Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji
Netia SA zdecydowała, że podpisze umowę, w myśl której nie będzie pobierała opłat za połączenia realizowane w ramach Dziecięcego Telefonu Zaufania – 116 111.
Netia SA zdecydowała, że podpisze umowę w zakresie realizacji połączeń dla Dziecięcego Telefonu Zaufania, obsługiwanego przez Polkomtel wraz z Fundacją Dzieci Niczyje. W ramach umowy zrezygnuje z pobierania opłat, związanych z wykonywaniem połączeń dla numeru 116 111 od momentu uruchomienia platformy.
Projekt numerów interwencyjnych dla dzieci grupy „116” został zainicjowany w 2007 roku przez Komisję Europejską. Wezwała ona kraje Unii Europejskiej do jak najszybszego uruchomienia platformy. W Polsce wsparcia projektowi udzielił m.in. wicepremier Grzegorz Schetyna, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anna Streżyńska oraz Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak. Dotychczas pełnego wdrożenia projektu udało się dokonać jedynie na Węgrzech.
„Jesteśmy w pełni świadomi, jak wielkie znaczenie społeczne mają numery interwencyjne, zwłaszcza w przypadku najmłodszych. Dlatego bardzo się cieszymy, iż możemy udzielić wsparcia tej inicjatywie w Polsce, rezygnując z pobierania opłat za połączenia w ramach Dziecięcego Telefonu Zaufania.” – powiedziała Małgorzata Babik, rzecznik prasowy Netii.
„Wsparcie udzielone przez Netię jest godne naśladownictwa i mam nadzieję, że kolejni operatorzy również zdecydują się na podpisanie aneksu, umożliwiając jak najszybsze uruchomienie platformy.” – powiedział Eugeniusz Gaca, członek zarządu KIGEiT.
źródło: Netia