Archiwalne

Nowa usługa w Dialogu: Strażnik Dostępu

10.10.2007

Telefonia Dialog wprowadza nową dodatkową usługę – Strażnika Dostępu. Do końca roku bezpłatnie mogą z niej skorzystać wszyscy użytkownicy szerokopasmowego dostępu do Internetu DialNet, świadczonego przez Dialog zarówno na własnej, jak i obcej sieci.

Jest to zaawansowane narzędzie, które umożliwia abonentowi ograniczenie dostępu do stron WWW zawierających szkodliwe i niepożądane treści, np. erotyka i pornografia, przemoc, narkotyki, sekty, hazard. Klientom biznesowym może zaś służyć jako narzędzie usprawniające pracę i zwiększające jej wydajność.

Strażnik Dostępu to jedyne tego typu rozwiązanie na polskim rynku telekomunikacyjnym. Wprowadzając Strażnika Dostępu Dialog kontynuuje swoją politykę produktową i edukacyjną, której celem jest zwiększanie bezpieczeństwa w sieci i uczenie mądrego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu. Wcześniejsze przykłady takich działań to usługa DialNet junior, edukacyjna strona http://www.junior.dialog.pl/ oraz konkurs wiedzy o Internecie DialNet Masters.

Strażnik Dostępu jest usługą skierowaną zarówno do klientów indywidualnych, jak i instytucji np. szkół i firm. Stanowi odpowiedź na rosnące zagrożenia płynące z Internetu oraz na zapotrzebowanie rynku na rozwiązania, które ograniczają dzieciom i młodzieży dostęp do szkodliwych treści. Pozwala rodzicom i pedagogom skutecznie chronić dzieci i młodzież przed szkodliwymi treściami witryn internetowych, m.in. pornografią, przemocą, narkotykami i wulgaryzmami. O tym, jak są one powszechne w Internecie, świadczą wyniki badań społecznych. Wskazują one, że 40% dzieci miało kontakt z e-mailem bądź okienkiem pop-up, zawierającymi reklamę o treści pornograficznej.

Usługa Telefonii Dialog zmniejsza też ryzyko infekcji komputera wirusami i uniemożliwia pobieranie nielegalnego oprogramowania. Te funkcje z powodzeniem znajdą zastosowanie w biznesie. Strażnik Dostępu pozwala ponadto przedsiębiorstwom ograniczać dostęp pracowników do treści niezwiązanych z interesem firmy, a dzięki temu podnieść ich wydajność.

Zmniejsza też obciążenie sieci korporacyjnej oraz ogranicza zagrożenia związane z przeglądaniem Internetu i pobieraniem plików. Strażnik Dostępu optymalizuje więc koszty pracy, likwidując godziny bezproduktywnie spędzane na surfowaniu. Jak wynika z badań, jeden na trzech pracowników poświęca codziennie przynajmniej godzinę pracy na surfowanie w sieci w celach prywatnych, co dziesiąty robi to nawet przez trzy godziny. Wprowadzona przez Telefonię Dialog usługa umożliwi szefom kontrolę przeglądanych przez pracowników stron www.

Usługa nie wymaga instalacji żadnych aplikacji na komputerze, żadnej zaawansowanej wiedzy informatycznej, żadnej, często skomplikowanej konfiguracji, dodatkowej kontroli dzieci czy pracowników. Dzięki tej usłudze to Dialog staje się Strażnikiem Dostępu do Internetu. Podczas aktywacji usługi wystarczy jedynie określić spośród dostępnych kategorii tematycznych, które treści mają być blokowane.

Do końca roku wszyscy użytkownicy DialNetu mogą korzystać ze Strażnika Dostępu bez żadnych opłat - będzie aktywowany i świadczony przez Telefonię Dialog w cenie abonamentu za posiadaną już usługę internetową.

Po tym okresie, w zależności od wybranego zakresu blokowanych stron, miesięczny abonament na Strażnika Dostępu wyniesie od 6,10 zł do 12,20 zł brutto.

źródło: Dialog

Wiadomości firmowe Jak podnieść poziom cyberbezpieczeństwa w sektorze finansowym?

Sektor finansowy stoi przed nowymi wyzwaniami w obliczu dynamicznego rozwoju technologii. Generatywna AI, automatyzacja, zarządzanie danymi i finanse zintegrowane kształtują branżę, jednocześnie zwiększając trudności w ochronie danych, prywatności oraz zarządzaniu tożsamościami cyfrowymi. Coraz większe wykorzystanie chmury i rosnąca ilość danych dodatkowo zwiększają powierzchnię ataków, wymagając lepszych strategii reagowania na incydenty. czytaj więcej

News Efektywne Zarządzanie Infrastrukturą IT: Kluczowe Wyzwania i Rozwiązania

Zarządzanie infrastrukturą IT to jeden z najważniejszych elementów funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Dynamiczny rozwój technologii oraz rosnące wymagania rynku wymuszają na firmach ciągłe dostosowywanie się do nowych realiów. W artykule omówimy, jakie wyzwania stoją przed działami IT oraz jakie rozwiązania mogą przyczynić się do ich efektywnego przezwyciężenia. czytaj więcej

News Wi-Fi calling - co to jest i jak działa?

Problemy z zasięgiem w niektórych miejscach mieszkania? A może podczas przechodzenia przez klatkę schodową? Jeszcze gorzej, jeśli występują one w biurze – miejscu, gdzie musimy wykonywać i odbierać połączenia służbowe. Wszystko to może się zdarzyć ze względu na fakt, że zasięg poszczególnych operatorów komórkowych różni się od siebie zależnie od miejsca. czytaj więcej

Wiadomości firmowe CEEcloud Services Distribution (Grupa Bakotech) ogłasza nawiązanie współpracy z Kaseya

Na początku kwietnia CEEcloud, spółka należąca do Grupy Bakotech, ogłosiła podpisanie kontraktu z firmą Kaseya – od wielu lat uznawaną za lidera w obszarze kompleksowych rozwiązań IT. To kolejny, bardzo ważny krok dla dystrybutora, podkreślający jego zaangażowanie w konsekwentne rozwijanie oferty usług, które umożliwiają efektywne zarządzanie IT i bezpieczeństwem z jednego miejsca – co w dzisiejszych czasach staje się nie tylko praktyczne, ale wręcz niezbędne. czytaj więcej