Coraz większa rzesza użytkowników telefonów chciałaby cieszyć się dobrodziejstwami VoIP w domowym zaciszu, bez konieczności kupowania drogich i rozbudowanych urządzeń wielofunkcyjnych. Firma ZyXEL Communications wychodzi im naprzeciw, wprowadzając na rynek prostą, jednoportową bramkę VoIP dedykowaną do użytku w domach lub małych firmach.
Bramka P2301R-P1C wyposażona jest w port FXS (służący do podłączenia tradycyjnego telefonu analogowego) oraz dwa porty ethernetowe. Pierwszy z nich służy do obsługi łącza internetowego, drugi zaś umożliwia podłączenie do bramki komputera lub przełącznika. Urządzenie pracuje w trybach: bridge – jako ATA, lub routing – pełniąc jednocześnie funkcję bramki internetowej z możliwością obsługi NAT. Dzięki funkcji „Any IP” podłączeni użytkownicy mogą uzyskać dostęp do zasobów Internetu bez konieczności dokonywania zmian w konfiguracji połączenia sieciowego na swoim komputerze.
Bramka obsługuje protokół SIPv2 i popularne kodeki głosowe: G.711, G.721 oraz opcjonalnie: G.726 i G.723. Dzięki funkcjonalności zarządzania pasmem oraz mechanizmowi QoS (Quality Of Service), zaimplementowanym w urządzeniu, zapewnia ono wysoką jakość połączeń głosowych oraz rezerwuje pasmo konieczne dla prawidłowego działania aplikacji multimedialnych. Na potrzeby VoIP produkt obsługuje znaczniki VLAN. Dodatkowo Prestige 2301R–P1C może pracować jako klient PPPoE oraz posiada wiele zaawansowanych funkcji – np. Dynamic DNS i IP Alias.
Urządzenie obsługuje takie funkcje głosowe, jak: połączenia oczekujące, przekazywanie i transferowanie połączeń oraz konferencje trójstronne. P2301R-P1C można szybko skonfigurować za pośrednictwem intuicyjnego interfejsu graficznego dostępnego przez przeglądarkę internetową lub wykorzystując protokoły Telnet, bądź SNMP v1/v2c.
Produkt dostępny jest od września 2007.
źródło: ZyXEL
News Jak działa aplikacja typu softphone?
W dobie technologii cyfrowych i pracy zdalnej coraz częściej zapominamy, do czego służy telefon stacjonarny. Ze świecą możesz dziś szukać tradycyjnych telefonów, ponieważ stopniowo wypierają je aplikacje internetowe, które znacznie taniej lub całkowicie darmowo łączą nas z całym światem. Jedną z takich aplikacji jest softphone, czyli rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych przez internet. Jak dokładnie działa softphone i dlaczego staje się nieodłącznym narzędziem współczesnych biznesów? czytaj więcejNews Skuteczność marketingu SMS w erze cyfrowej
W dzisiejszych czasach, kiedy dominujący udział w komunikacji marketingowej zdobyły platformy cyfrowe, takie jak media społecznościowe i e-mail marketing, marketing SMS zyskuje na znaczeniu jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi dotarcia do klientów. Marketing SMS, znany również jako reklama SMS, to strategia, która polega na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych do grupy docelowej w celu promocji produktów, usług lub budowania relacji z klientami. czytaj więcejNews Poznaj punkty dostępowe serii GWN firmy Grandstream
Punkty dostępowe Wi-Fi firmy Grandstream ewoluowały na przestrzeni lat. Od pierwszego punktu dostępowego Wi-Fi, GWN7600, po najnowsze modele z Wi-Fi 6E, urządzenia GWN są wykorzystywane przez klientów na całym świecie, pomagając firmom, szkołom i rządom w zapewnieniu potężnych sieci bezprzewodowych.Obecnie mamy ponad:
• 20 punktów dostępowych Wi-Fi,
• 6 routerów (wifi i przewodowych),
• 32 przełączniki sieciowe,
• 3 platformy do konfiguracji i zarządzania wdrożeniami
W tym artykule spojrzymy na serię GWN jako całość, przyglądając się różnicom, kluczowym funkcjom i dostarczając wstępną wiedzę potrzebną do rozpoczęcia pracy z naszymi punktami dostępowymi GWN.
czytaj więcej