1 czerwca 2009 na stronie lajt.newsweek.pl rusza mobilna wersja serwisu internetowego http://www.newsweek.pl/, przygotowanego we współpracy z producentem telefonów komórkowych, firmą Samsung – partnerem technologicznym projektu.
Dostęp do lajt.newsweek.pl jest otwarty dla wszystkich użytkowników telefonów komórkowych mających mobilny dostęp do Internetu.
Obecnie serwis lajt.newsweek.pl składa się z sześciu głównych działów: Polska, Świat, Biznes, Kultura, Społeczeństwo i Nauka. Informacje w nim zawarte będą aktualizowane codziennie. Dla posiadaczy dotykowych telefonów komórkowych firmy Samsung zostało przygotowane udogodnienie w postaci bezpośredniego dostępu do mobilnego serwisu poprzez widget – miniaplikację, która w łatwy sposób uruchamia w telefonie komórkowym wybrane funkcje lub treści online.
Widget bezpłatnie mogą pobrać użytkownicy modeli: Samsung Omnia, Samsung F480, Samsung Pixon, Samsung Avila oraz Samsung Ultra Touch wybierając w telefonie opcję „więcej widgetów”. W kolejnych dotykowych modelach widget będzie domyślnie zainstalowany przez producenta[1]. W najbliższych miesiącach Newsweek i Samsung Mobile planują wprowadzenie zupełnie nowych widgetów, niezwiązanych z serwisem lajt.newsweek.pl, jak również rozszerzenie treści serwisu o kolejne kategorie tematyczne.
Uruchomienie serwisu lajt.newsweek.pl wspiera kampania promocyjna w tytułach Axel Springer Polska. Kreację przygotowała agencja BBDO Warszawa.
[1] Dostępność widgetu zależeć będzie od zainstalowanej wersji oprogramowania oraz operatora telefonii komórkowej.
źródło: Samsung