Netia Komunikacja zintegrowana w chmurze Netii obsypana nagrodami

„Nowa Netia”, czyli kompleksowe rozwiązanie komunikacji zintegrowanej w chmurze, zostało wyróżnione dwoma prestiżowymi nagrodami – „Best in Cloud 2017” magazynu Computerworld oraz „Turbiny Polskiej Gospodarki 2017” Gazety Finansowej. czytaj więcej

Netia Netia z nagrodą "Premium Brand"

Po raz 12. Fundacja na rzecz reputacji marki „Premium Brand” ogłosiła laureatów badania reputacji osób oraz marek. Wśród uhonorowanych w tym roku marek znalazła się także Netia. Firma otrzymała tytuł „Marki Wysokiej Reputacji – Premium Brand”. czytaj więcej

Netia Kamera! Akcja! Startuje Netia Off Camera

Dzisiaj, 28 kwietnia, startuje jeden z największych festiwali kina niezależnego w tej części Europy. Netia Off Camera potrwa kilka dni i przyniesie wszystkim uczestnikom niezapomniane wrażenia. Jubileuszowa 10. edycja to masa atrakcji, nie tylko tych filmowych. czytaj więcej

Netia Wyniki finansowe Netia S.A. za I kw. 2017 r.

Netia S.A. zaprezentowała wyniki finansowe za I kw. 2017 roku. Spółka osiągnęła przychody w wysokości 365 mln zł (-2 proc. k-d-k) i utrzymuje relatywnie stabilną rentowność, wyrażoną Skorygowanym zyskiem EBITDA w kwocie 96 mln zł (marża 26,3 proc.). Spółka odnotowała przy tym blisko 12 mln zł zysku netto. czytaj więcej

Netia Netia Światłowód – kampanie lokalne w 17 miastach

W kwietniu Netia rozpoczęła nową kampanię promocyjną, pod hasłem: "Światłowód Netii jest już w Twoim mieście". Zgodnie ze strategią, polegającą na możliwie najbliższej, bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi klientami, sięgnięto wyłącznie po lokalne nośniki reklamowe i media. czytaj więcej