Oszczędność czasu i pieniędzy - konsumenci o potencjale innowacji. Wyniki badania UPC Polska
Aż 85% badanych konsumentów stwierdza, że korzystanie z innowacyjnych produktów i usług czyni życie prostszym i wygodniejszym, a 59% uważa, że można dzięki nim zaoszczędzić – wynika z badań[1] przeprowadzonych na zlecenie UPC Polska, lidera branży kablowej. Badanie potwierdziło, że Polacy nie tylko dostrzegają korzyści wynikające z sięgania po innowacyjne rozwiązania, ale także chętnie podążają za zmianami na rynku. Sektor kablowy jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się branż, udostępniając klientom świat informacji i rozrywki dzięki interaktywnej telewizji cyfrowej, szerokopasmowemu Internetowi i usługom telefonicznym.
Konsumenci wskazali branże i usługi, w których innowacyjność jest elementem niezbędnym dla ich konkurencyjności. Są to w pierwszej kolejności usługi dostępu do Internetu, branża komputerowa i telewizja cyfrowa. Doceniamy także innowacyjność sprzętów gospodarstwa domowego oraz branży motoryzacyjnej i bankowej.
„Innowacje stały się warunkiem koniecznym dla firm funkcjonujących w epoce społeczeństwa informacyjnego. To właśnie wiedza i pomysł są najlepszym „towarem” jaki można wytworzyć i który przekłada się na sukces biznesowy. (…) Co więcej, to właśnie konsumenci zaczęli domagać się innowacyjnych produktów, które ułatwiają im codzienną egzystencję i to oni na nowo zdefiniowali w dużej mierze pojęcie innowacyjności.” – twierdzi Dr Krzysztof Krejtz, Kierownik Laboratorium Badań Internetu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, Prezes Zarządu ‘ORIAQ on-line research’ w Grupie IQS.
Innowacyjne usługi cyfrowe fundamentalnie zmieniają sposoby korzystania z rozrywki czy informacji. Z superszybkim Internetem multimedialne zasoby sieci stały się dostępne natychmiast, interaktywna telewizja cyfrowa z nagrywarką daje nam swobodę i uniezależnia od ramówki telewizyjnej, telewizja HD wzbogaca doznania wizualne, a dzięki wideo na żądanie wybór filmów i programów jest bogaty i wygodny, jak nigdy dotąd. Za innowacyjne uważane są te produkty i usługi, których wcześniej nie było (25%), a także takie, które posiadają wiele użytecznych funkcji i są przyjazne (23%) lub łączą w sobie różne możliwości (17%).
„Opinie badanych potwierdzają, że kluczem do sukcesu w tej branży jest tworzenie innowacyjnych usług, które są coraz bardziej przyjazne, proste i pożyteczne oraz zachęcą konsumentów do dalszych poszukiwań nowych rozwiązań, ułatwiających ich codzienne życie. Klienci chętnie podążają za innowacją, dlatego na nią stawiamy i stale inwestujemy, aby te pozytywne zmiany stały się możliwe i dostępne dla coraz większej grupy konsumentów.” – ocenia Simon Boyd, prezes UPC Polska.
Przewaga ankietowanych ma pozytywne doświadczenia z zaawansowanymi technologiami i uważa, że czasem warto zmienić przyzwyczajenia. Według większości badanych innowacyjne produkty i usługi pozwalają zaoszczędzić, a co trzeci stwierdza wręcz, że są tańsze. Oszczędzamy nie tylko pieniądze, ale także coraz bardziej cenny dla nas czas. Wybierając innowacyjne produkty i usługi, w zdecydowanej większości zwycięża ciekawość (88%) i chęć spróbowania czegoś nowego, 79% ulega modzie i chce podążać za trendami, a wielu z nas chce pochwalić się nowinkami przed rodziną i znajomymi (64%).
Jako potencjalne bariery w korzystaniu z innowacji ankietowani wskazywali niewiedzę na temat korzyści, obawy przed zmianami oraz złe doświadczenia z przeszłości. Dla części konsumentów innowacje mogą być równoznaczne z czymś skomplikowanym, co łatwo popsuć. Jednocześnie badani wskazują, że grupę tę łatwo nakłonić do korzystania z nowoczesnych rozwiązań przez bardziej świadomych konsumentów – 71% uważa bowiem, że nie korzystają oni z nowoczesnych usług, bo nie znają nikogo, kto mógłby ich tego nauczyć.
Według nowej tablicy innowacyjności opublikowanej przez Komisję Europejską Polska plasuje się wśród grupy umiarkowanych innowatorów, poniżej średniej dla UE-27. Jednocześnie polski sektor kablowy jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się branż, udostępnia klientom nowoczesne usługi interaktywnej telewizji cyfrowej, szerokopasmowego Internetu i usługi telefoniczne. Już teraz ponad połowa z milionowej rzeszy klientów UPC korzysta z szerokopasmowego Internetu o prędkościach od 5 Mb/s do 120 Mb/s, 36% z usług telewizji cyfrowej i odsetek ten rośnie rok rocznie w tempie dwucyfrowym. Wyniki badania oraz doświadczenia UPC jako operatora kablowego i dostawcy usług cyfrowych potwierdzają otwarcie Polaków na innowacyjność. Tempo dochodzenia do poziomu bardziej rozwiniętych krajów może być przyspieszone poprzez konsolidację rozdrobnionej branży kablowej, tak aby móc osiągnąć skalę zwiększającą efektywność inwestycji i nawiązać równorzędną konkurencję z innymi graczami rynkowymi.
[1] Badanie przeprowadzone zostało na zlecenie UPC Polska, wiodącego dostawcy usług typu triple play: telewizja, Internet, telefon i wykonane przez firmę IQS&Quant na reprezentatywnej próbie 1000 dorosłych Polaków w dniach 9-10 grudnia 2010 r. Badanie realizowane było z wykorzystaniem metodologii CATI, czyli wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo.
źródło: UPC
UPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska
UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej
UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska
Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcejUPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?
Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej
UPC KSW39: Colloseum w UPC Polska w systemie pay-per-view
Już 27 maja 2017 na Stadionie Narodowym w Warszawie zobaczyć będzie można całą plejadę gwiazd Mieszanych Sztuk Walki. W walce wieczoru odbędzie się pojedynek Mameda Khalidova z mistrzem KSW w kategorii półśredniej, niepokonanym od ponad czterech Borysem Mańkowskim. Tę spektakularną galę MMA będzie można zobaczyć w UPC w systemie pay-per-view. czytaj więcejUPC UPC: Rusza kampania telewizyjna Replay TV
UPC Polska ruszyło dziś z telewizyjną kampanią reklamową, promującą innowacyjną usługę Replay TV. Kampania potrwa do 18 czerwca. Wprowadzenie Replay TV wspierane jest także reklamą w radiu, online oraz działaniami BTL. czytaj więcejUPC Wyniki UPC Polska za I kwartał 2017 roku
W I kwartale 2017 r. UPC Polska, lider rynku cyfrowej telewizji kablowej, szerokopasmowego internetu i telefonii, zwiększało zasięg superszybkiego internetu i rozwijało ofertę, dostarczając klientom nowe produkty i usługi, takie jak innowacyjny Replay TV. Pierwszy kwartał 2017 roku UPC Polska zamknęło liczbą 1 430 500 klientów, korzystających z 2 955 600 usług (RGU*). czytaj więcejUPC UPC, Mastercard i Blue Media promują płatności automatyczne
Od końca marca trwa wspólna kampania firm UPC Polska, Mastercard oraz Blue Media, właściciela serwisu bm.pl. Klienci uczestniczący w promocji mogą zyskać do 30 zł zwrotu za e-płatności automatyczne dokonane kartą Mastercard za rachunki UPC Polska. czytaj więcejUPC Rusza I edycja programu Digital Imagination Challenge organizowanego przez UPC Polska
UPC i Liberty Global, zapraszają do programu na najlepsze innowacje wykorzystujące siłę technologii, aby sprostać wyzwaniom społeczeństwa• Program Digital Imagination ma na celu wypracowanie cyfrowych rozwiązań dla kluczowych wyzwań społecznych w Polsce
• Od 13 czerwca, przez trzy miesiące, będzie można przystąpić do programu i zgłosić swój autorski projekt
• Zwycięzcy Digital Imagination Challenge otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 70 000 zł, mentoring oraz promocję czytaj więcej
UPC Kanały Tenis Premium dostępne w sprzedaży w UPC Polska
Tenis na najwyższym światowym poziomie, rozgrywany w ramach czterech najbardziej prestiżowych turniejów, jest dostępny dla klientów UPC Polska w ramach specjalnego pakietu. czytaj więcejUPC UPC: „Przyszłość telewizji: czynniki zmian” - czy jesteśmy gotowi na nowe trendy?
Premiera raportu na temat trendów na rynku telewizyjnym, zrealizowanego przez infuture hatalska foresight institute w partnerstwie z UPC Polska• Telewizję ogląda blisko 92 proc. Polaków, a 65 proc. robi to codziennie, spędzając średnio ponad 4 godziny na dobę przed szklanym ekranem.
• Szybki rozwój technologii wprowadza interakcję pomiędzy użytkownikami a nadawcami treści
• Użytkownicy coraz częściej oglądają treści na urządzeniach mobilnych i korzystają z serwisów OTT i VOD
• Operatorzy wprowadzają usługi umożliwiające oglądanie telewizji w dowolnym miejscu i czasie, np. Replay TV i Horizon GO od UPC Polska czytaj więcej