Archiwalne

Planowane podwyższenie stawki podatku VAT, a ceny usług telekomunikacyjnych

24.09.2010


Zmiana cen usług telekomunikacyjnych związana z planowaną podwyżką stawki podatku VAT nie daje abonentowi podstaw do rozwiązania umowy z operatorem bez konieczności zwrotu przyznanej ulgi.

W związku z dzisiejszym artykułem w Rzeczpospolitej „Wyższy VAT ułatwi zmianę operatora?" Prezes UKE informuje, że planowana podwyżka stawek podatku od towarów i usług (VAT), która obejmie również usługi telekomunikacyjne, powodująca wzrost ich cen brutto, nie daje abonentowi podstaw do rozwiązania umowy z operatorem bez konieczności zwrotu przyznanej ulgi.

Zgodnie z przepisami ustawy Prawo telekomunikacyjne, w przypadku zmian cen za usługi telekomunikacyjne, abonent musi zostać poinformowany przez swojego dostawcę usług:

  • o treści każdej zmiany cennika,
  • w przypadku podwyżki cen, o przysługującym mu prawie do wypowiedzenia umowy bez konieczności zwrotu przyznanej mu ulgi.

Jednakże abonent nie może skorzystać z prawa do wypowiedzenia umowy bez konieczności zwrotu ulgi, jeżeli podwyżka cen wynika ze zmiany przepisów prawa, tak jak to by miało miejsce w przypadku podwyżki stawki podatku VAT na usługi telekomunikacyjne. Tym samym, abonent wypowiadając umowę przed terminem, w związku z podwyżką cen spowodowaną wzrostem stawek VAT, będzie musiał zwrócić swojemu dostawcy usług wartość wcześniej przyznanej mu ulgi w wysokości pomniejszonej o proporcjonalną jej część za okres od dnia zawarcia do dnia rozwiązania umowy.

źródło: UKE

News Fotowoltaika dla firm - jak uzyskać dofinansowanie w 2025 roku?

Instalacje fotowoltaiczne wciąż są jednym z najlepszych rozwiązań dla przedsiębiorców, którzy chcą ograniczyć stałe koszty prowadzenia firmy. Jest to co prawda niemała inwestycja, stąd też duża część właścicieli firm odkłada ją w czasie, ale warto ją poczynić. Istnieje bowiem wiele instrumentów finansowych, które pomogą zrealizować to przedsięwzięcie bez ponoszenia dużych nakładów finansowych. Dodatkowo dzięki programom dofinansowania fotowoltaiki przedsiębiorcy mogą obniżyć koszty inwestycji. Czy jednak w 2025 roku można liczyć na takie samo wsparcie? Przyjrzyjmy się dostępnym opcjom. czytaj więcej

News Korzyści z posiadania wirtualnego numeru telefonu

W dobie cyfryzacji i rosnącej potrzeby mobilności, wirtualne numery telefonów zyskują na popularności. Ich wszechstronność oraz liczne korzyści sprawiają, że stają się one atrakcyjnym rozwiązaniem zarówno dla firm, jak i osób prywatnych. Wirtualny numer telefonu, który działa za pośrednictwem Internetu, umożliwia odbieranie połączeń i wiadomości SMS bez potrzeby posiadania fizycznej karty SIM. To nowoczesne rozwiązanie oferuje wiele zalet, które warto poznać. czytaj więcej

Case Study Jak przenieść linie telefoniczne jeśli nie ma takiej możliwości?

Autoryzowana Stacja Obsługi Pojazdów (okolice Bielska-Białej) przeniosła swoją lokalizacje do nowego miejsca. Operator, który świadczył dotychczas usługę w poprzedniej lokalizacji, nie miał możliwości przeniesienia linii telefonicznej do nowej lokalizacji. czytaj więcej

Case Study Wymiana trzech central analogowych na jedną centralę IP PBX

3 lokalizacje klienta i w każdej z nich analogowa centrala telefoniczna. Do każdej centrali doprowadzonych po kilka telefonicznych linii analogowych z których korzystało od 50-ciu do 60-ciu użytkowników. Ciągle zajęte linie telefoniczne, brak możliwości dodzwonienia się i brak komunikacji pomiędzy lokalizacjami. Codzienna męczarnia z telefonami dla wszystkich. Taki zastaliśmy obraz telekomunikacji w trzech budynkach klienta. Jak to rozwiązaliśmy? czytaj więcej