Wraz z rozpoczęciem nowego roku szkolnego stratuje największy program edukacji filmowej, którego mecenasem został T-Mobile. Projekt Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej promuje dostęp społeczeństwa do kultury i popularyzuje wartości edukacyjne wśród młodzieży szkolnej. Patronat nad projektem objęli Minister Edukacji Narodowej, Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Polski Instytutu Sztuki Filmowej. Ambasadorami projektu zostali także znani aktorzy i reżyserzy, m.in., Andrzej Wajda, Krzysztof Zanussi i Jerzy Stuhr.
W projekcie weźmie udział około 45 tysięcy uczniów, od klasy pierwszej szkół podstawowych po tych z klas maturalnych oraz ponad 2500 nauczycieli z całej Polski. W 25 miastach w kraju, w kinach studyjnych i lokalnych, zostanie wyświetlonych blisko 200 filmów na 1500 pokazach. Projekt Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej, na obecną chwilę, jest realizowany w: Białymstoku, Bolesławcu, Częstochowie, Elblągu, Gdańsku, Jeleniej Górze, Katowicach, Kielcach, Krakowie, Krośnie, Legnicy, Łodzi, Olsztynie, Poznaniu, Skierniewicach, Szczecinie, Wałbrzychu, Warszawie, Wągrowcu, Wrocławiu, Zielone Górze, a także w Opolu, Głogowie, Żarach i Radomiu.
Program powstał z myślą o edukacji filmowej młodych widzów. Pozwala on na realizację różnych elementów podstawy programowej. Jego celem jest także edukacja nauczycieli oraz udostępnianie im narzędzi potrzebnych do pracy z filmem w szkole. Nauczyciele zapisują swoich uczniów na wybrany cykl multimedialnych prelekcji połączonych z seansami filmowymi. Jeden cykl to dziewięć spotkań w ciągu roku szkolnego. Dostają również interdyscyplinarne materiały dydaktyczne do wykorzystania w szkole, które zawierają informacje o filmie i reżyserze, scenariusze lekcji oraz karty pracy. Przed każdym filmem odbywa się prelekcja poświęcona opisanemu w folderze zagadnieniu. Wśród proponowanych tematów znajdują się zagadnienia z dziedziny języka i historii kina czy realizacji filmów, jak również zagadnienia związane z wielokulturowością czy społeczeństwem obywatelskim. Po każdym seansie najmłodsi uczniowie mogą wziąć udział w warsztatach lub konkursach plastycznych, starsi zaś w dyskusjach.
Polska Telefonia Cyfrowa czynnie angażuje się w działania na rzecz kultury i edukacji, dlatego wsparła również i ten projekt. Dla T-Mobile współpraca przy tym projekcie, którego celem jest poszerzanie wiedzy na temat kultury i kinematografii, to kolejny krok firmy do budowania świadomości marki poprzez społeczną odpowiedzialność.
źródło: T-Mobile
News Przewaga konkurencyjna dzięki logistyce? Kilka słów o systemie WMS
W świecie walki konkurencyjnej, gdzie oferta konkurujących sklepów czy producentów jest bardzo do siebie podobna dużą rolę zaczynają odgrywać szczegóły, takie jak szybkość dostawy, łatwość komunikacji ze sprzedającym, sposób pakowania. Szereg tych drobnych elementów wpływa na tak zwane Customer Experience, czyli doświadczenie kupującego. Pojęcie to opisuje subiektywne odczucie Klienta w procesie zakupu, od pierwszego kontaktu, aż po ostateczne użycie produktu (niekiedy również kwestie związane z obsługą posprzedażową, na przykłada w formie serwisu). Jak wpływać na Customer Experience? Jest to bardzo szerokie zagadnienie, ale jedną z form skutecznego wpływu są inwestycje w obszar logistyki w celu poprawy jej jakości, co koniec końców wpłynie na dostawę właściwego produktu, w najkrótszym możliwym czasie, do właściwego miejsca, w najlepszej możliwej cenie. czytaj więcejNews Usługi Starlink - zasady działania i dostępność
Firma SpaceX, mimo że jest stosunkowo młoda, należy do jednych z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Trudno się temu dziwić, to właśnie ona na nowo rozpaliła ludzkie fascynacje kosmosem i wznieciła marzenia o jego podboju. Wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania technologiczne, do niedawna znajdujące się wyłącznie w sferze fantastyki naukowej. Zalicza się do nich system satelitarny Starlink, z którego może korzystać każdy z nas.1. Czym jest Starlink? – Podstawowe informacje.
2. Satelity Starlink – łączność na całym świecie.
3. Usługi Starlink – routery i abonament. czytaj więcej