Archiwalne

Pierwsza decyzja WLR zrealizowana

26.02.2007

Telekomunikacja Polska i Tele2 w pełni wdrożyły decyzję o wprowadzeniu usługi WLR.

W dniu 23 lutego 2007 r. w siedzibie Urzędu Komunikacji Elektronicznej odbyło się spotkanie z udziałem Telekomunikacji Polskiej S.A. oraz Tele2 Polska Sp. z o.o. w sprawie podsumowania wdrożenia usługi WLR (Wholesale Line Rental), pozwalającej na zaoferowanie przez Tele2 alternatywnego abonamentu abonentom TP.

Decyzja w tej sprawie została wydana przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w dniu 13 lipca 2006 r., a strony zawarły porozumienie określające harmonogram wdrażania w dniu 18 października 2006 r. Wskutek opóźnienia we wdrażaniu WLR Prezes UKE wydał w dniu 7 listopada 2006 r. zalecenia, zobowiązujące TP do wykonania decyzji w terminie do 7 grudnia 2006 r.

Podczas spotkania w UKE obie strony zadeklarowały zadowolenie z procesu wdrażania Decyzji WLR. TP i Tele2 utworzyły wspólny zespół, w którym uczestniczyli przedstawiciele pionów technicznych i obsługi klientów z obu firm. Ponadto, strony utworzyły platformę informatyczną, umożliwiającą efektywne wdrożenie usługi. Kwestie, które były problematyczne, obie firmy rozwiązały w ramach prac zespołu. Strony nadal usprawniają wzajemną komunikację, w tym także komunikację dotyczącą uszkodzeń, jak również na bieżąco rozwiązują pozostałe problemy, które jednak nie mają wpływu na sprawną obsługę zamówień WLR.

Jak wynika z ustaleń poczynionych na spotkaniu, Telekomunikacja Polska w pełni wywiązała się z zawartego porozumienia, a co za tym idzie z postanowień Decyzji Prezesa UKE. Liczba wniosków złożonych przez Tele2 do TP wyniosła 177 tys. W UKE nie odnotowano skarg abonentów związanych z wdrażaniem WLR, co należy przypisać wzorowej współpracy stron podczas wdrażania Decyzji i Porozumienia.

Prezes UKE dziękuje obu stronom, szczególne jednak podziękowanie należy się zespołowi TP, który wdrażał rozwiązanie nałożone decyzją regulacyjną.

źródło: UKE

News Co powinien wpisać w CV technik telekomunikacji?

Technik szerokopasmowej komunikacji elektronicznej to zawód, do którego powstania przyczyniła się Polska Izba Komunikacji Elektronicznej (PIKE). Osoba, która ukończy 4-letnią szkołę zawodową, zajmuje się obsługą systemów telewizji kablowych, a także produkcją, montażem i serwisem sprzętu wykorzystywanego przez sieci szerokopasmowe. Tymczasem technik telekomunikacji zajmuje się transmisją różnych informacji na odległość. Jak napisać CV, aby móc ubiegać się to o stanowisko? Co należy umieścić w curriculum vitae? Podpowiadamy.

czytaj więcej

News Jak wybrać najlepszego operatora?

Co najmniej raz na dwa lata nadchodzi moment, w którym chcemy zweryfikować, czy nasz dotychczasowy operator sieci komórkowej rzeczywiście jest najlepszym wyborem.

Spójrzmy prawdzie w oczy – jeśli masz dosyć obecnego dostawcy, na pewno nie chciałbyś przechodzić kolejnego rozczarowana.

Jakie są więc sposoby na to, żeby znaleźć dla siebie najlepszą ofertę i mieć pewność, że tym razem będzie to udany związek? czytaj więcej

News Niedrogie telefony z praktycznymi funkcjami: jakimi markami warto się zainteresować?

Wiadomym jest, że nie każdy posiada duży budżet na zakup smartfona. Mogłoby się wydawać, że funkcjonalny telefon musi być bardzo drogi, jednak nie jest to prawdą! Coraz więcej marek posiada w swojej ofercie budżetowe modele "na każdą kieszeń". czytaj więcej

News Dlaczego warto korzystać z chmury?

Rośnie popularność chmury obliczeniowej. Firmy dostrzegają zalety korzystania z cloud computingu i doceniają morze możliwości, jakie oferują poszczególne rodzaje chmury. Zobacz, co dzięki temu możesz zyskać firma. czytaj więcej