Archiwalne

Oferty skrojone na miarę naszych potrzeb i możliwości

01.10.2015

Zobacz więcej na Orange.pl.

W handlu i usługach obecność prężnie działającej konkurencji to mnóstwo korzyści dla konsumentów. Ta zasada dotyczy również sieci komórkowych, które prześcigają się w składaniu intratnych propozycji swoim przyszłym i obecnym klientom. Do lamusa odchodzą rujnujące nasz budżet rachunki za korzystanie z telefonu, a my możemy wybrać ofertę skrojoną na miarę naszych potrzeb i możliwości, okraszoną wartościowymi dodatkami.

Pre czy post?

To podstawowe pytanie, na które musimy sobie odpowiedzieć. Jeżeli ponad wszystko cenimy sobie wolność i pragniemy sami decydować o wysokości comiesięcznych opłat za korzystanie z telefonu i Internetu – wybierzmy formę prepaid, czyli system na kartę (opłacanie z góry poprzez dowolną ilość doładowań na wybrane przez nas kwoty). Postpaid to rozwiązanie dla osób ceniących sobie stabilność i regularność oraz potrafiących z góry przewidzieć jaki abonament zapewni im wystarczającą ilość połączeń i internetu na każdy miesiąc w okresie, na który zostanie zawarta umowa. Wszystkie obecne w Polsce sieci komórkowe oferują swoim klientom obie możliwości korzystania ze swoich usług oraz mix obydwu rozwiązań (z niskim abonamentem, który uzupełniamy wedle aktualnych potrzeb i możliwości poprzez doładowania). Do wybrania konkretnej oferty danej firmy mają nas zachęcić… niebanalne dodatki.

Telefon i nie tylko

Firmy sprzedające usługi telekomunikacyjne proponują konsumentom coraz ciekawsze i droższe dodatki do umów: smartfony, laptopy, tablety, czy netbooki. Część urządzeń możemy otrzymać całkowicie za darmo jeżeli tylko zdecydujemy się na zawarcie umowy na określony czas (najczęściej od 12 do 24 miesięcy). Jeżeli jednak zdecydujemy się na najnowsze i najdroższe gadżety – najprawdopodobniej będziemy musieli ponieść część kosztów (kilkanaście lub kilkadziesiąt procent wartości urządzenia opłacimy z pierwszym rachunkiem lub kwota ta zostanie rozłożona na raty i doliczona do comiesięcznych faktur). Orange idzie krok dalej i oprócz sprzętów - oferuje swoim klientom również specjalne pakiety usług pozwalające w jednym miejscu kupić: abonament komórkowy, Internet mobilny i domowy, telefon stacjonarny oraz telewizję. Kolejną innowacją są Energia Orange i Orange Finanse - to rozwiązanie przyszłości (dostępne już dzisiaj!), pozwalające zaoszczędzić czas na załatwieniu wszelkich formalności podczas zawierania umów i opłacaniu rachunków u dostawców poszczególnych usług.

Porównajmy cyfry

Podejmując decyzję o związaniu się z konkretną telefonią  komórkową – poświęćmy chwilę na porównanie ważnych dla nas cyfr. Stawki będą nieco wyższe w ofertach na kartę, a niższe w ramach abonamentów. W ramach ofert prepaidowych zwróćmy szczególną uwagę na stawki za połączenia wewnątrz wybranej sieci (0 – 0,29 zł za minutę) oraz koszt połączeń z numerami spoza niej (około 0,25 – 0,29 zł za minutę), zestawmy ceny za  SMS (0 – 0,20 zł za sztukę) i MMS (0 – 0,29 zł za sztukę) oraz skonfrontujmy pakiety internetowe. Oferta dotycząca Internetu prepaid jest bardzo zróżnicowana i jeśli telefon w znacznej mierze służy nam do korzystania z portali społecznościowych, sprawdzania bieżących informacji, poczty itd. – porównajmy ceny i ilość MB lub GB dostępnych w ramach doładowań.

źródło: Orange