Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji
Netia podpisała kontrakt na świadczenie usług kurierskich z DPD Polska.
Netia kładzie ogromy nacisk na terminowość dostaw, która jest dla tej firmy sprawą kluczową. W procesie poszukiwania operatora logistycznego, zdolnego zagwarantować szybkość i terminowość dostarczania przesyłek, niezależnie od lokalizacji odbiorcy, wybór firmy Netia padł na DPD Polska, firmę kurierską w segmencie usług wartości dodanej.
Istotnymi kryteriami wyboru firmy kurierskiej były wysoka jakość oferowanych usług oraz duża elastyczność w dostosowaniu systemu informatycznego. Z powyższych względów Netia zdecydowała się powierzyć swoje przesyłki DPD Polska, firmie, która dzięki swojemu zasięgowi i możliwościom operacyjnym, była w stanie zagwarantować kompleksową, szybką i terminową obsługę przesyłek.
Z uwagi na skalę swojej działalności (z usług dostępu do Internetu Netii korzysta ponad 270.000 klientów), dużą liczbę wysyłanych przesyłek (w okresie od maja 2007 do kwietnia 2008 DPD przewiozła 120 tys. przesyłek Netii) oraz czas potrzebny na ich przygotowanie i wystawienie dokumentów, Netia jest bardzo wymagającym Klientem. Netia oczekiwała od dostawcy usług logistycznych ustalenia konkretnych czasów odbioru przesyłek, jak również bardzo wysokiej jakości i skuteczności doręczeń.
W związku z potrzebami Netii firma DPD ustaliła konkretne przedziały czasowe doręczenia przesyłek (12-15:00, 15-18:00, 18-21:00 dla danego kodu pocztowego). Jednocześnie klienci firmy Netia w każdej chwili mają możliwość sprawdzenia m.in. dostępności kurierów DPD w poszczególnych lokalizacjach i strefach czasowych w całej Polsce. Oznacza to, że końcowy odbiorca może sam określić dogodny dla siebie czas i adres doręczenia: w miejscu zamieszkania, pracy, na wakacjach, czy w oddziale DPD. Odbiorca sam decyduje o chęci skorzystania z usług i opcji dodatkowych, definiując w ten sposób ostateczną cenę doręczenia.
Ponadto, wychodząc naprzeciw wysokim wymaganiom Netii w zakresie jakości i skuteczności doręczeń, DPD Polska zagwarantowała Netii takie usługi jak: dokumenty zwrotne, doręczenia do rąk własnych, weryfikację danych odbiorcy, powiadomienie SMS’em lub e-mail’em, a także usługę przesyłki zwrotnej, gwarantującą zwrot podpisanej umowy na usługi telekomunikacyjne od klienta już następnego dnia roboczego. Jednocześnie kurierzy DPD mają obowiązek uważnego sprawdzenia nie tylko tożsamości odbiorcy, ale i dokumentów warunkujących możliwość zawarcia umowy z Netią (np. opłacony rachunek telefoniczny, nie starszy niż 3 miesiące).
Ze względu na skalę współpracy, DPD Polska dedykowała do obsługi firmy Netia również wyspecjalizowanych pracowników Działu Obsługi Klienta. Do ich zadań należy stały kontakt z Netią, natychmiastowa pomoc w rozwiązaniu ewentualnych problemów oraz przygotowywanie i wysyłka do Netii codziennych raportów, zawierających statusy przesyłek.
źródło: Netia