Rusza ogólnopolska kampania społeczna "Kawiarenka Przyjazna Dzieciom". Akcja jest inicjatywą NASK realizującej wspólnie z Fundacją Dzieci Niczyje program Komisji Europejskiej „Safer Internet” w Polsce.
Kampania ma na celu zwrócenie uwagi właścicieli i pracowników kawiarenek internetowych na bezpieczeństwo korzystających z ich usług dzieci.
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Partnera kampanii, agencję Gemius SA, ponad 60 proc. klientów kawiarenek internetowych to dzieci, z czego najmłodsi, samodzielnie korzystający z usług kawiarenki, mają zaledwie 5-6 lat. Dlatego pilną potrzebą jest propagowanie idei „Kawiarenki Przyjaznej Dzieciom”, spełniającej trzy podstawowe kryteria:
- Kawiarenka posiada zainstalowane programy filtrujące na komputerach udostępnianych dzieciom.
- Znajdujące się w niej komputery przeznaczona dla dzieci są monitorowane przez pracowników kawiarenki.
- W kawiarence znajdują się wyeksponowane materiały promujące zasady bezpiecznego korzystania z sieci, ulotki, plakaty, broszury, z którymi może zapoznać się dziecko korzystające z Internetu.
Właściciel kawiarenki, która spełnia te trzy warunki, będzie mógł uzyskać dla swojej placówki Dyplom „Kawiarenki Przyjaznej Dzieciom”. Więcej informacji kampanii można znaleźć na stronie akcji http://kawiarenka.saferinternet.pl/.
źródło: NASK