Archiwalne

Nowa Netia - szybszy zysk netto, większe przychody

14.10.2008

Zobacz więcej szczegółów dla tej informacji

Netia aktualizuje plany na 2008 rok oraz średnioterminową prognozę na lata 2009-2012 w związku z zamknięciem przejęcia Tele2 Polska. Oczekiwany 55% wzrost EBITDA w 2009 roku, zysk netto spodziewany w 2010 roku oraz zwiększone przychody w najbliższych latach.

Po sfinalizowaniu transakcji przejęcia Tele 15 września 2008 r., Nowa Netia rozpoczęła wprowadzanie szeroko zakrojonego projektu integracji, a także zaktualizowała plany finansowe dla Grupy Netia.

„Dzięki skutecznie realizowanej strategii, ale i przejęciu Tele2  już w 2010 r. osiągniemy zysk netto, czyli szybciej niż to pierwotnie zakładaliśmy. Pozycja rynkowa Netii, jako lidera alternatywnych operatorów telekomunikacyjnych została istotnie wzmocniona w wyniku przejęcia Tele2. Pod względem przychodów Netia jest trzy razy większa, niż drugi alternatywny telekom w Polsce.” – powiedział Mirosław Godlewski, Prezes Zarządu Netii.

W prognozie na 2008 rok  zwiększyła się m.in. prognoza przychodów, zaktualizowana do 1 080 mln PLN oraz EBIDTA – podniesiona z 125 do 145 mln PLN. Zaktualizowana przewidywana liczba klientów usług głosowych wynosi 1 080 000,  a liczba klientów szerokopasmowego Internetu wynosi 400 000.  Podtrzymane zostały szacunki dotyczące rocznych efektów synergii w związku z połączeniem z Tele2 w kwocie co najmniej 30 mln PLN. Większość z nich zostanie osiągnięta w ciągu pierwszych 12 miesięcy od zamknięcia transakcji.

W prognozie na rok 2009 Netia określiła swoje przychody na poziomie 1 500 mln PLN oraz zwiększoną o 55 procent względem poprzedniego roku marżę EBIDTA – w wysokości 225 mln PLN. Przewidywane nakłady inwestycyjne wyniosą 280 mln PLN, a nakłady na przejęcia sieci ethernetowych - 75 mln PLN.

W prognozie średnioterminowej roczny wzrost przychodów wynosi 5-10 procent. Marża EBIDTA na poziomie 20 procent zostanie osiągnięta w 2010 roku, a na poziomie 25 procent – w 2012 roku. Zysk netto oraz dodatnie przepływy wolnych środków pieniężnych zostaną uzyskane w 2010 roku. Na 2011 rok prognozowany jest spadek relacji nakładów inwestycyjnych do przychodów do 15% w roku. Zaktualizowany również został termin osiągnięcia liczby miliona klientów usług szerokopasmowych – na 2012 rok.

źródło: Netia


News Polskie polubienia fanpage - klucz do sukcesu w social media

Facebook wciąż pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Dla wielu firm, influencerów i marek jest to nie tylko miejsce promocji, ale także narzędzie budowania relacji z klientami. Polskie polubienia fanpage mają szczególne znaczenie, zwłaszcza dla tych, którzy działają na rodzimym rynku. Dlaczego? Przyciągają lokalnych odbiorców, zwiększają zasięg organiczny i budują wiarygodność. W tym artykule dowiesz się, jakie korzyści przynoszą polskie polubienia, jakie problemy mogą wystąpić przy ich zdobywaniu oraz jak skutecznie je pozyskiwać. czytaj więcej

News Jak wybrać sprzęt audio do domowego kina: Kompleksowy przewodnik

W dzisiejszych czasach, kiedy technologia rozwija się w zawrotnym tempie, stworzenie idealnego domowego kina stało się bardziej osiągalne niż kiedykolwiek wcześniej. Kluczowym elementem każdego zestawu kina domowego jest sprzęt audio, który może znacząco wpłynąć na jakość odbioru dźwięku. Wybór odpowiednich akcesoriów audio jest nie tylko kwestią estetyki, ale przede wszystkim funkcjonalności i jakości dźwięku. W tym artykule przyjrzymy się, jak wybrać najlepsze akcesoria audio, które poprawią jakość dźwięku w Twoim domowym kinie, oraz jakie elementy są niezbędne, aby cieszyć się pełnią możliwości Twojego sprzętu. czytaj więcej

News Unijne rozporządzenie w sprawie maszyn - jakie zmiany?

Unijne rozporządzenie w sprawie maszyn będzie obowiązywać od 20 stycznia 2027 roku. Weszło ono w życie we wszystkich państwach członkowskich 19 lipca 2023 r., 20 dni po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Producenci maszyn mają teraz czas na spełnienie nowych wymogów bezpieczeństwa dotyczących urządzeń i maszyn. czytaj więcej

News Pendrive z logo firmy - jak dopasować pojemność, design i funkcje do potrzeb odbiorców

Technologia pędzi do przodu, wymuszając na firmach ciągłe poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, także w obszarze gadżetów reklamowych. czytaj więcej