Niemal 60 proc. firm zautomatyzuje interakcje z klientami w ciągu następnych dwóch lat
Według Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ), globalnego dostawcy oprogramowania i usług zwiększających jakość obsługi klienta, w bliskiej przyszłości wzrośnie stopień automatyzacji, a także integracji kanałów komunikacyjnych w branży contact center. Potwierdza to niedawna analiza strategiczna firmy Frost & Sullivan zatytułowana „Enterprise Priorities in Europe”, z której wynika, że do 2016 r. niemal 60 proc. firm zautomatyzuje interakcje z klientami, a około 50 proc. w pełni zintegruje kanały komunikacji.
Według badań Frost & Sullivan obecnie zaledwie 41 proc. interakcji z klientami jest w pełni zautomatyzowanych, ale w ciągu następnych dwóch lat trend ten będzie się rozwijał, do 60 proc. w 2016 r. Samoobsługa internetowa, IVR i aplikacje mobilne są automatycznymi kanałami, zatem przewidywany wzrost będzie dotyczył głównie automatyzacji poczty e-mail, czatów i mediów społecznościowych, w których obecnie występują zarówno interakcje zautomatyzowane, jak i manualne.
„Automatyzacja jest prostym efektem rosnącego nacisku na szybkość reakcji firmy na zapytanie klienta. Oczywiście, wymaga ona działania z głową. Jednak umiejętne wykorzystanie zaawansowanej technologii gwarantuje, że jakość usług i satysfakcja klientów nie zmniejszą się, mimo odpowiedzi udzielonej przez automat” - powiedział Marcin Grygielski, dyrektor regionalny na Europę Wschodnią w firmie Interactive Intelligence.
Wzrost automatyzacji przewidywany jest w centrach obsługi klienta praktycznie każdej wielkości i na wszystkich rynkach pionowych, z nieco większymi zwyżkami w branżach handlu detalicznego (19 proc.) i usług finansowych (12 proc.). Kraje nordyckie mają najniższy bieżący i przyszły udział w pełni zautomatyzowanych interakcji, odpowiednio 26 i 44 proc., podczas gdy największy wzrost automatyzacji spodziewany jest w Rosji, z 43 do 67 proc.
Integracja wszystkich kanałów kontaktu z klientami
Badania Frost & Sullivan wskazują, że obecnie tylko 25 proc. firm prowadzi procesy obsługi klienta z wykorzystaniem integracji wszystkich kanałów kontaktu, przy czym głównie są to przedsiębiorstwa posiadające rozbudowane centra obsługi. Równocześnie 50 proc. respondentów zadeklarowało plany przeprowadzenia całkowitej integracji kanałów komunikacji do 2016 r. (wzrost o 100 proc.).
Największy udział w pełni zintegrowanych kanałów kontaktu występuje w firmach z sektora opieki zdrowotnej (36 proc.), podczas gdy handel detaliczny zajmuje ostatnie miejsce (22 proc.). Ma się to jednak zmienić w ciągu następnych dwóch lat, gdy w branży handlowej liczba firm posiadających zintegrowane kanały komunikacji wzrośnie dwukrotnie, osiągając 56 proc., podczas gdy w opiece zdrowotnej udział ten zwiększy się jedynie do 45 proc.
źródło: Interactive Intelligence
News Jak działa aplikacja typu softphone?
W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcejNews Zarządzanie wizytówką Google - na co zwrócić szczególną uwagę?
Wizytówka w Google to nieodłączny element każdego biznesu działającego lokalnie. Fryzjer, restauracja, sklep obuwniczy, weterynarz – każdy z tych podmiotów nie tylko powinien posiadać profil Google Moja Firma, ale i aktywnie go prowadzić. Przekonaj się, co się pod tym kryje! czytaj więcejNews Jak wykorzystać Custom GPT for Business?
Chcesz w swojej firmie wprowadzić niestandardowy custom GPT for business? Rozwiązanie w dziedzinie sztucznej inteligencji mogą przyczynić się do efektywniejszego realizowania procesów w przedsiębiorstwie. Zerknij poniżej!1. Czym jest custom GPT for business?
2. Gdzie wykorzystać niestandardowego GPT?
3. Wypróbuj opcję tworzenia własnych niestandardowych chatbotów AI!
Dowiedz się, jak firmy takie jak możesz stworzyć i wdrożyć te zaawansowane technologie, aby napędzać innowacje i rozwój. czytaj więcej