Archiwalne

Oszczędność czasu i pieniędzy - konsumenci o potencjale innowacji. Wyniki badania UPC Polska

11.03.2011

Aż 85% badanych konsumentów stwierdza, że korzystanie z innowacyjnych produktów i usług czyni życie prostszym i wygodniejszym, a 59% uważa, że można dzięki nim zaoszczędzić – wynika z badań[1] przeprowadzonych na zlecenie UPC Polska, lidera branży kablowej. Badanie potwierdziło, że Polacy nie tylko dostrzegają korzyści wynikające z sięgania po innowacyjne rozwiązania, ale także chętnie podążają za zmianami na rynku. Sektor kablowy jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się branż, udostępniając klientom świat informacji i rozrywki dzięki interaktywnej telewizji cyfrowej, szerokopasmowemu Internetowi i usługom telefonicznym.

Konsumenci wskazali branże i usługi, w których innowacyjność jest elementem niezbędnym dla ich konkurencyjności. Są to w pierwszej kolejności usługi dostępu do Internetu, branża komputerowa i telewizja cyfrowa. Doceniamy także innowacyjność sprzętów gospodarstwa domowego oraz branży motoryzacyjnej i bankowej.

„Innowacje stały się warunkiem koniecznym dla firm funkcjonujących w epoce społeczeństwa informacyjnego. To właśnie wiedza i pomysł są najlepszym „towarem” jaki można wytworzyć i który przekłada się na sukces biznesowy. (…) Co więcej, to właśnie konsumenci zaczęli domagać się innowacyjnych produktów, które ułatwiają im codzienną egzystencję i to oni na nowo zdefiniowali w dużej mierze pojęcie innowacyjności.” – twierdzi Dr Krzysztof Krejtz, Kierownik Laboratorium Badań Internetu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, Prezes Zarządu ‘ORIAQ on-line research’ w Grupie IQS.

Innowacyjne usługi cyfrowe fundamentalnie zmieniają sposoby korzystania z rozrywki czy informacji. Z superszybkim Internetem multimedialne zasoby sieci stały się dostępne natychmiast, interaktywna telewizja cyfrowa z nagrywarką daje nam swobodę i uniezależnia od ramówki telewizyjnej, telewizja HD wzbogaca doznania wizualne, a dzięki wideo na żądanie wybór filmów i programów jest bogaty i wygodny, jak nigdy dotąd. Za innowacyjne uważane są te produkty i usługi, których wcześniej nie było (25%), a także takie, które posiadają wiele użytecznych funkcji i są przyjazne (23%) lub łączą w sobie różne możliwości (17%).

„Opinie badanych potwierdzają, że kluczem do sukcesu w tej branży jest tworzenie innowacyjnych usług, które są coraz bardziej przyjazne, proste i pożyteczne oraz zachęcą konsumentów do dalszych poszukiwań nowych rozwiązań, ułatwiających ich codzienne życie. Klienci chętnie podążają za innowacją, dlatego na nią stawiamy i stale inwestujemy, aby te pozytywne zmiany stały się możliwe i dostępne dla coraz większej grupy konsumentów.” – ocenia Simon Boyd, prezes UPC Polska.

Przewaga ankietowanych ma pozytywne doświadczenia z zaawansowanymi technologiami i uważa, że czasem warto zmienić przyzwyczajenia. Według większości badanych innowacyjne produkty i usługi pozwalają zaoszczędzić, a co trzeci stwierdza wręcz, że są tańsze. Oszczędzamy nie tylko pieniądze, ale także coraz bardziej cenny dla nas czas. Wybierając innowacyjne produkty i usługi, w zdecydowanej większości zwycięża ciekawość (88%) i chęć spróbowania czegoś nowego, 79% ulega modzie i chce podążać za trendami, a wielu z nas chce pochwalić się nowinkami przed rodziną i znajomymi (64%).

Jako potencjalne bariery w korzystaniu z innowacji ankietowani wskazywali niewiedzę na temat korzyści, obawy przed zmianami oraz złe doświadczenia z przeszłości. Dla części konsumentów innowacje mogą być równoznaczne z czymś skomplikowanym, co łatwo popsuć. Jednocześnie badani wskazują, że grupę tę łatwo nakłonić do korzystania z nowoczesnych rozwiązań przez bardziej świadomych konsumentów – 71% uważa bowiem, że nie korzystają oni z nowoczesnych usług, bo nie znają nikogo, kto mógłby ich tego nauczyć.

Według nowej tablicy innowacyjności opublikowanej przez Komisję Europejską Polska plasuje się wśród grupy umiarkowanych innowatorów, poniżej średniej dla UE-27. Jednocześnie polski sektor kablowy jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się branż, udostępnia klientom nowoczesne usługi interaktywnej telewizji cyfrowej, szerokopasmowego Internetu i usługi telefoniczne. Już teraz ponad połowa z milionowej rzeszy klientów UPC korzysta z szerokopasmowego Internetu o prędkościach od 5 Mb/s do 120 Mb/s, 36% z usług telewizji cyfrowej i odsetek ten rośnie rok rocznie w tempie dwucyfrowym. Wyniki badania oraz doświadczenia UPC jako operatora kablowego i dostawcy usług cyfrowych potwierdzają otwarcie Polaków na innowacyjność. Tempo dochodzenia do poziomu bardziej rozwiniętych krajów może być przyspieszone poprzez konsolidację rozdrobnionej branży kablowej, tak aby móc osiągnąć skalę zwiększającą efektywność inwestycji i nawiązać równorzędną konkurencję z innymi graczami rynkowymi.

[1] Badanie przeprowadzone zostało na zlecenie UPC Polska, wiodącego dostawcy usług typu triple play: telewizja, Internet, telefon i wykonane przez firmę IQS&Quant na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych Polaków w dniach 9-10 grudnia 2010 r. Badanie realizowane było z wykorzystaniem metodologii CATI, czyli wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo.

źródło: UPC

News Skuteczność marketingu SMS w erze cyfrowej

W dzisiejszych czasach, kiedy dominujący udział w komunikacji marketingowej zdobyły platformy cyfrowe, takie jak media społecznościowe i e-mail marketing, marketing SMS zyskuje na znaczeniu jako jedno z najbardziej skutecznych narzędzi dotarcia do klientów. Marketing SMS, znany również jako reklama SMS, to strategia, która polega na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych do grupy docelowej w celu promocji produktów, usług lub budowania relacji z klientami. czytaj więcej

News Dlaczego warto założyć sklep internetowy? Poznaj zalety i korzyści dla Twojego biznesu!

Dlaczego warto założyć sklep internetowy? To pytanie zadaje sobie wiele osób, które prowadzą biznes lub chcą go rozpocząć. W dzisiejszych czasach coraz więcej ludzi robi zakupy online, a pandemia tylko przyspieszyła ten trend. Dlatego posiadanie sklepu internetowego to nie tylko korzyść, ale wręcz konieczność dla każdego przedsiębiorcy, który chce dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. W tym artykule przedstawimy Ci zalety posiadania sklepu internetowego oraz podpowiemy, jak zadbać o jego pozycjonowanie. czytaj więcej

News Masz firmę? Pamiętaj o obsłudze informatycznej!

Żadna firma nie wyobraża sobie funkcjonowania bez internetu. Zdobywanie nowych klientów, sprzedaż online czy zamieszczanie informacji na stronie internetowej. Od sprawności naszej firmy w internecie zależą nasze zarobki. Im lepszy i mniej wadliwy system, tym lepiej. Lecz nie każdy przedsiębiorca ma na ten temat odpowiednią wiedzę i kwalifikacje. W tym zakresie przychodzi nam z pomocą informatyk, przejmujący w całości kwestią obsługi IT. Coraz więcej firm decyduje się na obsługę informatyczną przed kogoś z zewnątrz, ze względu na oszczędność czasu i pieniędzy. Co powinniśmy na ten temat wiedzieć? czytaj więcej

News Outsourcing IT oszczędność i bezpieczeństwo w okresie pandemii

Jak rozsądnie zarządzać firmą w dobie pandemii? Jak już wielu z nas zauważyło ze względu na panujące obostrzenia wiele firm ograniczyło swoją działalność głównie do działań związanych z Internetem. Firmy w większości pracują zdalnie, większość spotkań z kontrahentami odbywa się on-line, a nawet sprawy w takich instytucjach jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych czy Urząd Skarbowy jesteśmy w stanie poprowadzić bez wychodzenia z domu. Czy na chwilę obecną firmy są dobrze przygotowane na całkowitą zmianę modelu działalności na on-line? Jakie rozwiązania należy wdrożyć? Jakie koszty ponieść? Jakie korzyści może przynieść firmie zlecenie części zadań zewnętrznym podmiotom? Czy outsourcing IT to optymalne rozwiązanie na dzień dzisiejszy? Sprawdźmy. czytaj więcej