Archiwalne

Nokia nadal proekologiczna

01.02.2008

Nokia przystąpiła do programu WWF Climate Savers, zobowiązując się do kontynuowania swoich chlubnych tradycji proekologicznych poprzez zwiększanie wydajności energetycznej oraz redukcję emisji dwutlenku węgla w ramach całej swojej działalności.

Firma dąży do oszczędzania energii na różne sposoby, między innymi poprzez zmniejszenie o połowę zużycia energii przez ładowarki urządzeń będących w trybie gotowości, używanie ekologicznych źródeł energii elektrycznej do zasilania 50% obiektów do roku 2010 oraz redukcję ogólnego zapotrzebowania na energię o 6% do roku 2012.

Cele te stanowią element obecnej strategii firmy Nokia mającej na celu zapobieganie zmianom klimatu. O zaangażowaniu firmy w tę dziedzinę świadczy przystąpienie do programu WWF Climate Savers, w ramach którego jedna z największych na świecie organizacji proekologicznych współpracuje z biznesem na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu.

"WWF wysoko ceni zobowiązania firmy Nokia w ramach programu Climate Savers, które mają na celu znaczące oszczędności energii zarówno w działalności firmy, jak i w wykorzystaniu jej produktów" - powiedział dyrektor generalny WWF James P. Leape. "Przystąpienie do programu firmy międzynarodowej o uznanej marce wśród konsumentów wzmacnia nasze przesłanie: musimy i możemy działać globalnie oraz szybko na rzecz ochrony klimatu".

Kirsi Sormunen, wiceprezes ds. ekologicznych firmy Nokia, powiedziała: "Jako największa na świecie firma z branży komunikacji mobilnej, ponosimy odpowiedzialność za rolę, jaką odgrywamy w reagowaniu na zmiany klimatu. Nie chodzi tu o ofiarne gesty, tylko o codzienne działania, które - biorąc pod uwagę skalę naszej działalności oraz 900 milionów użytkowników urządzeń Nokia na całym świecie - mogą mieć olbrzymi wpływ. Ma to także znaczenie biznesowe, ponieważ pomaga nam w znajdowaniu nowych sposobów na wydajność i innowacyjność".

Zobowiązania firmy Nokia w ramach programu WWF Climate Savers wynikają z dotychczasowych osiągnięć firmy w zakresie zwiększania wydajności energetycznej. Firma stawia sobie między innymi następujące cele:

Wydajność energetyczna produktów Około dwóch trzecich energii zużywanej przez telefon komórkowy marnuje się, gdy telefon jest w pełni naładowany i odłączony, ale ładowarka pozostaje podłączona do kontaktu. Przez ostatnie 9 lat firma Nokia zredukowała średnią ilość energii zużywanej w ten sposób przez ładowarki o ponad 50%, a jej najlepsza w swojej klasie ładowarka potrzebuje zaledwie jednej dziesiątej energii zużywanej przez jej zwykłe odpowiedniki.

Nokia dąży do zredukowania średniego zużycia energii przez bezczynne ładowarki o kolejne 50% do końca roku 2010. Do końca roku 2008 firma wprowadzi także we wszystkich swoich produktach komunikaty przypominające użytkownikom o konieczności odłączenia ładowarki od kontaktu po pełnym naładowaniu.

Biura i zakłady
W latach 2003–2006 dzięki projektom na rzecz oszczędzania energii w obiektach firmy Nokia w Europie, Ameryce Północnej i Południowej oraz w Chinach zmniejszono ogólne zużycie energii o 3,5%. Obecnie Nokia dąży do uzyskania dalszych oszczędności w latach 2007–2012. Mają one wynieść 6% poziomu z roku 2006.

Ekologiczne źródła energii
25% używanej obecnie energii elektrycznej w firmie Nokia na całym świecie pochodzi ze źródeł ekologicznych. Firma planuje zwiększenie tego poziomu do 50% w roku 2010.

źródło: Nokia