Ponad 2 tysiące drużyn, czyli 10 tysięcy uczestników zadeklarowało chęć udziału w V edycji Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Internecie DialNet Masters. Tylko w ciągu ostatniego tygodnia do serwisu dialnetmasters.pl zarejestrowało się prawie 4 tysiące nowych uczestników, a to jeszcze nie koniec zapisów. Na liczne prośby ze szkół – organizatorzy przedłużają termin rejestracji zespołów do 21 lutego br.
Olimpiada Wiedzy o Internecie DialNet Masters wystartowała już po raz piąty. – Z roku na rok przyciąga ona coraz więcej uczestników. Pozyskaliśmy nowych partnerów, a formuła przedsięwzięcia stale się rozwija. Należy podkreślić, że pierwsza edycja turnieju miała lokalny, dolnośląski charakter – mówi Robert Banasiak, wiceprezes zarządu Telefonii DIALOG. – Dzisiaj DialNet Masters to ogólnokrajowe prestiżowe wydarzenie cieszące się olbrzymim zainteresowaniem – dodaje.
Łącznie w czterech poprzednich edycjach turnieju rywalizowało blisko 80 tysięcy uczestników ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z całego kraju. Zwycięzcy wygrali cenne nagrody, w tym wycieczki do Chin, Doliny Krzemowej w Kalifornii, Szwajcarii i Francji. Na kolejnych etapach olimpiady zdobywali też cenne nagrody rzeczowe, m.in. iPody i laptopy. W tegorocznej edycji DialNet Masters uczestnicy walczą o tytuł Mistrza Internetu i nagrodę główną – wycieczkę do ośrodka lotów kosmicznych im. J. F. Kennedy'ego oraz Stacji Sił Powietrznych Cape Canaveral na Florydzie.
Bardzo duże zainteresowanie Olimpiadą, liczne zapytania i prośby ze szkół z całej Polski oraz okres feryjny w kilku województwach spowodowały, że organizatorzy postanowili przedłużyć termin rejestracji zespołów do 21 lutego (włącznie) 2011 r.
Organizatorem Olimpiady jest Telefonia DIALOG przy merytorycznym wsparciu takich instytucji jak: Polsko-Japońskiej Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, Politechnika Łódzka, Cisco Networking Academy oraz Intel. Po raz trzeci partnerem honorowym jest Urząd Komunikacji Elektronicznej. Sponsorami V edycji DialNet Masters są Diallo – nowa telefonię komórkową, Intel, BroadSoft, oraz iSpot Apple Premium Reseller. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli ESKA TV, radio ESKA, portal Onet.pl, Wiadomości24.pl, edukacjanet.pl, niepelnosprawni.pl oraz magazyn komputerowy „CHIP” i magazyn „Integracja”.
źródło: Dialog