Niemiecka grupa E-Plus pierwszym usługodawcą wykorzystującym rozwiązanie Alcatel-Lucent Advertising Selection Server
Firma Alcatel-Lucent poinformowała, że grupa E-Plus (należąca do grupy KPN) wykorzystuje wprowadzony niedawno na rynek Advertising Selection Server do obsługi usług reklamy mobilnej oferowanych za pośrednictwem spółki zależnej Gettings.
Stanowiąc ważny elementy oferty przeznaczonej na rynek mediów cyfrowych i reklamy, Advertising Selection Server oferuje zaawansowane zarządzanie kampaniami reklamowymi w telefonii komórkowej. Jest to możliwe dzięki wyrafinowanym algorytmom, które pozwalają operatorom telefonii komórkowej na prowadzenie skutecznych kampanii adresowanych do konkretnych grup użytkowników.
Rozwiązanie ADSS jest udostępniane firmie Gettings w hostingowym modelu biznesowym wypracowanym w wyniku ścisłej współpracy między firmą Alcatel-Lucent, a grupą E-Plus. Firma Gettings umożliwia reklamodawcom prowadzenie kampanii reklamowych skierowanych do konkretnego segmentu klientów grupy E-Plus, którzy wcześniej wyrazili zgodę na otrzymywanie reklam (opt-in).
„Reklama nie może być postrzegana jako kłopot. Szczególnie w przypadku telefonii komórkowej” — mówi Daniel Euler, dyrektor zarządzający firmy Gettings z grupy E-Plus. „Reklama mobilna będzie skuteczna tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie skoncentrowana na potrzebach odbiorców. Dostępny w ramach hostingu Advertising Selection Server firmy Alcatel-Lucent wyraźnie pomaga spełnić oczekiwania klientów dotyczące ukierunkowania reklam na konsumentów z wykorzystaniem rozwiązań firmy Gettings. Ponadto serwer doskonale współpracuje z naszym obecnym środowiskiem systemowym”.
Aplikacja firmy Gettings umożliwia klientom grupy E-Plus wybranie jednego z trzech pakietów — S, M lub L — i otrzymywanie od 10 do 25 reklam mobilnych tygodniowo. Advertising Selection Server pozwala użytkownikom ustalać preferencje, dzięki czemu otrzymują reklamy, które mogą być dla nich najbardziej interesujące z informacyjnego i rozrywkowego punktu widzenia. Klienci są bardziej zadowoleni, a reklamodawcy przeprowadzają skuteczniejsze kampanie reklamowe do starannie wybranej grupy docelowej.
Dzięki Advertising Selection Server usługodawcy uzyskują dostęp do cennych choć anonimowych danych tworzących profil abonenta. Daje to możliwość skuteczniejszego działania na rozwijającym się rynku reklam mobilnych, którego wartość w samych tylko Stanach Zjednoczonych ma wzrosnąć ze 160 mln USD w 2008 r. do 3,1 mld USD w 2013 r. (według Kelsey Group, luty 2009 r.).
Advertising Selection Server umożliwia operatorom telefonii komórkowej korzystanie z jednej platformy dostarczającej reklamy typu push (inicjowane przez platformę) i pull (inicjowane przez abonenta) w wiadomościach SMS i MMS oraz poprzez WAP — wszystko w ramach spersonalizowanych kampanii reklamowych opartych na preferencjach dobrowolnie wskazywanych przez abonentów. Advertising Selection Server oferuje również jedyny w swoim rodzaju interfejs umożliwiający zarządzanie komórkową przestrzenią reklamową. Pełni również funkcję wspólnego dla wszystkich reklamodawców webowego interfejsu. Rozwiązanie oferuje pakiet interfejsów API gwarantujący ścisłą integrację z usługami innych firm, obsługę systemów rozliczeniowych i profilowanie. Advertising Selection Server jest ogólnodostępny na całym świecie w ramach hostingu oraz jako rozwiązanie „pod klucz”.
Advertising Selection Server jest elementem wprowadzania w życie strategii Alcatela-Lucenta z zakresu reklamy i personalizacji treści, której celem jest dostarczanie klientom dopasowanych, interaktywnych i spersonalizowanych reklam za pomocą wszelkiego rodzaju kanałów komunikacyjnych. Poprzez szereg inicjatyw firma Alcatel-Lucent zwiększa jakość i atrakcyjność oferty reklamowej usługodawcy dzięki spersonalizowanym, interaktywnym, wymagającym zgody użytkownika działaniom marketingowym, które pomagają reklamodawcom w dotarciu do odpowiednich odbiorców i przekazaniu odpowiednich komunikatów za pomocą właściwego narzędzia i we właściwym czasie. Wykorzystanie nowatorskich formatów mediów cyfrowych umożliwia skuteczną komunikację między klientami i markami oraz wyświetlanie materiałów na urządzeniu wybranym przez konsumenta.
źródło: Alcatel-Lucent